Zaprojektowane z myślą o motocyklistach-amatorach motocrossu, MX51 oraz MX31 wykorzystują najnowszą technologię wzoru bieżnika Geomax Reinforced Pattern oraz unikalny system „ściągów” klocków bieżnika, co pod każdym względem wpływa na polepszenie osiągów, wytrzymałości oraz prowadzenia w trudnym terenie.
Geomax MX51 opiera się na cieszącym się powodzeniem modelu D756, który w grudniu 2008 r. amerykańskie pismo Motocross Action (MXA) raz jeszcze wybrało najlepszym modelem opony motocrossowej. Stworzony, aby pokonać każdy średnio trudny teren, MX51 sprawdzi się również na miękkim i twardym podłożu. Geomax MX31 zastępuje D773, jednocześnie stawiając wysoko poprzeczkę jazdy po miękkim podłożu, kiedy wiąże się ona z pokonywaniem piaszczystego i błotnistego terenu.
Zespół badawczo-rozwojowy – zdecydowany przetestować opony do granic wytrzymałości przed wprowadzeniem ich na rynek – z pomocą motocyklistów Dunlop AMA Supercross i Motocross sprawdził prototypy podczas zawodów w najtrudniejszych warunkach. Motocykliści, wśród których znaleźli się tacy członkowie zespołu Honda Red Bull Racing Team, jak: Andrew Short oraz Davi Millsaps, dokładnie sprawdzili dostępne już teraz na rynku opony w czasie mistrzostw w 2008 r. Dołączyli do nich Kevin Windham i Trey Canard, zawodnicy Supercross Lites East, starając się wydobyć z nich wszystko, co możliwe.
Zarówno MX51, jak i MX31 wykorzystują zaawansowane technologie opatentowane przez Dunlopa – jedną z nich jest Geomax Reinforced Pattern. Ta rewolucja we wzorze bieżnika oznacza wzrost wydajności w każdym aspekcie opony MX51, większą przyczepność na odcinkach prostych oraz na zakrętach, amortyzację dużych nierówności i większą żywotność.
MX31 posiada wspólne cechy konstrukcyjne z MX51, takie jak „ściągi” łączące i wzmacniające klocki bieżnika. Jedyny w swoim rodzaju rozkład klocków barkowych oraz konstrukcja wgłębień między klockami bieżnika mają również zastosowanie w MX31 dla większej przyczepności i dlatego – podobnie jak w MX51 – motocyklista może cieszyć się bardziej płynną jazdą.
W oponach MX51 i MX31 Dunlop wykorzystał technologie prosto z torów wyścigowych. Stosując kord poliestrowy o dużej gęstości, ułożony pod kątami spotykanymi w oponach wyścigowych, stworzono wzmocniony szkielet opony o zwiększonej stabilności, który poradzi sobie z obniżonym ciśnieniem i da większą przyczepność dzięki większej powierzchni styku. Jednocześnie obie te opony nie tracą stabilności podczas jazdy na zakręcie czy w trudnym terenie, dając motocyklistom swobodę cieszenia się z pewniejszej jazdy.
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie www.dunlop.pl