Student projektowania wykorzystał produkowany w 1934 roku model motocykla Peugeot 515, by stworzyć na wskroś współczesny koncepcyjny jednoślad.
Simone Madella, jak sam mówi, chciał stworzyć elektryczny motocykl, który mógłby bić rekordy – wytrzymałości, prędkości, zaufania, czasu ładowania akumulatorów. Skąd takie założenie? Peugeot 515 z 1934 roku, na którym wzorował się młody projektant, jest zdobywcą trzech rekordów prędkości. Motocykl wyposażony w jednocylindrowy silnik o pojemności 500 ccm mógł jechać z prędkością 225 km/h, co na ówczesne czasy daje wynik zawrotny! Drugą inspiracją dla Madelli był samochód francuskiego producenta – model EX1.
„Początkowo zdecydowałem umieścić duży silnik elektryczny nad tylnym kole, a zestaw akumulatorów umieścić po środku, wraz z pokrywą i wylotami wentylacyjnymi. Oznaczało to, że obniżyłem środek ciężkości, co było najlepszym sposobem na poprawienie stabilności i zwinności motocykla. Pod akumulatorami znajduje się żebro z czujnikami analizującymi warunki na drodze – wilgoć, uszkodzenia, błoto itp. – i przekazuje je motocykliście”.
Zawieszenie wykonano z jednego kawałka włókna węglowego. Dzielona kanapa, z umieszczonymi pod spodem sprężynami, ma być odwołaniem do pierwowzoru sprzed wojny, jednak nowoczesny projekt uwzględnia osobną regulację amortyzacji każdej z dwóch części.
Wymiary motocykla są nieco nietypowe i wynoszą 1981 mm długości i 900 mm wysokości.