Kawasaki rozpoczyna prawdziwą retrowolucję wraz z wprowadzeniem nowego modelu Z650RS. Wzbogacając szeroką gamę retro-sport o kolejny model, Z650RS to pierwsza propozycja motocykla o średniej pojemności silnika dla szerokiego grona entuzjastów dobrego stylu.
Skierowany do młodszych (wiekiem i duchem) motocyklistów oraz tych na wczesnym etapie ‘kariery’ motocyklowej, Z650RS spodoba się również tym, którzy z nostalgią wspominają premierę kultowego „baby-Z1”, czyli Z650-B1 w 1977 roku. Równowaga akcentów retro i nowoczesnych elementów została osiągnięta przez projektantów Kawasaki z wykorzystaniem sprytnych referencji ikonicznego modelu Z.
ZOBACZ TEŻ – szybka opinia redakcji Motogen.pl:
Sercem RS’a jest najnowsza odsłona chłodzonego wodą 2-cylindrowego silnika Kawasaki o pojemności 649 cm3, znanego z modeli Z650, jak i Ninja 650. Znana z trwałości i osiągów jednostka, wyposażona w sprzęgło anty-hoppingowe stanowiła przecież bazę maszyn ścigających się w wyczerpujących wyścigach Isle of Man TT. Silnik zestrojono w przypadku Z650RS pod kątem momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów oraz energetycznej charakterystyce przy wysokich obrotach – silnik osiąga moc 68 KM i będzie również dostępny u dealerów Kawasaki z zestawem obniżającym moc do 35 kW, ku zadowoleniu posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.
Rama to rurowa konstrukcja kratownicowa zapewniająca zarówno lekkość, jak i zwinność. Jego niewielka szerokość pozwala pewnie trzymać nogi na ziemi podczas postoju i manewrować z dużą łatwością. Wysokość siedziska to 820 mm, z opcją montażu akcesoryjnego siedziska (800 mm).
Zawieszenie – z przodu konwencjonalny widelec o średnicy 41 mm, z tyłu zawieszenie Kawasaki back-link i amortyzator o regulacji wstępnego naprężenia. Hamulce – podwójne dwutłoczkowe zaciski przodu i tarcze o średnicy 300 mm w stylu retro, a na tylnej osi jednotłoczkowy zacisk i tarcza o średnicy 220 mm z zaawansowanym ABS firmy Bosch.
Specyfikacja techniczna to jedna strona medalu, a stylistyka Z650R… motocykl po prostu trzeba zobaczyć na własne oczy. Przywołując niezliczone wspomnienia do kultowego Z650-B1, lakier i charakterystyczne paski są wierną reprodukcją zielonej wersji protoplasty, podczas gdy kultowy „kaczy ogon” za siedzeniem i wiernie wykonane panele boczne również oddają hołd maszynie z 1977 roku. Nawet siedzenie i jego wzór przeszycia ujawniają znajomą już dbałość o detale japońskich stylistów.
Okrągły reflektor LED oświetla drogę, podczas gdy podwójne analogowe wskaźniki w kształcie „pocisku artyleryjskiego” zawierają cyfrowy panel środkowy z kompletem informacji dla kierowcy. Zastosowanie złotych felg wieloramiennych to prawdziwa „wisienka na torcie”, a kolejne stylistyczne smaczki czekają na chętnych w szerokiej palecie dedykowanych, oryginalnych akcesoriów Kawasaki.
Cena Z650RS, aktualna na sierpień 2022, to 41800 zł.
Bez wątpienia nowy Z650RS sprawi, że 2022 rok będzie rokiem „Retrowolucji”
Kawasaki Z650RS 2022 – dane techniczne:
WYMIARY | |
Długość | 2,065 mm |
Szerokość | 800 mm |
Wysokość | 1,115 mm |
Rozstaw osi | 1,405 mm |
Prześwit | 125 mm |
Wysokość siedziska | 820 mm |
Masa własna | 187 kg |
Zbiornik paliwa | 12 litrów |
OSIĄGI | |
Moc maksymalna | 50.2 kW {68 KM} / 8,000 min-1 |
Maks. moment obrotowy | 64 Nm/ 7,700 min-1 |
SILNIK | |
Typ silnika | Chłodzony cieczą, 4-suw, rzędowy |
Układ zaworów | DOHC, 16 zaworów |
Średnica/skok | 83.0 x 60.0 mm |
Pojemność | 649 cm3 |
Stopień kompresji | 10.8:1 |
Układ paliwowy | wtrysk: ø36 mm x 2 podwójne przepustnice |
Układ smarowania | smarowanie wymuszone, mokra miska |
Rozrusznik | elektryczny |
Układ zapłonowy | elektroniczny |
UKŁAD NAPĘDOWY | |
Napęd | łańcuch |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
Przełożenia: 1. | 2.438 |
2. | 1.714 |
3. | 1.333 |
4. | 1.111 |
5. | 0.966 |
6. | 0.852 |
Przełożenie wstępne | 2.095 |
Przełożenie główne | 3.067 |
Sprzęgło | Manualne, mokre |
RAMA | |
Typ | Rurowa kratownicowa |
Zawieszenie: przód | Widelec teleskopowy ø41 mm |
tył | typuBack-link, amortyzator z regulacją naprężenia wstępnego sprężyny |
Skok koła: przód | 125 mm |
tył | 130 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 24.0° |
Wyprzedzenie | 100 mm |
Kąt skrętu | 35° / 35° |
Opony: przód | 120/70ZR17 M/C (58W) |
tył | 160/60ZR17 M/C (69W) |
Hamulce: Przód | Podwójne, tarcze ø300 mm |
Tył | Pojedyncza ø220 mm tarcza |
Zostaw odpowiedź