Wyprawa motocyklowa na Przylądek Północny - Motogen.pl

Od niespełna sześciu miesięcy trwają przygotowania do wyprawy. Przy opracowywaniu trasy wykorzystywane są zarówno przewodniki, jak i relacje z wypraw umieszczone w miesięcznikach motocyklowych oraz na stronach internetowych.

Wstępny i bardzo ogólny zarys trasy wygląda następująco:

27.07. – Trasa Żory -Wilno – 820 km
28.07. – Zwiedzanie miasta Wilno
29.07. – Trasa Wilno -Tallin/Helsinki – 600 km
30.07. – Zwiedzanie miasta Helsinki
31.07. – Trasa Helsinki – Lahti – Petkeljarvi – 506 km
1.08. – Zwiedzanie Parku Narodowego Petkeljarvi
2.08. – Trasa Petkeljarvi – Nurmes 200 km /Park Koli
3.08. – Trasa Nurmes – Oulanka Park – 384 km
4.08. – Zwiedzanie Parku Narodowego Oulanka
5.08. – Trasa Oulanka – Kirgasniemi – 432 km
6.08. – Trasa Kigasniemi – Nordkapp – Alta 535 km / obowiązkowy postój na Przylądku Północnym
7.08. – Trasa Alta – Malselv – 400 km
8.08. –  fiordy
9.08. –  Trasa Malselv – Muonio – 350 km
10.08. – Odpoczynek w Parku Pallas
11.08. – Trasa Muonio – Roveniemi – Kemi – 370 km
12.08. – Trasa Kemi – Turku – 700 km
13.08. – Zwiedzanie Turku i poszukiwania promu do Sztokholmu
14.08. – Zwiedzanie Sztokholmu
15.08. – trasa Sztokholm – Flensburg 900 km
16.08. – Trasa Flensburg – Żory 900 km

Oprócz samej trasy należy wnikliwie zaplanować jaki sprzęt i akcesoria będą niezbędne w podróży gdzie panują specyficzne warunki drogowe, atmosferyczne i bytowe.

Finlandia – kraina jezior i lasów – to miejsce gdzie wśród dziewiczej przyrody można „naładować baterie” i odpocząć od codziennego życia w pośpiechu i od zgiełku miasta. Z tego też powodu głównym miejscem noclegowym dla ekipy będzie namiot, który już od jakiegoś czasu testują w polskich (jakże kapryśnych) warunkach pogodowych. Biwakowanie niesie jednak za sobą sporo trudności, takich jak np. samodzielne przygotowywanie posiłków, dlatego muszą zabrać ze sobą takie akcesoria jak turystyczną butlę gazową czy prysznic solarny.
Motocykle są stale przygotowywane do wyjazdu. Honda CBR 1100 XX i VFR 800 V- tec na wiosnę przeszły pełny przegląd w serwisie. Przed wyjazdem czeka je tylko wymiana oleju. Małe obawy powstały jedynie w odniesieniu do skandynawskiego asfaltu, który ponoć „pożera” opony.

Wyprawa na północ wiąże się z ochłodzeniem klimatu w szczególności po przekroczeniu koła podbiegunowego. „Spodziewamy się, że nie zawsze pogoda będzie nam dopisywać, dlatego koniecznie zabierzemy ciepłą odzież, kombinezony przeciwdeszczowe i odzież termoaktywną”.

W dalszym ciągu motocykliści poszukują osób zainteresowanych współpracą na zasadzie dotacji finansowej lub rzeczowej w postaci wyposażenia.
„Aktualnie trwają rozmowy z kilkoma sklepami i producentami na temat sponsoringu lub dotacji do potrzebnych nam akcesoriów motocyklowych. Sponsorom oferujemy promocję firmy na naszej stronie internetowej, umieszczenie informacji o sponsorach na stronach naszych patronów medialnych, umieszczenie naklejek reklamowych na motocyklach czy testowanie sprzętu. Jesteśmy otwarci również na inne formy współpracy.”

Nie jest to pierwsza tak daleka wyprawa przyjaciół. W ubiegłych latach motocykliści zdobyli już północne Włochy, Bałkany i Półwysep Krymski. Z każdą podróżą są bogatsi o nowe doświadczenia i znajomości, przyczyniając się tym samym do przełamywania stereotypów funkcjonujących w naszym społeczeństwie.

Jak mówią żorscy motocykliści: „Celem wyprawy nie jest zdobycie Przylądka Północnego. Wyprawa jest celem sama w sobie. Czerpiemy przyjemność z jazdy i z otaczających nas krajobrazów. Trasę jednak planujemy w taki sposób, by zobaczyć jak najwięcej. Najciekawsze miejsca znajdują się na wschodzie Finlandii i tamtędy też będziemy podążać w stronę północy. Chcemy przyczyniać się do przełamania negatywnych stereotypów dotyczących motocyklistów i wpływać na ich pozytywny wizerunek, zarówno w kraju jak i poza jego granicami”.

Relacje z przygotowań i samej wyprawy można śledzić na stronie internetowej  www.motour.eu oraz na fanpage motour.eu na portalu społecznościowym Facebook.

Patronat nad wyprawą objęły portale zory.com.pl, tuzory.pl.