Finansowo producent wyszedł na plus, a obroty wzrosły o 16,2% dzięki zmianom kursów walut. Łączny przychód netto ze sprzedaży również był wyższy niż w 2012 roku i wyniósł 13.8 miliarda dolarów.
W przypadku liczby sprzedanych egzemplarzy Yamaha kończy rok 2013 nieznacznie pod kreską. W 2012 sprzedano 6 090 000 motocykli, a w roku ubiegłym sprzedaż wyniosła 6 014 000 sztuk.
Producent zanotował spadki na niektórych rynkach azjatyckich (Tajlandia i Wietnam) oraz na rynku europejskim. W roku 2012 Yamaha sprzedała w Europie 165 tysięcy motocykli, a w 2013 nowych klientów znalazło 162 tysięcy jednośladów tej marki. Wzrost sprzedaży miał miejsce w Ameryce Północnej gdzie sprzedano 76 tysięcy motocykli w roku 2013, a w 2012 było to 71 tysięcy. Producent najlepiej wypadł na rynku japońskim. W 2012 w Japonii sprzedano 94 tysięcy motocykli Yamaha, a w roku ubiegłym – 109 tysięcy.
Prognoza Yamahy na rok 2014 jest zatem ostrożna. Producent chciałby sprzedać 6 572 000 motocykli, co dałoby wzrost o 9.2%. Dla rynku indyjskiego prognozowany wzrost liczby sprzedanych jednośladów miałby sięgnąć 32.6% i tutaj Yamaha pokłada nadzieje w skuterach i motocyklach małolitrażowych. Na rynkach rozwiniętych wzrost sprzedaży może wynieść 11.4% i tutaj Yamaha będzie stawiać przede wszystkim na sprzedaż MT-07 i MT-09.