Trzy nowości Harley-Davidson na rok 2014 - Motogen.pl

Wprowadzenie w pierwszej połowie roku trzech kolejnych modeli – Low Rider w stylistyce retro, zwinnego SuperLow 1200T oraz Street Bob Special Edition o agresywnym charakterze – kończy największą w 110-letniej historii marki Harley-Davidson premierę nowych modeli i podkreśla intensywny proces rozwoju produktów z uwzględnieniem sugestii klientów.

 

„To był niesamowity rok”, mówi Rob Lindley, wiceprezes i dyrektor zarządzający, EMEA. „Najpierw Projekt RUSHMORE, następnie model H-D Street, a teraz nowe modele: Street Bob Special Edition, SuperLow 1200T i Low Rider. To wszystko efekt wspólnych jazd z naszymi klientami w celu spełnienia ich potrzeb oraz dostarczania im ponadprzeciętnych rozwiązań technologicznych przy utrzymaniu buntowniczego charakteru każdego nowego motocykla Harley”.

 

Low Rider

W 1977 roku Harley-Davidson stworzył motocykl custom przeznaczony do bezkompromisowej, ostrej jazdy, który stał się ikoną – model Low Rider. Teraz ten buntowniczy charakter powraca w wielkim stylu wraz z zupełnie nową odsłoną ulicznego cruiser’a kryjącego się pod tą legendarną nazwą – połączenie klasycznego stylu i ekscytujących współczesnych osiągów. Polerowana osłona reflektora, czarne, fakturowane wykończenia oraz pięcioramienne aluminiowe koła to charakterystyczne elementy stylistyczne nowego modelu Low Rider. Mocna jednostka napędowa Twin Cam 103 po odkręceniu manetki wydobywa z siebie przyjemny, gardłowy dźwięk wypełniający otoczenie przez wijące się rury układu wydechowego typu 2-w-1. Zawieszenie jest zestrojone w taki sposób, aby zapewniało komfort podczas codziennego użytkowania i precyzyjne prowadzenie, natomiast podwójne tarcze hamulcowe z przodu zapewniają odpowiednią siłę hamowania. Nowe regulowane siodło i wsporniki kierownicy umożliwiają idealne dopasowanie do każdego motocyklisty. Szeroka gama oryginalnych akcesoriów daje nieograniczone możliwości wyrażenia osobowości, dzięki czemu każdy motocyklista może wyróżniać się swoim stylem i rządzić na drodze.

 

SuperLow 1200T

Wprowadzając nowy model SuperLow 1200T, Harley-Davidson daje większej grupie klientów jeszcze większą szansę na przeżycie turystycznej przygody. To maszyna charakteryzująca się sztywną ramą, wyposażona w niezbędne akcesoria motocykla turystycznego, a także dysponująca dużą mocą, dzięki której można pędzić za horyzont. W skład wyposażenia standardowego wchodzą zdejmowana przednia szyba, zamykane kufry oraz opony turystyczne Michelin® Scorcher11T. Motocykl można z łatwością dostosować dzięki akcesoryjnym zaczepom, które umożliwiają zamontowanie zdejmowanych opcjonalnych kufrów i oparć. Ergonomia siodła i podnóżków w nowym modelu została opracowana tak, aby zapewnić komfort podczas długich podróży jak największemu przekrojowi motocyklistów. Dzięki mocnemu silnikowi Evolution V-Twin o pojemności 1200 cm3 modelem SuperLow 1200T można dynamicznie podróżować z pasażerem i bagażem. Ponadto waga tego modelu jest o 53,5 kg niższa od najlżejszego motocykla turystycznego Harley-Davidson Big Twin – to najlżejsza maszyna turystyczna w naszej ofercie. Motocykl charakteryzuje się najwyższej klasy wykończeniem Harley-Davidson – aluminiowe koła, opcjonalny dwukolorowy lakier i wiele elementów pokrytych lśniącym chromem.

 

Street Bob Special Edition

Nowy model custom Street BobSpecial Edition o surowym i oryginalnym charakterze maszyny Big Twin Street Bob, powraca w 2014 roku wyposażony w wiele nowych, przyciągających wzrok elementów, oferując użytkownikom motocykli Harley-Davidson na całym świecie jeszcze więcej mocy i stylu. Będący owocem programu fabrycznego tuningu Harley-Davidson Factory Customization, ten nowy model jest dostępny jedynie na wybranych rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

 

Street Bob Special Edition daje pełną możliwość bezkompromisowej personalizacji, a ponadto zastosowaliśmy w nim w mocny silnik o pojemności 1690 cm3, odlewane 5-ramienne koła i wyjątkowy dwukolorowy lakier z grafikami. Popularne i stylowe dwuosobowe siodło Badlander®, wysunięte do przodu podnóżki oraz kierownica typu drag nadają temu bezkompromisowemu bobberowi jeszcze bardziej agresywnego, surowego charakteru dla tych, którzy cenią sobie czystą esencję jazdy motocyklem.

 

W nowym modelu pozostały wszystkie charakterystyczne elementy stylistyczne surowego modelu Street Bob®, takie jak ścięty tylny błotnik, zbiornik paliwa Fat Bob®i lakierowany na czarno silnik. Pierwszym elementem rzucającym się w oczy są rozdzielone pięcioramienne koła aluminiowe pokryte czarnym lakierem z kontrastującym wykończeniem. Płaska kierownica typu drag zastąpiła seryjną kierownicę mini-ape i obniżyła sylwetkę motocykla, a w miejscu seryjnego siodła pojawiło się dwuosobowe siodło Badlander,które uzupełnia płynną, czystą linię od zbiornika paliwa aż do tylnego błotnika.

Więcej o motocyklach Harley-Davidson