Zobacz, jak składa się silnik motocyklowy 70 ccm w małej, indyjskiej manufakturze - Motogen.pl

Film ze składania silników może być hipnotyzujący. Ale jest też kilka momentów oburzających…

Nowoczesne silniki motocyklowe to skomplikowane i precyzyjnie wykonane konstrukcje. Niedawno byliśmy zobaczyć jak wygląda fabryka BMW Motorrad w środku, co dało nam jako-takie pojęcie o stosowanych technologiach. Na szczęście są też takie marki, jak indyjskie Metro Motorcycles, w których pojęcia „precyzja i tolerancja” są traktowanie trochę luźniej.

Zobaczcie film ze składania silnika 70 ccm – ma jeden cylinder, chłodzony jest powietrzem, odpalany kopniakiem, generuje 5,4 KM mocy. Konstrukcyjnie bazuje na Hondzie Dax 70, ale jak się domyślacie, nie jest nowoczesny i skomplikowany. Zobaczcie, jak wygląda proces składania takiego silnika w manufakturze Metro:

Przyznajemy, że ten 8-minutowy film potrafi być hipnotyzujący. Jeżeli chociaż trochę interesuje Cię budowa maszyn, na pewno znajdziesz coś, na czym zawiesisz wzrok na dłużej – niektóre aspekty są interesujące; inne sprawiają, że brwi unoszą się same; jeszcze inne są oburzające

My zwróciliśmy uwagę na:

  • Od ok. 1:50 – świetne stojaki montażowe silnika z blatem roboczym na suwnicach
  • 2:20 – monter tłucze podkładkę śrubokrętem, aby weszła głębiej. Przy okazji pięknie ją zarysował.
  • 4:40 – luzy zaworowe są z pewnością ustawione idealnie – monter wygląda, jakby miał szczelinomierz w oczach. (Możliwe, że po odpaleniu silnika w 7:48 została wykonana korekta luzów.)
  • 4:55 – ktoś w komentarzach się oburzył, że nic dziwnego, że później nie da się odkręcić świecy zapłonowej, skoro montują ją kluczem udarowym! Ale mamy nadzieję, że klucz ustawiony był na odpowiedni moment obrotowy.
  • Od 7:32 – trochę niezbyt profesjonalne, że silniki przenoszone są poprzez chwytanie za wiązkę elektryczną
  • 7:35 – bardzo podoba nam się konstrukcja hamowni do testowania silników… Szkoda do tego, że nie ma żadnej wentylacji do odprowadzania spalin.

Zauważyliście jeszcze coś ciekawego?


Jedna odpowiedź

  1. Marek

    0:44 i nie tylko – przykręcanie śrub po kolei, a nie na przemian po przekątnej – nasz automotive tak nie robi
    03:08 szybkie wbicie cylindra na tłok, ciekawe co na to pierścienie

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany