Jednoślady to świetny sposób na koronawirusa: Brytyjskie Zrzeszenie Dealerów Motocyklowych rusza z kampanią - Motogen.pl

Safe to Ride, czyli Bezpiecznie jest Jeździć. Tak brzmi hasło zrzeszenia zachęcające ludzi do jazdy własnymi jednośladami w czasie epidemii.

Od pierwszej minuty dnia 5 listopada, w Wielkiej Brytanii rusza drugi lockdown związany z epidemią COVID-19. Ludzie nie będą mogli opuszczać domów bez wyraźnej potrzeby, a firmy mało istotne dla funkcjonowania społeczeństwa zostaną zamknięte. Brytyjski lockdown ma potrwać do 2 grudnia, ale mówi się, że może się znacznie przedłużyć…

W obliczu (znanych także i w Polsce) problemów społeczno-zdrowotnych, Brytyjskie Zrzeszenie Dealerów Motocyklowych (NMDA) ruszyło z kampanią „Safe to Ride”, co przetłumaczyć można na „Bezpiecznie jest jeździć”.

„NMDA z radością wspiera dealerów motocykli w swojej kampanii „Safe to Ride”, kontynuując promowanie motocykli jako idealnej alternatywy dla transportu publicznego„.

Zrzeszenie przypomina, że motocykle i motorowery zapewniają świetne zabezpieczenie przed COVID oraz oferują wiele więcej:

  • Bezpiecznie jest jeździć: dystans społeczny i zasłanianie twarzy jest zawsze wymagane.
  • Tanie w zakupie oraz niskie koszty eksploatacji.
  • Szybsze podróże po mieście i unikanie korków.
  • Łatwe i często (w Polsce zawsze) bezpłatne parkowanie.
  • Niska emisja spalin oraz wyjątkowo niskie spalanie.
  • Wolność i radość z jazdy.

NMDA przypomina Brytyjczykom o wszystkich zaletach jednośladów. Dokładnie to samo dotyczy także polskich realiów. Jazda jednośladem w Polsce to także idealna alternatywa dla transportu publicznego – tym bardziej, że motorowery oraz motocykle 125 są dostępne nie tylko dla „motocyklistów”.

Dlatego my także zachęcamy – kupujcie swoje własne jednoślady, podróżujcie bezpiecznie, wspierajcie całą branżę związaną z motocyklami!

Motorowery i motocykle 125 bez prawa jazdy?

Przypomnijmy którymi jednośladami silnikowymi można jeździć bez motocyklowego prawa jazdy lub wyłącznie z samochodowym prawem jazdy.

Motorower – pojazd dwu- lub trójkołowy o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 50 cm3 lub silniku elektrycznym o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. Wymagana kategoria prawa jazdy AM lub B. Wyjątek – kierowcy urodzeni przed 13. stycznia 1995 r lub posiadający kartę motorowerową.

Motocykl 125 – tutaj pojemność silnika spalinowego nie może być większa niż 125 cm3, a moc wyższa niż 15 KM. Taki jednoślad może mieć budowę motocykla z manualną skrzynią biegów lub też budowę skutera z automatyczną przekładnią. Do jego prowadzenia wymagane jest prawo jazdy jednej z wymienionych kategorii: A1, A2, A lub samochodowe prawko B, jeśli posiadamy je dłużej niż trzy lata.

Pozostałe jednoślady to motocykl na kategorię prawa jazdy A2 (o mocy do 47 KM) oraz wszelkie inne, duże motocykle. Szczegóły dotyczące podziału jednośladów oraz wymaganych uprawnień znajdziecie tutaj.

Jednym z najciekawszych pomysłów dostępnych na prawo jazdy kategorii B jest duży, 3-kołowy skuter Piaggio MP3 o pojemności 500, wyposażony w ciepłe mufki oraz motokoc, co pozwala jeździć nawet przy kiepskich warunkach pogodowych. Taki zestaw ostatnio testowaliśmy na Motogen.pl.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany