Rodzina roadsterów Triumpha, w której znajdziemy m.in. Street Twina i Street Scramblera, powiększyła się o największy model – nowego Speed Twina. Wersja produkcyjna motocykla została właśnie zaprezentowana w Paryżu.
Speed Twin napędzany jest dwucylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności 1200 cm3, mocy 97 KM i maksymalnym momencie obrotowym 112 Nm. Jednostka ta znana jest z innych modeli Triumpha – Bobbera i Thruxtona. Tu została jednak nieco zmodyfikowana pod kątem niższej masy i lepszych osiągów. Zastosowano m.in. lżejszy wał korbowy, głowice z większą kompresją i sprzęgło poślizgowe.
Triumph Speed Twin wygląda bardzo klasycznie, m.in. dzięki podwójnym tylnym amortyzatorom i doskonale dopracowanym detalom. Jest jednak motocyklem na wskroś nowoczesnym, o czym świadczy także bogaty zestaw elektroniki pokładowej. Znajdziemy tu m.in. trzy tryby jazdy i zaawansowaną kontrolę trakcji, którą w razie potrzeby można wyłączyć.
Motocykl ten już wyjściowo jest bardzo stylowy, a właściciel będzie miał liczne możliwości kolejnych modyfikacji. Katalog fabrycznych akcesoriów liczy ok. 80 pozycji. Triumph Speed Twin powinien się pojawić w salonach na początku przyszłego sezonu. Nie znamy jeszcze jego ceny.
Dane techniczne
Silnik | Dwucylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, 8 zaworowy, SOHC |
Pojemność | 1200 cm3 |
Średnica/skok cyl. | 97.6 x 80 mm |
Stopień sprężania | 11.0 : 1 |
Moc maksymalna | 97 KM (71.5 kW) przy 6,750 obr/min |
Maks. mom. obr. | 112 Nm przy 4,950 obr/min |
Zasilanie paliwem | Wielopunktowy wtrysk paliwa |
Wydech | Dwukanałowy 2-in-2 |
Napęd | Łańcuch |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
Rama | Rurowa stalowa z kołyską aluminiową |
Wahacz | Dwustronny, aluminiowy |
Przednie koło | Odlew aluminium 7-szprychowy 17 x 3.5 cala |
Tylne koło | Odlew aluminium 7-szprychowy 17 x 5i cala |
Przednia opona | 120/70 ZR17 |
Tylna opona | 160/60 ZR17 |
Przednie zawieszenie | 41mm widelec kasetowy, 120mm skok |
Tylne zawieszenie | Podwójne amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego, 120 mm skok |
Przedni hamulec | Podwójny 305-mm tarcza, zaciski Brembo 4-tłoczkowe, ABS |
Tylny hamulec | Pojedyncza 220-mm tarcza, zaciski Nissin 2-tłoczkowe pływające, ABS |
Szerokość (kierownica) | 760 mm |
Wysokość bez lusterek | 1110 mm |
Wysokość siedzenia | 807 mm |
Rozstaw osi | 1430 mm |
Kąt główki ramy | 22.8 º |
Trail | 93.5 mm |
Waga na sucho | 196 Kg |
Poj. zbiornika paliwa | 14.5 L |
Zużycie paliwa | 4.8 l/100km (59 mpg) |
Emisja CO2 | 109.0 g/km |