Spis treści
W końcu jest! Oto najnowsze BMW R 18 emanujące klasycznym stylem, z ogromnym boxerem w centrum uwagi.
Prezentując nowy model R 18, ku niczyjemu zdziwieniu, BMW zagrało na nawiązaniach do legendarnych modeli, tradycji, wolności i możliwości modyfikacji. I zrobili to bardzo dobrze!
Na dzisiejszej premierze poznaliśmy nowe R 18 w formie cruisera o klasycznych liniach. Pierwsze doniesienia mówiły także o innych odmianach. Być może musimy na nie poczekać, ale aktualny model i tak jest… sztosem!
Najważniejsze cechy BMW R 18:
- Kultowy styl połączony w nowoczesną technologią i prawdziwymi materiałami.
- Największy w dziejach boxer od BWM (1802 ccm).
- Moc 91 KM przy 4750 obr/min oraz moment 158 Nm przy 3000 Nm.
- Ponad 150 Nm w zakresie 2000-4000 obr/min.
- Otwarty napęd wałem, jak w klasycznym modelu.
- Wyrafinowana konstrukcja ramy z rur stalowych – dwie pętle.
- Wahacz z zamkniętą osią, w stylu sztywnej ramy.
- Teleskopowy widelec w rękawach i tylny amortyzator na wspornikach z tłumieniem zależnym od skoku.
- Harmoniczna ergonomia dla relaksu i optymalnej kontroli.
- Tarczowe hamulce i szprychowe koła.
- Wyrafinowane lampy LED w klasycznej interpretacji.
- Adaptacyjne światło doświetlające zakręty – jako dodatek.
- Klasycznie projektowane, okrągłe zegary ze zintegrowanym wyświetlaczem.
- Zapłon bezkluczykowy oraz sterowanie i aktywacja z pilota.
- Trzy tryby jazdy, ASC i MSR.
- Asystent cofania oraz Hill Start Control – jako dodatek.
- R 18 First Edition: wyjątkowe malowanie i chromy.
- Szeroki wybór dodatków i akcesoriów, wraz z odzieżą.
Galeria 60 zdjęć:
Legenda R5
Nowy R 18 w swoim stylu i technologii nawiązuje do legendarnego BMW R5 z połowy lat ’30.
Model R 18 oferuje klasyczny styl i wygląd, skupiając się na tym, co najważniejsze w motocyklach – na przyjemności i pozytywnych wibracjach. Jest purystyczny, bez wodotrysków, na szprychowych felgach, z dużym boxerem jako epicentrum.
Jest zbiornik w kształci kropli wody, otwarty wał napędowy, czy malowanie z paskami pinstripe (jako opcja). Klasyczne rozwiązania to w pełni metalowe nadwozie oraz podwozie sprawiające wrażenie sztywnej ramy.
Potężny silnik
Jednostkę Big Boxer już znamy. Jest największym 2-cylindrowym boxerem montowanym w seryjnie produkowanych motocyklach. Ma 1802 ccm pojemności. Pełna moc to 91 KM przy 4750 obr/min. Ale co jeszcze lepsze – w zakresie od 2000 do 4000 obr/min mamy do dyspozycji ponad 150 Nm momentu obrotowego!
Rama, zawieszenie
Rama to klasyczna konstrukcja z rur stalowych – podwójna, owalna. Nawiązuje do klasyki. Wahacz okala tylny dyferencjał oraz zamkniętą oś.
Przednie zawieszenie to widelec teleskopowy – w ukryciu. Tylny amortyzator także jest ukryty – działa na systemie wsporników, a tłumienie zależne jest od poziomu ugięcia. Regulacja zawieszenia realizowana jest elektronicznie!
Podnóżki zamontowane są w środku motocykla z umiarkowanym ugięciem/wyciągnięciem nóg, z klasyczną dla BMW pozycją nóg za cylindrami. Można montować klasyczne podnóżki lub podesty.
Elektronika
Nowy R 18 oferuje 3 tryby jazdy o odjazdowych(!) nazwach: Rain, Roll oraz Rock. W standardzie jest podstawowa kontrola stabilności ASC oraz kontrola hamowania silnikiem MSR.
W opcjach pozostają bieg wsteczny oraz Hill Start Control wspomagający ruszanie na wzniesieniach. Nie zabrakło nowoczesnych świateł LED w klasycznym kształcie, wraz z doświetlaniem zakrętów.
First Edition
W sprzedaży dostępna będzie ekskluzywna wersja R 18 First Edition z wykończeniem w czarnych barwach i paskami pinstripe, a także z chromami i dodatkami oznakowanymi „First Edition”.
Modyfikacje
BMW Motorrad silnie podkreśla, że klienci będą mieli wiele możliwości personalizacji motocykli. Stąd na prezentacji zobaczyć można było aż 4 różne wersje R 18: z wysoką kierownicą, z maszynowo wycinanymi kołami, z różnie wykończonymi głowicami, czy z lewitującym siodłem w klasycznym stylu.
Cena
Dowiedzieliśmy się, że nowe BMW R 18 w wersji First Edition kosztuje w Polsce 99 900 zł. Na stronie BMW dostępny jest już konfigurator. Udanego konfigurowania!
Zostaw odpowiedź