Roctane okazało się łobuzerską wersją cruisera R18. To już piąta wersja cruisera opartego na potężnym, chłodzonym powietrzem bokserze o pojemności 1800 cm3.
Kiedy pierwszy raz trafiliśmy na nazwę „Roctane”, fakt ten natychmiast rozpoczął w naszych głowach ciekawy proces myślowy. Zestawienie „R”, które w nomenklaturze BMW oznacza silniki typu bokser, oraz „Octane”, skojarzyło nam się z jakąś usportowioną wersją R18, taką, jak pokazany w 2019 r. koncept R 18/2.
W porównaniu do klasycznie wystylizowanego pierwowzoru, R 18/2 miało sportowy sznyt, choć raczej w amerykańskim rozumieniu. Zamiast wszechobecnych chromów, dominowała tam czerń ramy i silnika, uzupełniona głębokimi, wielowarstwowymi lakierami, zaś miejsce klasycznych detali, zajęły elementy kojarzone raczej z mocnymi nakedami. R 18/2 utrzymany był w duchu lat 80., a stylistyka jednoznacznie nawiązywała do wysokich prędkości i miała w sobie znacznie więcej dynamiki niż ociężała bryła R18.
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2023/04/Zrzut-ekranu-2023-04-11-o-15.59.55-1024x573.png)
Finalnie okazało się jednak, że wyobraźnia nieco nas poniosła. Roctane okazał się znacznie bardziej klasyczny niż się spodziewaliśmy, lata świetlne od konceptu R18/2. Roctane to bagger utrzymany w modnej, łobuzerskiej stylistyce, gdzieś pomiędzy H-D Road Kingiem a Low Riderem ST. Mroczny styl podkreślają półmatowe lakiery – czarny, stalowy i oliwkowy.
Klimat tego modelu tworzą także unikalne detale – wygodna kierownica ape hanger, kierunkowskazy zamontowane przy klamkach, czy analogowy prędkościomierz umieszczony w obudowie reflektora. Czuć tutaj tłusty, amerykański styl i jest oczywiste, że to właśnie w USA BMW Motorrad upatruje sukcesu tego modelu.
![](https://i1.wp.com/motogen.pl/wp-content/uploads/2023/05/P90503582_highRes_bmw-r-18-roctane-stu-1024x683.jpg?ssl=1)
![](https://i1.wp.com/motogen.pl/wp-content/uploads/2023/05/P90503584_highRes_bmw-r-18-roctane-stu-1024x683.jpg?ssl=1)
![](https://i1.wp.com/motogen.pl/wp-content/uploads/2023/05/P90503593_highRes_bmw-r-18-roctane-stu-1-1024x683.jpg?ssl=1)
![](https://i1.wp.com/motogen.pl/wp-content/uploads/2023/05/P90503593_highRes_bmw-r-18-roctane-stu-1024x683.jpg?ssl=1)
![](https://i2.wp.com/motogen.pl/wp-content/uploads/2023/05/P90504646_highRes_bmw-r-18-roctane-05--1024x768.jpg?ssl=1)
![](https://i1.wp.com/motogen.pl/wp-content/uploads/2023/05/P90504647_highRes_bmw-r-18-roctane-05--1024x683.jpg?ssl=1)
![](https://i1.wp.com/motogen.pl/wp-content/uploads/2023/05/P90504648_highRes_bmw-r-18-roctane-05--1024x768.jpg?ssl=1)
![](https://i1.wp.com/motogen.pl/wp-content/uploads/2023/05/P90504649_highRes_bmw-r-18-roctane-05--1024x768.jpg?ssl=1)
![](https://i2.wp.com/motogen.pl/wp-content/uploads/2023/05/P90504650_highRes_bmw-r-18-roctane-05--1024x768.jpg?ssl=1)
![](https://i0.wp.com/motogen.pl/wp-content/uploads/2023/05/P90504652_highRes_bmw-r-18-roctane-05--1024x768.jpg?ssl=1)
![](https://i2.wp.com/motogen.pl/wp-content/uploads/2023/05/P90504653_highRes_bmw-r-18-roctane-05--1024x768.jpg?ssl=1)
![](https://i2.wp.com/motogen.pl/wp-content/uploads/2023/05/P90504655_highRes_bmw-r-18-roctane-05--1024x768.jpg?ssl=1)
Pod względem technicznym nie ma w Roctane żadnych fajerwerków – W podwójnej rurowej ramie pracuje potężny, zwijający asfalt 2-cylindrowy bokser, o pojemności 1802 cm3. Generuje on moc 91 KM przy 4750 obr/min oraz 158 Nm momentu obrotowego. Hamowanie powierzono podwójnej tarczy z przodu i pojedynczej z tyłu, współpracującym z czterotłoczkowymi zaciskami.
R 18 Roctane’a wyposażono w trzy tryby jazdy – Rain, Roll i Rock. Standardowe wyposażenie obejmuje również ASC (Automatic Stability Control), który poprawia stabilność jazdy, oraz w układ kontroli momentu obrotowego silnika. W opcji dostępne są między innymi wspomaganie cofania i Hill Start Control, który ułatwia ruszanie pod górę.
Ceny modelu Roctane zaczynają się od 123 870 zł.
Zostaw odpowiedź