Francuz, znany pod ksywą Krisfox, zbudował niezwykłego Hypermotarda z modelu Ducati 1098S. Spełnił tym samym swoje marzenie o posiadaniu mocnego, chłodzonego cieczą silnika 1098 w motocyklu innego niż sportowy formatu.

Francuskie Ducati zostało zbudowane na bazie ramy i silnika modelu 1098, podczas gdy pozostałe elementy, w dużej części z włókna węglowego, zostały wykonane ręcznie przez Krisfoxa. Przebudowano zbiornik paliwa, który obecnie ma pojemność 18 l, i zastosowano customowy airbox z karbonowymi wlotami powietrza. Do tego dodać należy widelce Öhlins R&T, tylny amortyzator Öhlins TTX, a także podwójny wydech Akrapovica, umieszczony pod siedzeniem. Hypermotard 1098S hamuje, oczywiście, heblami typu mono-block, wyprodukowanymi przez Brembo. Waga Ducati została zredukowana do 169 kg także dzięki karbonowym obręczom kół, obutych w opony Pirelli Dragon Supercorsa. Przy takiej wadze moc 165 KM robi odpowiednie wrażenie. Jak mówi sam pomysłodawca i właściciel motocykla: – Hypermotard przyspiesza jak kopnięta piłka. W zakrętach przypomina Supermoto, na prostych Ducati SBK. To dokładnie taki motocykl, o jakim marzyłem.

Włoska firma mogłaby być dumna.

Więcej o motocyklach Ducati