Kawasaki rozpoczyna prawdziwą retrowolucję wraz z wprowadzeniem nowego modelu Z650RS. Wzbogacając szeroką gamę retro-sport o kolejny model, Z650RS to pierwsza propozycja motocykla o średniej pojemności silnika dla szerokiego grona entuzjastów dobrego stylu.

Skierowany do młodszych (wiekiem i duchem) motocyklistów oraz tych na wczesnym etapie ‘kariery’ motocyklowej, Z650RS spodoba się również tym, którzy z nostalgią wspominają premierę kultowego „baby-Z1”, czyli Z650-B1 w 1977 roku. Równowaga akcentów retro i nowoczesnych elementów została osiągnięta przez projektantów Kawasaki z wykorzystaniem sprytnych referencji ikonicznego modelu Z.

ZOBACZ TEŻ – szybka opinia redakcji Motogen.pl:

Sercem RS’a jest najnowsza odsłona chłodzonego wodą 2-cylindrowego silnika Kawasaki o pojemności 649 cm3, znanego z modeli Z650, jak i Ninja 650. Znana z trwałości i osiągów jednostka, wyposażona w sprzęgło anty-hoppingowe stanowiła przecież bazę maszyn ścigających się w wyczerpujących wyścigach Isle of Man TT. Silnik zestrojono w przypadku Z650RS pod kątem momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów oraz energetycznej charakterystyce przy wysokich obrotach – silnik osiąga moc 68 KM i będzie również dostępny u dealerów Kawasaki z zestawem obniżającym moc do 35 kW, ku zadowoleniu posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

Rama to rurowa konstrukcja kratownicowa zapewniająca zarówno lekkość, jak i zwinność. Jego niewielka szerokość pozwala pewnie trzymać nogi na ziemi podczas postoju i manewrować z dużą łatwością. Wysokość siedziska to 820 mm, z opcją montażu akcesoryjnego siedziska (800 mm).

Zawieszenie – z przodu konwencjonalny widelec o średnicy 41 mm, z tyłu zawieszenie Kawasaki back-link i amortyzator o regulacji wstępnego naprężenia. Hamulce – podwójne dwutłoczkowe zaciski przodu i tarcze o średnicy 300 mm w stylu retro, a na tylnej osi jednotłoczkowy zacisk i tarcza o średnicy 220 mm z zaawansowanym ABS firmy Bosch.

Specyfikacja techniczna to jedna strona medalu, a stylistyka Z650R… motocykl po prostu trzeba zobaczyć na własne oczy. Przywołując niezliczone wspomnienia do kultowego  Z650-B1, lakier i charakterystyczne paski są wierną reprodukcją zielonej wersji protoplasty, podczas gdy kultowy „kaczy ogon” za siedzeniem i wiernie wykonane panele boczne również oddają hołd maszynie z 1977 roku. Nawet siedzenie i jego wzór przeszycia ujawniają znajomą już dbałość o detale japońskich stylistów.

Okrągły reflektor LED oświetla drogę, podczas gdy podwójne analogowe wskaźniki w kształcie „pocisku artyleryjskiego” zawierają cyfrowy panel środkowy z kompletem informacji dla kierowcy. Zastosowanie złotych felg wieloramiennych to prawdziwa „wisienka na torcie”, a kolejne stylistyczne smaczki czekają na chętnych w szerokiej palecie dedykowanych, oryginalnych akcesoriów Kawasaki.

Cena Z650RS, aktualna na sierpień 2022, to 41800 zł.

Bez wątpienia nowy Z650RS sprawi, że 2022 rok będzie rokiem „Retrowolucji”

Kawasaki Z650RS 2022 – dane techniczne:

WYMIARY
Długość2,065 mm
Szerokość800 mm
Wysokość1,115 mm
Rozstaw osi1,405 mm
Prześwit125 mm
Wysokość siedziska820 mm
Masa własna187 kg
Zbiornik paliwa12 litrów
OSIĄGI
Moc maksymalna50.2 kW {68 KM} / 8,000 min-1
Maks. moment obrotowy64 Nm/ 7,700 min-1
SILNIK
Typ silnikaChłodzony cieczą, 4-suw, rzędowy
Układ zaworówDOHC, 16 zaworów
Średnica/skok83.0 x 60.0 mm
Pojemność649 cm3
Stopień kompresji10.8:1
Układ paliwowywtrysk: ø36 mm x 2 podwójne przepustnice
Układ smarowaniasmarowanie wymuszone, mokra miska
Rozrusznikelektryczny
Układ zapłonowyelektroniczny
UKŁAD NAPĘDOWY
Napędłańcuch
Skrzynia biegów6-biegowa
Przełożenia: 1.2.438 
2.1.714
3.1.333
4.1.111
5.0.966
6.0.852
Przełożenie wstępne2.095
Przełożenie główne3.067
SprzęgłoManualne, mokre
RAMA
TypRurowa kratownicowa
Zawieszenie:  przódWidelec teleskopowy ø41 mm
tyłtypuBack-link, amortyzator z regulacją naprężenia wstępnego sprężyny
Skok koła:  przód125 mm
                             tył130 mm
Kąt pochylenia główki ramy24.0°
Wyprzedzenie100 mm
Kąt skrętu35° / 35°
Opony: przód120/70ZR17 M/C (58W)
tył160/60ZR17 M/C (69W)
Hamulce:         PrzódPodwójne, tarcze ø300 mm
        TyłPojedyncza ø220 mm tarcza

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany