BMW zaprezentowało dwa nowe modele średniej klasy pojemnościowej napędzane znanym z F850GS dwucylindrowcem – należący do segmentu „Adventure” F900XR oraz „Dynamic Roadster” F900R.

BMW F900R

W zależności od punktu widzenia F900XR to pojazd segmentu Adventure będący mniejszą wersją S1000XR albo drogowym wcieleniem F850GS. Ewidentnie jednak jego osiągi, pojemność oraz wyposażenie wyraźnie celują w odebranie palmy pierwszeństwa Yamasze Tracer 900GT.

BMW F900XR

Na potrzeby nieco lepszych osiągów w silniku powiększono średnicę, co zwiększyło pojemność z 853 do 895 ccm. W połączeniu z nową głowicą zmiany poskutkowały identyczną wartością maksymalnego momentu obrotowego, ale wzrostem mocy  w średnim i najwyższym zakresie prędkości obrotowej. Jej wartość maksymalna to 105 KM. Obydwa motocykle standardowo wyposażono w elektroniczne gadżety: dwa tryby jazdy, ABS, kontrolę trakcji i kolorowy wyświetlacz TFT 4,3 cala. Za dopłata można otrzymać półaktywne zawieszenie, ABS działający w złożeniu, bezkluczykowy system zapłonu, quickshifter, oraz sprzęgło antyhoppingowe.

Co ciekawe konstruując ramę wzorowano się na tej z F850GS ale na potrzeby mocniejszego i bardziej „on-roadowego” F900XR została przekonstruowana tak, aby miała ostrzejszy kąt główki ramy i mniejszy rozstaw kół co powinno zwiększyć zwrotność i chęć do szybkiego, wręcz sportowego pokonywania winkli. Rama pomocnicza jest nieco węższa i cieńsza, podobnie jak fotel – to wszystko aby zachować wysokość siedzenia na akceptowalnym 825 mm. Pojemność zbiornika wykonanego z tworzyw sztucznych to 15,5 l.

BMW F900R

BMW F900R jest określany w nomenklaturze BMW jako „Dynamic Roadster”. I ta nazwa chyba najlepiej określa bezpośredniego następcę F800R. To wyraźna aktualizacja poprzedniego modelu obejmująca ramę, silnik i stylizację – większa o 8 kg masa została nadrobiona mocniejszym o 10 KM silnikiem.

BMW F900R

Oczywiście wygląd nawiązuje do flagowego roadstera marki, R1200R. Dzięki zmianom motocykl ma szansę zachować miano najbardziej wszechstronnego motocykla do codziennej jazdy oferowanego przez markę.

Ze swojej strony już się nie możemy doczekać pierwszych jazd testowych szczególnie, że stylistycznie obydwa modele zapowiadają się imponująco…

Dane techniczne

Więcej o motocyklach BMW

Więcej w Nowości rynkowe
[EICMA] Honda CB1000R ze zmianami na sezon 2020. Zdjęcia, dane techniczne

Ten, kto myślał, że Honda dokona jakiejś rewolucji w modelu CB1000R może być srodze zawiedziony – zmiany mają charakter wyłącznie...

Zamknij