Według Instytutu Transportu Samochodowego ilość wypadków w miejscach, gdzie ustawiono fotoradary spadła o ponad 25%, trudno im zatem odmówić skuteczności.

Zniszczony fotoradar – czy nie lepiej po prostu jeździć zgodnie z przepisami?

Najwyższa Izba Kontroli skontrolowała działania Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego – z raportu wynika, że z powodu braków kadrowych skarb państwa przez przedawnienie stracił w 2017 roku 371 mln, dlatego mała ilość fotoradarów to nie jedyny problem w dyscyplinowaniu kierowców.

W trzecim kwartale pojawi się na drogach 111 nowych fotoradarów a w Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym wpłynęło 2,5 tysiąca wniosków o instalację urządzeń.

I jak w przypadku każdego z ostatnich posunięć rządu względem kierowców znów pojawia się pytanie: czy aby na pewno chodzi tylko o bezpieczeństwo, czy także o poprawę kondycji budżetu państwa?

Więcej w Z Kraju
Polacy coraz częściej nie mają OC. Rekordzista musi zapłacić 1,4 mln zł…

Pierwsze trzy kwartały 2019 roku wypadły znacznie gorzej niż analogiczne 2018 roku. Ilość kierowców ukaranych za brak OC wzrosła. Motocyklista...

Zamknij