Nowe BMW R 18 2020: dane techniczne, zdjęcia, film - nowoczesny cruiser w klasycznej formie - Motogen.pl

W końcu jest! Oto najnowsze BMW R 18 emanujące klasycznym stylem, z ogromnym boxerem w centrum uwagi.

Prezentując nowy model R 18, ku niczyjemu zdziwieniu, BMW zagrało na nawiązaniach do legendarnych modeli, tradycji, wolności i możliwości modyfikacji. I zrobili to bardzo dobrze!

BMW R18

Na dzisiejszej premierze poznaliśmy nowe R 18 w formie cruisera o klasycznych liniach. Pierwsze doniesienia mówiły także o innych odmianach. Być może musimy na nie poczekać, ale aktualny model i tak jest… sztosem!

Najważniejsze cechy BMW R 18:

  • Kultowy styl połączony w nowoczesną technologią i prawdziwymi materiałami.
  • Największy w dziejach boxer od BWM (1802 ccm).
  • Moc 91 KM przy 4750 obr/min oraz moment 158 Nm przy 3000 Nm.
  • Ponad 150 Nm w zakresie 2000-4000 obr/min.
  • Otwarty napęd wałem, jak w klasycznym modelu.
  • Wyrafinowana konstrukcja ramy z rur stalowych – dwie pętle.
  • Wahacz z zamkniętą osią, w stylu sztywnej ramy.
  • Teleskopowy widelec w rękawach i tylny amortyzator na wspornikach z tłumieniem zależnym od skoku.
  • Harmoniczna ergonomia dla relaksu i optymalnej kontroli.
  • Tarczowe hamulce i szprychowe koła.
  • Wyrafinowane lampy LED w klasycznej interpretacji.
  • Adaptacyjne światło doświetlające zakręty – jako dodatek.
  • Klasycznie projektowane, okrągłe zegary ze zintegrowanym wyświetlaczem.
  • Zapłon bezkluczykowy oraz sterowanie i aktywacja z pilota.
  • Trzy tryby jazdy, ASC i MSR.
  • Asystent cofania oraz Hill Start Control – jako dodatek.
  • R 18 First Edition: wyjątkowe malowanie i chromy.
  • Szeroki wybór dodatków i akcesoriów, wraz z odzieżą.

Galeria 60 zdjęć:

Legenda R5

Nowy R 18 w swoim stylu i technologii nawiązuje do legendarnego BMW R5 z połowy lat ’30.

Model R 18 oferuje klasyczny styl i wygląd, skupiając się na tym, co najważniejsze w motocyklach – na przyjemności i pozytywnych wibracjach. Jest purystyczny, bez wodotrysków, na szprychowych felgach, z dużym boxerem jako epicentrum.

Jest zbiornik w kształci kropli wody, otwarty wał napędowy, czy malowanie z paskami pinstripe (jako opcja). Klasyczne rozwiązania to w pełni metalowe nadwozie oraz podwozie sprawiające wrażenie sztywnej ramy.

BMW R5 oraz R 18

Potężny silnik

Jednostkę Big Boxer już znamy. Jest największym 2-cylindrowym boxerem montowanym w seryjnie produkowanych motocyklach. Ma 1802 ccm pojemności. Pełna moc to 91 KM przy 4750 obr/min. Ale co jeszcze lepsze – w zakresie od 2000 do 4000 obr/min mamy do dyspozycji ponad 150 Nm momentu obrotowego!

BMW R 18

Rama, zawieszenie

Rama to klasyczna konstrukcja z rur stalowych – podwójna, owalna. Nawiązuje do klasyki. Wahacz okala tylny dyferencjał oraz zamkniętą oś.

Przednie zawieszenie to widelec teleskopowy – w ukryciu. Tylny amortyzator także jest ukryty – działa na systemie wsporników, a tłumienie zależne jest od poziomu ugięcia. Regulacja zawieszenia realizowana jest elektronicznie!

Podnóżki zamontowane są w środku motocykla z umiarkowanym ugięciem/wyciągnięciem nóg, z klasyczną dla BMW pozycją nóg za cylindrami. Można montować klasyczne podnóżki lub podesty.

R18 silnik

Elektronika

Nowy R 18 oferuje 3 tryby jazdy o odjazdowych(!) nazwach: Rain, Roll oraz Rock. W standardzie jest podstawowa kontrola stabilności ASC oraz kontrola hamowania silnikiem MSR.

W opcjach pozostają bieg wsteczny oraz Hill Start Control wspomagający ruszanie na wzniesieniach. Nie zabrakło nowoczesnych świateł LED w klasycznym kształcie, wraz z doświetlaniem zakrętów.

BMW R18 szczegóły

First Edition

W sprzedaży dostępna będzie ekskluzywna wersja R 18 First Edition z wykończeniem w czarnych barwach i paskami pinstripe, a także z chromami i dodatkami oznakowanymi „First Edition”.

BMW R 18 ape hanger

Modyfikacje

BMW Motorrad silnie podkreśla, że klienci będą mieli wiele możliwości personalizacji motocykli. Stąd na prezentacji zobaczyć można było aż 4 różne wersje R 18: z wysoką kierownicą, z maszynowo wycinanymi kołami, z różnie wykończonymi głowicami, czy z lewitującym siodłem w klasycznym stylu.

Cena

Dowiedzieliśmy się, że nowe BMW R 18 w wersji First Edition kosztuje w Polsce 99 900 zł. Na stronie BMW dostępny jest już konfigurator. Udanego konfigurowania!

BMW R 18 2020 – dane techniczne:

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany