Bazą dla Old Typhoon jest Ducati 900SS z 1995, a prace nad motocyklem trwały półtora roku. Część elementów została zbudowana od podstaw, a część pochodzi właśnie z 900SS. Najbardziej rzuca się w oczy brak amortyzacji tyłu. Wahacz został przyspawany do kratownicowej ramy, a w okolicach siedziska próżno szukać jakichkolwiek sprężyn, które zapewniałyby choć odrobinę komfortu.
Old Typhoon to bezkompromisowy custom nawiązujący do pierwszych motocykli wyścigowych. Dzięki temu otrzymano sylwetkę chudszą niż Anja Rubik. Z przodu zainstalowano koło o średnicy 21 cali i hamulec bębnowy. W silniku zastosowano gaźniki Amal GP3 oraz zbudowany przez twórców układ wydechowy ze stali nierdzewnej.
Jeżeli właśnie sięgacie do portfeli, to musimy Was zmartwić – Old Typhoon nie będzie wystawiony na sprzedaż, ale za to może zainspiruje innych do stworzenia podobnych projektów.
The Typhoon from Old Empire Motorcycles on Vimeo.