Co dokładnie miałoby się zmienić? Dotarliśmy do zagranicznych źródeł, które podają, dosyć dokładne informacje w tej kwestii. Pojemność silnika miałaby wzrosnąć do 1080 ccm, co dałoby dodatkowe 5 KM. Zmiana ta nie miałaby na celu tylko podniesienia mocy jednostki, a przede wszystkim zapewnienie zgodności z wyżyłowanymi normami emisji spalin Euro 5, które powitają nas radośnie w 2020 roku.

Kolejne zmiany to zwiększenie pojemności zbiornika paliwa z 18 do 20 litrów w wersji standardowej (wersja Adventure Sports ma ponad 24 litrowy zbiornik), mówi się też o ulepszeniu dwusprzęgłowej skrzyni DCT, wyświetlaczu TFT oraz systemie bezkluczykowym.

To bardzo dokładne informacje, które starałem się potwierdzić w polskim źródle, czyli u krajowego przedstawiciela Honda Motor Europe. Osoba odpowiedzialna za marketing motocykli Honda w Polsce na moje pytania o możliwość pojawienia się nowego modelu Honda Africa Twin 1100 w 2020 roku odpowiedziała krótko – „Nie mogę nic powiedzieć, bez komentarza.” W związku z tym domyślam się, że pogłoski są prawdziwe – w innym przypadku usłyszałbym tekst w rodzaju, że to jakaś bzdura i skąd to wytrzasnąłeś?

Zatem myślę, że możemy spodziewać się małej rewolucji na rynku turystycznych enduro, a Honda powinna na swoim stoisku otworzyć szampana – seryjna Africa Twin po raz pierwszy w historii przekroczy pojemność 1000 ccm i moc 100 KM.

Czekamy z niecierpliwością!