Multistrada Enduro – najważniejszy konkurent lidera segmentu, czyli BMW R1200 GS, znalazła się o stopień wyżej na technologicznej drabinie. Model roku 2019 otrzymał pełen pakiet technologiczny, jakim dysponuje dziś Borgo Panigale, co czyni z niego okręt flagowy tego producenta.
Najważniejszą zmianą jest oczywiście jednostka napędowa. Widlasty twin Testastretta DVT 1262 ze zmiennymi fazami rozrządu, generuje moc 156 KM i 127 Nm. Aż 85 % momentu obrotowego dostępne jest poniżej 3500 obr/min.
Multistrada Enduro 1260 otrzymała bogaty pakiet technologii Ducati. W jego skład wchodzą ABS, kontrola trakcji wspomagana czujnikiem IMU, system zapobiegający podnoszeniu przedniego koła, asystent ruszania pod wzniesienie, quickshifter i półaktywne zawieszenie Sachs.
Kolorowy wyświetlacz TFT jest niemal identyczny jak ten w modelu Panigale V4. Multistrada Enduro 1260 jeździ na 19-calowym przednim i 17-calowym tylnym kole, ale są one teraz 2 kg lżejsze niż w poprzednim modelu.
Poprawiono nieco i tak znakomitą ergonomię Multistrady. Model Enduro 1260 1260 ma obniżone środek ciężkości i wysokość siedziska. Masa własna zatankowanego motocykla wynosi 254 kg. Długie okresy międzyprzeglądowe (15 000 km) ucieszą tych, którzy mają daleko do serwisu.
Multistradę Enduro 1260 można zamawiać w dowolnym kolorze, pod warunkiem, że będzie to kolor czerwony lub piaskowy.