Ducati Desmosedici RR wydaje się być dla wielu motocyklistów niedoścignionym ideałem i świętością, której naruszać nie wolno. Motocykl NCR Millona 16 jest dowodem na to, że lepsze nie musi być wrogiem dobrego – bo jest po prostu lepsze.

NCR Millona M16 to poprawione, odchudzone i przyspieszone Ducati Desmosedici RR, które pokazano w Misano podczas ostatniego World Ducati Week. W stuningowanym motocyklu zastosowano wiele elementów z włókna węglowego, m.in. nową ramę, wahacz, obręcze kół, zbiornik paliwa, owiewki, zintegrowaną tylną ramę dodatkową, zadupek oraz przedni błotnik. Z karbonu wykonano nawet stojak pod motocykl. Włókno węglowe, tytanowe wydechy i aluminium lotnicze zredukowały wagę Millony do 145 kg. Włosi, odpowiedzialni za tuning motocykla, zastosowali w nim również zawieszenie Ohlins – z przodu 43-milimetrowe widelce FGR000, z tyłu amortyzator typu monoshock TTX, a także wyposażyli go w hamulce Brembo z ceramicznymi tarczami, systemy kontroli trakcji i mapowania ECU. NCR Millona M16, zdaniem twórców, wykazał na hamowni 200 KM. I otrzymał, mimo morderczego stosunku mocy do wagi, homologację drogową.

Niestety, NCR Millona M16 stanie się najprawdopodobniej jednym z najbardziej ekskluzywnych motocykli na świecie. O cenę nie pytajcie – autorzy motocykla nie podają jej jeszcze, ale będzie ona sześciocyfrowa, a sam jednoślad będzie wykonywany wyłącznie na zamówienie.

Więcej o motocyklach Ducati