Spis treści
Elektryczny naked Kawasaki wygląda niemalże identycznie jak spalinowy Z 400.
Kawasaki od dawna zapowiada motocykle z napędem alternatywnym. W 2021 roku Zieloni ogłosili, że do 2025 zaprezentowanych zostanie 10 modeli z różnymi napędami elektrycznymi i hybrydowymi. Nie jest tajemnicą, że Kawasaki przeznacza sporo środków na rozwój w tym segmencie.
Teraz na targach Intermot, Kawasaki zaprezentowało motocykl elektryczny – jest to prototyp, ale w formie zbliżonej do wersji produkcyjnej. Motocykl prezentowany był publiczności dość krótko, wyłącznie na czas trwania konferencji prasowej.
Kawasaki EV Prototype
Co wiemy o elektrycznym motocyklu Kawasaki? Konferencję poprowadził Masaya Tsuruno, dyrektor zarządzający Kawasaki Motors Europe. Powiedział, że zaprezentowany prototyp będzie bazą dla faktycznego modelu produkcyjnego w niedalekiej przyszłości. Oficjalnie to tyle.
Nieoficjalnie można zauważyć, że prototyp EV jest wizualnie bardzo mocno zbliżony do nakeda Z 400. Kształt nadwozia, lampy, tylna sekcja, zawieszenie i wahacz, kierownica, czy nawet podnóżki pasażera są niemalże identyczne. Jedynie rama wygląda na lekko zmodyfikowaną, aby pasowała do elektrycznego motoru i baterii.
Jakie motocykle Kawasaki zaprezentuje w przyszłości?
W czasie prezentacji, Tsuruno podkreślił niesłabnące przywiązanie Kawasaki do silników spalinowych. Dodał jednak, że napędy E-fuel oraz Bio-fuel, wraz z głębokimi badaniami nad napędem wodorowym, są rozważane jako możliwe wyboru w zakresie neutralności węglowej.
Nieoficjalnie nie jest tajemnicą, że poza wodorem, Kawasaki pracuje także nad Ninją HEV z napędem hybrydowym. Według kolejnych plotek dotyczących zgłoszonych numerów VIN, Kawasaki niebawem zaprezentuje dwa motocykle elektryczne, naked oraz sportowy, oba z identycznym silnikiem elektrycznym o mocy poniżej 15 KM (czyli w kategorii odpowiadającej do 125 ccm). Być może zobaczymy je już w listopadzie na Eicmie?
Zostaw odpowiedź