Fabryczny custom? Brzmi nieprawdopodobnie, tymczasem wraz z modelem BMW R 18 przychodzą akcesoria, elementy dodatkowe i części tuningowe w gigantycznej puli. Można mówić, że R 18 zapewnia fabryczną możliwość zbudowania motocykla zupełnie indywidualnego i niepowtarzalnego.

Fabryczny custom jak klasyczny motocykl
BMW R 18 z 2020 roku oraz R 5 z 1936 roku.

Tradycja modelu R 18

BMW R 18 to cruiser nawiązujący do historii i tradycji marki. Potężny, dwucylindrowy bokser jest w prostej linii kontynuatorem wielopokoleniowej rodziny silników produkowanych od blisko stu lat. Charakterystyczna stylistyka, piękne, klasyczne linie nawiązujące do konstrukcji przedwojennych i perfekcyjne proporcje kształtu motocykla sprawiają, że nawet w wydaniu podstawowym wydaje się idealnym pojazdem nurtu chopper/cruiser z wyraźnymi cechami retro. Szczegóły techniczne dotyczące o modelu R 18 znajdziecie już na stronach Motogen.pl. Jego sercem jest widowiskowo wyglądający boxer o pojemności 1802 ccm, który zalewa motocyklistę falą momentu obrotowego. Jednak patrząc na katalog akcesoriów okazuje się, że radość zaczyna się jeszcze wcześniej.

R 18 wiele wersji customów.
R 18 customowane w wielu wersjach.

BMW R 18 – liczy się dusza. Kilka wyjątkowo skonfigurowanych R 18 w akcji:

Konfigurator, akcesoria, ogromna możliwość customizacji

Konfigurator BMW jest tak rozbudowany, że nawet sama nim zabawa może być inspirująca w przypadku budowy dowolnego customa. Dostępny jest po polsku na polskiej stronie BMW Motorrad.

Po uruchomieniu konfiguratora pierwszym krokiem jest wybór pakietów gwarancyjnych, lakieru, biegu wstecznego, pakietów obejmujących elektronikę, wysokości kanapy, przedniego reflektora Headlight Pro z aktywnym doświetlaniem zakrętów (opis jak działa doświetlanie), wspomagania ruszania pod górę, pinstripe’ów na baku, podgrzewanych manetek, zamykanego korka wlewu paliwa. To taka początkowa formalność

R 18 custom
Szeroka kierownica BMW R 18

Możemy przejść dalej. Tutaj koncentrujemy się na dodatkach: kolorystyce i rodzajach felg – szprychowe czy obrabiane maszynowo; czarne czy polerowane; mniejsze czy większe w średnicy? Sam ten zabieg znacząco wpływa na końcowy wygląd naszego R 18. Skupiamy się także na pokrywach silnika i rozrządu oraz airboxu, uchwycie na rejestrację (ma być centralnie czy z boku; w jakim kolorze i kształcie?), korkach goleni, gmolach, osłonach reflektora i zegarów, różnych tłumikach (chrom, czerń, zróżnicowane kształty). Możemy także wybrać akcesoryjną budowę siedzenia i błotnika w stylu bobber, co całkowicie zmienia kształt tylnej części motocykla.

W tym module wybieramy także podwyższenia kierownicy (jaki kolor oraz budowa? Kierownicę też będzie można zmienić). Modyfikujemy szyby oraz jedną z kilku wersji kanap i ewentualnych oparć dla pasażera (obicia w kolorze czarnym i brązowym, podwyższone lub nie), zmieniamy błotnik, a także klamki i lusterka. Ilość możliwych wyborów jest przeogromna i ostrzegamy – zabawa konfiguratorem wciąga…

Fabryczny custom w wielu wersjach BMW R18

Należy też wspomnieć, że BMW Motorrad nie strzelało w ciemno z designem i wykończeniem akcesoriów. Wiele elementów zaprojektowanych zostało we współpracy z customowymi warsztatami klasy światowej. I tak kanapy dostarcza Mustang, wszelkiego rodzaju element frezowane opracowano razem z Roland Sands Design, a tłumiki dostarcza szanowany Vance & Hines.

Teraz czas na kierownicę. Jest dostępna w kilku wersjach, które różnią się kształtem, wysokością i kolorem – ma być szeroka, wysoka, czy wyciągnięta w stronę kierowcy? Do tego możemy zastosować podpory pod stopy w miejsce typowych podnóżków. O drobiazgach czy wyposażeniu dodatkowym takim, jak sakwy, torby, kufry, stelaże także moglibyśmy się rozpisać, ale chyba lepiej będzie, abyśmy zostawili Wam tę przyjemność odkrywania.

Customowe pokrywy głowicy BMW R 18

Efekt zabawy w customa

Na koniec otrzymujemy cenę wraz z wyposażeniem dodatkowym. Świetna zabawa i mimo powściągliwości (czy aby na pewno…), kwota podstawowa zwiększa się zauważalnie. Ale finalnie otrzymaliśmy bobbera utrzymanego w ciemnej, „złej” tonacji – motocykl jest bardzo silnie spersonalizowany i aż prosi się o postawienie go w swoim salonie. A co Wam wyszło?

Konfigurator R 18 bobber
R 18 w wersji bobber z konfiguratora

Swoją konfigurację można udostępnić w formie linku, a także zapisać – albo w celu dokonania późniejszych zmian, albo do złożenia zamówienia w salonie.

Zupełnie wyjątkowy BMW R 18

W całym konfigurowaniu najprzyjemniejszy jest fakt, że każdy z nas może zostać wizjonerem. Akcesoriów jest mnóstwo, są dostępne w dwóch najczęstszych opcjach: chromowanej i czarnej. Do tego wszystkiego widać, że przy opracowaniu dodatków pracowali artyści z wieloletnim stażem przy budowach customów. Spójność linii dodatków oraz linii motocykla jest zachwycająca. A najfajniejsze jest to, że bez względu na wizję naszą, Waszą lub jakiekolwiek klienta, zawsze pozostaje pewność, że obcujemy z klasycznym w formie, nawiązującym do dekadencji z lat ‘30, kultowym motocyklem, którego nowoczesność wyrażona jest techniką, a klasyczne piękno wynika z retro-customowej stylizacji.

Bobber R 18 custom
R 18 w wersji bobber z sakwą na ramę

BMW R 18 pozornie dostępny jest tylko w jednej wersji, ale konfigurator stwarza olbrzymie możliwości personalizacji. Ciężko będzie spotkać na drogach dwa identyczne egzemplarze BMW R 18. Fenomenalne jest, że finalnym twórcą tego dzieła jest klient, a każdy dodatek, mimo że wyjątkowy, pozostaje fabryczny. Ten motocykl jak żaden podkreśla gust, fascynacje, w pewnym sensie wyraża właściciela. Ale czyni to w dyskretny i mniej agresywny sposób niż produkty z customowych warsztatów. W przeciwieństwie do nich, BMW R 18 pozostaje spójne pod względem bezpieczeństwa, prowadzenia, jakości, bezawaryjności, gwarancji i nowinek technologicznych, które gwarantuje logo producenta. Absolutne brawa!

Konfigurator R 18 znajdziecie na polskiej stronie BMW Motorrad. Dobrej zabawy…

Konfigurowanie customowego BMW R 18
Konfigurator R 18 w pracy

Artykuł sponsorowany

Więcej w Sponsorowane
Czy wymiana oryginalnego układu hamulcowego w starym motocyklu ma sens? Jakie są efekty i cena?

Czy opłaca się inwestować w układ hamulcowy starego motocykla? Czy kosztowna wymiana podzespołów przełoży się na efekt końcowy i krótszą...

Zamknij