W 2018 roku, w odpowiedzi na zmiany demograficzne i ewolucję rynku motocyklowego, zespół odpowiedzialny za przyszłość Gold Winga zdecydował się na radykalne porzucenie kierunku, w którym już tradycyjnie zmierzał rozwój motocykla. Tak więc GL1800 Gold Wing musiał się zmienić od stóp do głów, by móc pojechać w nowym kierunku. Nie zrezygnowano z niepowtarzalnego, sześciocylindrowego boksera, który zapewnia lawinę momentu obrotowego i mocy, a Gold Wing nadal jest flagowym motocyklem turystycznym Hondy, wyposażonym w rozwiązania, które pozwalają dwóm osobom na jazdę w niemożliwym do podrobienia stylu. Nowy Gold Wing jest jednak mniejszy, lżejszy i zwinniejszy – jak przystało na prawdziwy „jednoślad dla motocyklisty”.

W modelu na rok 2020 udoskonalono zawieszenie i manewrowość motocykla przy niskich prędkościach, aby jeszcze zwiększyć komfort podróżowania flagowym motocyklem Hondy typu tourer, zasilanego dynamicznym 6-cylindrowym bokserem z „lawinowym” momentem obrotowym.

Korzystając z tego samego silnika i podwozia, nowy “Wing” będzie dostępny w wersji podstawowej GL1800 Gold Wing, a także w edycji “Tour” z kufrem centralnym i poduszką powietrzną. W obydwu wersjach oferowana jest także przekładnia dwusprzęgłowa DCT dla zwiększenia komfortu oraz wszechstronności motocykla.

Stylizacja i wyposażenie

  • Ostre, nowocześnie poprowadzone linie pokazują, co kryje się pod nimi
  • Elektronicznie sterowana szyba, z możliwością zmiany kąta i wysokości
  • Elektroniczne sterowanie przepustnicy (TBW) zapewnia płynną pracę tempomatu
  • Duża objętość kufrów bagażowych przewidziana na potrzeby lekkiej turystyki, kufer górny mieści dwa pełne kaski
  • 7-calowy wyświetlacz TFT zapewnia przejrzystość informacji nawigacyjnych oraz komunikatów systemu audio
  • Apple CarPlay pozwala na bezproblemowe korzystanie z iPhone’ów
  • Całe oświetlenie w technologii LED, kierunkowskazy z automatycznym wyłączaniem
  • System Smart Key ułatwia uruchamianie motocykla i dostęp do przewożonego bagażu
  • W wersji ‘Tour’ światła przeciwmgłowe w LED są w standardzie
  • 2 gniazda USB
  • Większe, komfortowe uchwyty dla pasażera w wersjach ‘Tour’

Dane techniczne

SILNIK  
Typ Bokser, chłodzony cieczą, 6-cylindrowy, 4-suwowy, 24-zawory, SOHC
Pojemność 1833 cm³
Ilość zaworów na cylinder 4
Skok i średnica tłoka 73 mm x 73 mm
Kompresja 10,5:1
Moc maksymalna 126,5 KM (93kW) / 5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm / 4500 obr./min.
Pojemność miski olejowej 4,4 litra (manualny) / 5,6 litra (DCT)
Emisja CO2 Gold Wing i Gold Wing ‘Tour’ manual: 128 g/km 
Gold Wing ‘Tour’ z DCT i poduszką powietrzną: 131 g/km
SYSTEM PALIWOWY  
Wtrysk PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Przepustnica 50 mm
Filtr powietrza Papierowy filtr kartridżowy
Pojemność zbiornika paliwa 21,1 litra
Zużycie paliwa 5,6 litra/100km
SYSTEM ELEKTRYCZNY  
Zapłon Zintegrowany rozrusznik/alternator (ISG)
Pojemność akumulatora 12V/20AH
Napięcie i natężenie 12V/120A
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU  
Sprzęgło Wersja manualna: hydrauliczne, mokre, wielotarczowe, z antyhoppingiem
Wersja DCT: hydrauliczne, mokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów Wersja manualna: 6 przełożeń (z nadbiegiem) i elektrycznym wstecznym
Wersja DCT: 7-biegowe DCT z biegiem wstecznym
Przełożenie wstępne 1,795 (79/44)
Przełożenia biegów DCT:  1 bieg: 2,167; 2 bieg: 1,696; 3 bieg: 1,304;                   4 bieg: 1,038; 5 bieg: 0,821; 6 bieg: 0,667; 7 bieg: 0,522; wsteczny: 1,190
Manual: 1bieg: 2,200; 2bieg: 1,417; 3bieg: 1,036;         4bieg: 0,821; 5 bieg: 0,667; 6bieg: 0,522
Przełożenie końcowe Od strony silnika 0,972
Od strony tylnego koła 2,615
Przeniesienie napędu Wał Kardana
RAMA  
Typ Aluminiowa, podwójna, kołyskowa
PODWOZIE  
Wymiary (dł*szer*wys) Gold Wing
dł: 2475 mm
szer: 925 mm
wys: 1340 mm
Gold Wing ‘Tour’
dł: 2575 mm
szer: DCT 905 mm / Manual 925 mm
wys: 1430 mm
Rozstaw osi 1695 mm
Kąt główki ramy 30,5°
Wyprzedzenie 109 mm
Promień skrętu 3,4 m
Wysokość siedziska 745 mm
Prześwit 130 mm
Masa własna (z płynami i paliwem) Gold Wing: Manual 365 kg / DCT 364 kg
 
Gold Wing ‘Tour’:  Manual 380 kg 
DCT z poduszką powietrzną 383 kg
ZAWIESZENIE  
Przód Podwójny wahacz
Tył Pro Link
KOŁA  
Przód 130/70R 18
Tył 200/55R 16
Felga przód 18 x MT3,5
Felga tył 16 x MT6,0
HAMULCE  
System D-CBS zintegrowany z ABS
Przód Podwójne pływające tarcze 320mm x 4.5mm z 6-tłoczkowymi zaciskami
Tył Tarcza wentylowana 316mm x 11mm z 3-tłoczkowym zaciskiem

Więcej o motocyklach Honda

Więcej w Nowości rynkowe
[Nowości 2020] PowerPlus- nowy silnik Indiana

PowerPlus to nowa jednostka napędowa marki Indian to najmocniejsze amerykańskie V2 – ma zadebiutować w modelu Challenger…

Zamknij