Portal Zauba.com gromadzi informacje na temat produktów, które docierają do Indii lub opuszczają kraj. Gromadzi on dane z największych portów i dysponuje bazą informacji dotyczących eksportu i importu ponad 50 000 produktów.

Już raz dzięki Zauba.com dowiedzieliśmy się, że prototypy wysłano z Niemiec do Indii, a było to w czerwcu 2014 r. Wtedy do TVS trafiły dwa prototypy, a później w sierpniu BMW dosłało układy wydechowe. Teraz TVS wysłało do BMW 32 motocykle, w tym dwa z nich mają jedynie makiety silników.

Wysyłka została podzielona na siedem części. Pierwsza z nich opuściła Indie 25 maja, a ostatnia – 17 czerwca. W polu deklarowanej wartości za sztukę widnieje kwota 107 250 rupii. W przeliczeniu na polską walutę to zaledwie 6293 złotych. Wynika z tego, że koszt motocykla jest niski i nawet po opłatach celnych kwota nie powinna być wysoka, ponieważ wynoszą one 6% wartości. Do tego jeszcze dochodzi VAT w wysokości 19%. Po doliczeniu opłat kwota za sztukę to 7937,99 złotych. Oczywiście mamy świadomość, że pozostaje jeszcze kwestia marży producenta, kosztów (np. logistyki) oraz marża salonu.

Z kim BMW K03 może powalczyć na rynku? Najgroźniejszym konkurentem jest KTM 390 Duke, którego sugerowana cena wynosi 20 390 złotych, ale niektóre salony sprzedają go nawet za 18 000. Sądząc po informacjach z dokumentów celnych BMW K03 może być od niego tańsze. Czy jednak marka premium zdecyduje się oferować swoje produkty w niskiej cenie? W Indiach z kolei motocykl ma być oferowany z logo TVS.

Autor: Wojciech Grzesiak