Logo Kawasaki, symbol River Mark (Znak Rzeki), nawiązuje do roku 1878, kiedy to założyciel firmy zaczął budowę statków…

Kawasaki Heavy Industries (KHI), firma z ponad 120-letnim dziedzictwem, zrzesza w sobie przedsiębiorstwa produkcyjne skupiające się na morzu, lądzie, powietrzu, a nawet na głębokim kosmosie. W 2021 roku w ramach grupy Kawasaki powstała nowa firma koncentrująca się wyłącznie na produkcji motocykli i samodzielnych silników: Kawasaki Motors Ltd. Nowa firma otrzymała też nowy znaczek, który odzwierciedla zarówno aspekt dziedzictwa tego globalnego przedsiębiorstwa, jak i symbolizuje optymizm patrzenia w przyszłość.

Znak Rzeki – bo o nim mowa – jest graficzną interpretacją znaku z alfabetu japońskiego oznaczającego rzekę. Znak ten po raz pierwszy pojawił się w latach 70-tych XIX wieku, kiedy to był widziany na banderach statków należących do Stoczni Kawasaki Tsukiji, prekursora Kawasaki Heavy Industries.

Firma założona przez Shōzō Kawasaki w 1878 roku w swoich początkach skoncentrowała się na budowie statków. Była to droga do spełnienia pragnienia eksportu towarów przez Japonię, aby ten wyspiarski naród zajął ważne miejsce na międzynarodowej arenie handlowej. Dzięki solidnej reputacji w zakresie innowacji morskich i jakości konstrukcji, ambitna firma wkrótce rozszerzyła działalność na inżynierię lądową, tabory kolejowe i produkcję silników parowych, ostatecznie przełamując grawitację, tworząc swój pierwszy samolot.

Logo River Mark pojawiało się w kluczowych momentach ewolucji tej ogromnej filmy o globalnym zasięgu i reputacji. Zastosowanie Znaku Rzeki ograniczone było do najważniejszych produktów Kawasaki w swoich czasach.

W epoce nowożytnej River Mark po raz kolejny zyskał na znaczeniu, gdy pojawił się na odważnych i unikalnych dla Kawasaki motocyklach Ninja H2 i Ninja H2R. Te maszyny z doładowaniem zostały zaprojektowane i zbudowane korzystając wyłącznie z własnych zasobów, a premiera miała miejsce w 2015 roku.

Dnia 6 października 2021 r. Kawasaki oświadczyło, że nadszedł czas, aby przyjąć słynny Znak Rzeki jako symbol tożsamości korporacyjnej. Proste, ale zarazem skuteczne, okrągłe logo stało się głównym symbolem identyfikującym połączone wysiłki wielu firm i ich różnorodnych produktów przeznaczonych do zastosowań zarówno komercyjnych, jak też prywatnych i rozrywkowych.

Komentując wprowadzenie nowego logo, Masaya Tsuruno, dyrektor zarządzający Kawasaki Motors Europe, powiedział:
„Świat zmienił się bezmiernie w ciągu całego stulecia, a także w ciągu całej historii firmy Kawasaki – a także w ciągu ostatnich kilku lat. Wdrażając naszą nową tożsamość korporacyjną z River Mark w jej rdzeniu, staramy się podjąć kolejny, odważny krok w zakresie technologii i inżynierii, a także poprawić życie niezliczonych ludzi na całym świecie, koncentrując się na zrównoważonym rozwoju i pojawiających się zielonych technologiach. Podczas gdy niektóre rzeczy się zmieniają, inne pozostają niezmienne, takie jak nasze zobowiązanie do bycia najlepszym w wybranych przez nas dziedzinach; Znak Rzeki jest odpowiednim symbolem tego zaangażowania”.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany