Harley-Davidson 443 Pan Asia. Małolitrażowy, przygodowy i… wirtualny - Motogen.pl

Ten uroczy motocykl, silnie inspirowany modelem 1250 Pan America, stworzono na bazie modelu X440 – Harleya przeznaczonego na rynki azjatyckie.

Kiedy patrzy się na tak udane projekty, które przemawiają spójnością, pomysłem i pomysłowymi detalami, od razu zapala się czerwona lampka. Tak udany projekt nie może być dziełem producenta – z pewnością musi to być projekt zdolnego projektanta, nieograniczonego niczym poza własną wyobraźnią. A skoro projekt wygląda jak rzeczywisty motocykl i jest ładny, to autorem z pewnością musi być Oberdan Bezzi.

Gość musi być potwornie drogi, skoro nie pracuje jako główny projektant we wszystkich możliwych firmach motocyklowych. Szkoda, bo motocykle takie jak ten wprowadziłyby piękny koloryt na drogach. A tak – cóż, możemy tylko podziwiać je na renderach.

Pomysł na ten motocykl jest zaskakująco prosty – bierzemy H-D X440, z chłodzonym powietrzem i olejem singlem o pojemności 400 cm3 i mocy 27 KM, a następnie, za pomocą kilku zabiegów stylistycznych upodabniamy go do modelu Pan America 1250. I voila – mamy turystyka, którego bez kompleksów możemy nazwać Pan Asia.

Parametry, szczególnie w porównaniu z 1250, wydają się niemal komiczne, ale pamiętać trzeba, że w krajach Azji pojemność 400 cm3 uznawana jest za dużą. Kiedy do tego dołożymy wysoką szybę, porządne zawieszenie, w postaci widelca upside-down i podwójnego tylnego amortyzatora, otrzymamy całkiem zgrabne adventure, w sam raz na tajskie, czy wietnamskie drogi.

No dobrze, koniec tych marzeń, czas wracać na Ziemię. Póki co to adventure jest tylko wizją designera, a szansa na jego powstanie, choć nie zerowa, to niewielka.

źródło: Oberdan Bezzi

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany