Jaki motocykl wybrać na 190 cm wzrostu?

Jaki motocykl na 190 wzrostu? Przygotowaliśmy 5 propozycji dla tych, którzy w prezencie od Matki Natury dostali nadmiarowe centymetry wzrostu.

Obudziłeś w sobie motocyklową pasję, marzysz by zacząć przygodę z motocyklami i szukasz maszyny odpowiedniej dla siebie. Wszystko jest proste, jeśli masz, powiedzmy, max. 180 cm wzrostu. Jeśli jednak natura obdarzyła cię wzrostem nieco większym, wybór odpowiedniego motocykla może okazać się trudnym zadaniem. przygotowaliśmy pięć propozycji z różnych segmentów, wspólnym mianownikiem było „jaki motocykl na 190 wzrostu„. Oto 5 motocykli dla wysokich.

Motor dla osoby 190 cm

Aprilia Dorsoduro 1200

Aprilia Dorsoduro 1200 to motocykl typu supermoto produkowany w latach 2010-2012. Była to jedna z największych i najmocniejszych motocykli w tej kategorii.

Silnik to chłodzony cieczą V-twin o pojemności 1197 cm³. Moc maksymalna wynosi 130 KM przy 8700 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 115 Nm przy 7200 obr./min. Motocykl jest wyposażony w sześciobiegową skrzynię.

Dorsoduro 1200 ma stalowo-aluminiową ramę. Zawieszenie przednie to widelec teleskopowy o średnicy 43 mm, a tylne to dwustronny wahacz z amortyzatorem typu monoshock. Za hamowanie odpowiadają zaciski radialne Brembo z przodu i tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm.

Motocykl ma agresywną stylistykę, z charakterystycznym podwójnym wydechem. Zastosowano tutaj wiele nowoczesnych rozwiązań, takich jak system kontroli trakcji, regulowany układ ABS czy elektroniczne wtryskiwacze, co zapewnia ponadprzeciętną dynamikę i pełną kontrolę nad maszyną.

Motocykl ten jest ceniony przez miłośników supermoto za swoją moc i stylowy wygląd. To jedna z lepszych odpowiedzi na pytanie „jaki motocykl na 190 wzrostu”.

Ceny używanych: 20-40 tys. zł
Wysokość siedzenia: 870 mm

Motocykl 125 na 190 cm wzrostu

Honda XL125V Varadero

MXR122009 L 024

Małe Varadero produkowane było przez Hondę w latach 2001-2009. Do napędu wykorzystano V-twina o pojemności 125 cm³. Moc maksymalna wynosi 15 KM przy 10 000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 11 Nm przy 8 000 obr./min. Motocykl jest wyposażony w pięciobiegową skrzynię biegów.

Varadero ma stalową ramę, zawieszenie przednie to widelec teleskopowy o średnicy 41 mm, a tylne to dwustronny wahacz z monoshockiem. Hamulce to tarcze hamulcowe o średnicy 276 mm z przodu i 220 mm z tyłu.

Motocykl stylistycznie to typowe adventure. Zastosowanie widlastego silnika korzystnie wpłynęło na rozkład mocy, użytkownicy cenią sobie ten model także za niezawodność, wygodę i oszczędność paliwa. W 2007 roku Honda wprowadziła ulepszoną wersję Varadero, która była wyposażona w nowy system wtrysku paliwa, zmodyfikowaną geometrię zawieszenia i większe tarcze hamulcowe. Zdaniem wielu to najlepszy motocykl 125 190 cm wzrostu. Uwaga możesz nim jeździć mając prawo jazdy kategorii B.

Ceny używanych: 5-25 tys. zł
Wysokość siedzenia: 800 mm

Kawasaki Versys X-300

Kawasaki Versys-X 300 to motocykl adventure, produkowany od 2017 roku. W Europie jego sprzedaż zakończono w 2020 r. ze względu na niespełnienie norm emisji spalin.

Zastosowano tutaj czterosuwowy, dwucylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 296 cm³. Moc maksymalna wynosi 39 KM przy 11 500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 26 Nm przy 10 000 obr./min. Motocykl jest wyposażony w sześciobiegową skrzynię biegów.

Versys-X 300 ma ramę z rur stalowych. Zawieszenie przednie to widelec teleskopowy o średnicy 41 mm, a tylne to dwustronny wahacz z amortyzatorem typu monoshock. Hamulce to tarcze hamulcowe o średnicy 290 mm z przodu i 220 mm z tyłu.

Versys-X 300 nie był zbyt popularny, ale przez tych, którzy zdążyli go kupić, ceniony jest za niezawodność, komfort i oszczędność paliwa. Motocykl ten jest bardzo poręczny, co przydaje się w niezbyt trudnym terenie. X-300 oferowany był w dwóch wersjach: Urban, z handguardami, tank padem, centralną stopką oraz 30-litrowym kufrem centralnym, oraz Adventure, gdzie nie było kufra centralnego, ale były dwa boczne i dodatkowo gmole.

Jeśli zastanawiasz się jaki motocykl na 190 wzrostu o średniej pojemności, Versys X-300 będzie świetnym wyborem.

Ceny używanych: 17-25 tys. zł
Wysokość siedzenia: 845 mm.

BMW S 1000 XR

BMW S1000XR 2020

BMW S 1000 XR to motocykl typu sport-touring, produkowany od 2015 roku. Łączy w sobie cechy motocykla sportowego i turystycznego.

Silnik to czterosuwowa, czterocylindrowa, chłodzona cieczą jednostka o pojemności 999 cm³. Moc maksymalna wynosi 165 KM przy 11 000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 114 Nm przy 9 250 obr./min. Motocykl jest wyposażony w sześciobiegową skrzynię biegów.

Zawieszenie przednie to widelec teleskopowy o średnicy 46 mm, a tylne to dwustronny wahacz z amortyzatorem typu monoshock. Półaktywne zawieszenie było elementem opcjonalnym. za hamowanie odpowiadają zaciski radialne Brembo z przodu i tarcze o średnicy 320 mm.

W modelu tym znalazło się wiele nowoczesnych technologii, takich jak system kontroli trakcji, ABS na zakręty czy tryby jazdy. Silnik pochodzi ze sportbike’a S1000RR, ale został przestrojony dla potrzeb motocyklowej turystyki. S 1000 XR ceniony jest za niezawodność, wygodę i osiągi. paliwa.

Wysokość siedzenia: 840 mm.
Ceny używanych: od 40 tys zł.

KTM 1290 Super Duke GT

KTM 1290 Super Duke GT to sport-touringowy potwór, produkowany od 2016 roku. Łączy w sobie cechy motocykla sportowego i turystycznego, a właściwie to power-naked przystosowany do turystyki.

Silnik motocykla to chłodzony cieczą V-twin o pojemności 1301 cm³. Moc maksymalna wynosi 175 KM przy 9 000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 141 Nm przy 6 750 obr./min. Motocykl jest wyposażony w sześciobiegową skrzynię biegów.

Super Duke GT oparty jest na ramie z rur stalowych, co zapewnia sztywność i stabilność. Zawieszenie przednie to widelec teleskopowy o średnicy 48 mm, a tylne to monowahacz z amortyzatorem typu monoshock. Hamulce to zaciski radialne Brembo z przodu i tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm.

Super Duke GT naszpikowany jest nowoczesnymi technologiami – ma system kontroli trakcji, ABS na zakręty, tryb performance i supermoto, co pozwala na kontrolowane uślizgi tylnego koła.

Super Duke GT jest ceniony przede wszystkim ze względu na ponadprzeciętne osiągi, przydatność do turystyki to sprawa drugorzędna. Tutaj same ochraniacze kolan nie wystarczą, na tę bestię przyda się pełen strój z protektorami.

Ceny używanych: od 40 tys zł.
Wysokość siedzenia: 835 mm

3 komentarze

  1. Barth

    Witam,
    W ostatnim czasie nabyłem uprawnienia kat.A i rozglądam się za zakupem pierwszego motocykla.
    Z uwagi na mój wzrost – 194cm, natrafiłem na ten artykuł.
    Rozważam zakup BMW F900r lub jego mniejszego brata BMW 310R.
    Czy w przypadku 310R (głównie planuje użytkować motocykl w mieście) na mój wzrost oraz wagę (108kg) będzie on odpowiedni?
    Czytałem, że można wymienić siedzenie na wyższe – czy taki detal jak wysokość kanapy również jest warta uwagi pod względem wyboru motocykla dla osób wysokich?
    Dzięki

    Odpowiedz
  2. Gucio

    Słabiutki ten tekst. Albo motocykle dla dzieci 125ccm czy 300ccm albo 130KM lub więcej. Naprawdę nie ma nic co jeździ a nie chce zabić? Jakieś 60-80KM? Macie szeroki dostęp do motocykli, wyłuskajcie jakieś turystyki, choppery, klasyki, stare bądź nowe. I wszyscy skorzystają.

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany