Spis treści
CB1000R na 2021 ma bardziej agresywny wygląd z nowym reflektorem. Osiągi pozostały takie same, ale silnik spełnia normę Euro5.
Na rok 2021 Honda zaprezentowała siedem nowości. Są to CB1000R (oraz CB1000R Black Edition), CB125R , X-ADV, NC750X, SH350 (nowy model), SH Mode oraz PCX125.
Omówmy to, co najciekawsze – czyli mocnego nakeda łączącego klasykę z nowoczesnością, czyli CB1000R. Zobaczcie to na filmie:
Stylistyka
Pierwszym, co rzuca się w oczy, jest nowy reflektor. Ustawiony został bardziej pod kątem, ale wciąż ma swój charakterystyczny kształt z okrągłym światłem LED.
Honda podkreśla, że cała linia motocykla jest teraz bardziej agresywna. Nam szczególnie podobają się nowe 7-ramienne felgi. Wśród nowości jest także wykończenie tylnej ramy pomocniczej w czystym aluminium oraz nowe osłony chłodnicy i airboxa.
Silnik
Honda wprowadziła kilka modyfikacji komputera i to wystarczyło, aby silnik spełnił normy Euro5, przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowych osiągów (146 KM oraz 104 Nm). Podobno przy okazji udało się poprawić jakość przekazywania mocy oraz reakcji na ruch manetką.
Wyposażenie
Na rok 2021 litrowy naked otrzymał 5-calowy, kolorowy ekran TFT, a wraz z nim obsługę głosową Honda Smartphone Voice Control. Oznacza to, że po podłączeniu smartfona do motocykla, jego funkcjami można sterować za pomocą głosu (np. zestaw bluetooth połączony z motocyklem). Na ekranie TFT wyświetlać można nawigację, połączenia, czy muzykę.
Pozostałe systemy i układy pozostały niezmienne względem poprzedniego roku.
Honda CB1000R Black Edition
Czarna odmiana bazowego modelu, która ma kilka dodatków oraz jest bardzo, ale to bardzo czarna. Wszystkie chromy zostały usunięte. Tylna rama pomocnicza, osłony chłodnicy, ramka dookoła reflektora, felgi, a nawet tłumik i kolektory wydechowe są zupełnie czarne. Motocykl wygląda widowiskowo i jak informuje Honda, nawiązuje do kultury customów.
CB1000R Black Edition otrzymała w standardzie kilka dodatków, a są nimi owiewka zegarów, nakładka na siedzenie pasażera oraz quickshifter. Black Edition zastępuje dotychczasową wersję „CB1000R Plus”.
Galeria zdjęć: CB1000R oraz CB1000R Black Edition na rok 2021:
2021 Honda CB1000R – dane techniczne:
SILNIK | |
Typ | Chłodzony cieczą 4-cylindrowy rzędowy DOHC |
Liczba zaworów na cylinder | 4 |
Pojemność skokowa (cm³) | 998 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) | 75 mm x 56,5 mm |
Stopień sprężania | 11.6:1 |
Moc maksymalna | 107 kW przy 10500 obr/min |
Max. moment obrotowy | 104 Nm przy 8250 obr/min |
UKŁAD PALIWOWY | |
Zasilanie | PGM-FI |
Zbiornik paliwa | 16,2 litra |
Zużycie paliwa | 5,84 l/100 km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Rozrusznik | Elektryczny |
Pojemność akumulatora | 12V/8,6 AH |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Mokre wielotarczowe |
Typ skrzyni biegów | 6-biegowa |
Przełożenie główne | Łańcuch |
RAMA | |
Typ | Rama stalowa typu backbone |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2120 mm x 789 mm x 1090 mm |
Rozstaw osi | 1455 mm |
Kąt główki ramy | 25° |
Wyprzedzenie | 100 mm |
Wysokość siedziska | 830 mm |
Prześwit | 135 mm |
Masa własna | 212 kg |
ZAWIESZENIE | |
Przednie | Widelec Showa SFF-BP USD |
Tył | Showa monoshock (skok zawieszenia 131 mm) |
KOŁA | |
Obręcz przednia | Aluminiowa, odlewana |
Obręcz tylna | Aluminiowa, odlewana |
Opona przednia | 120/70 ZR17 |
Opona tylna | 190/55 ZR17 |
Hamulce | |
Układ ABS | Dwukanałowy |
Przód | Dwie tarcze 310 mm |
Tył | Pojedyncza tarcza 256 mm |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Zespół wskaźników | Ekran TFT 5 cali |
Reflektor | LED |
Światła tylne | LED |
Zostaw odpowiedź