Ducati Panigale V4R - nowość EICMA 2019 - Motogen.pl

Żeby móc wystawić swój motocykl w serii WSBK, jego wytwórca musi pochwalić się seryjną produkcją tego modelu. Dzięki tej zasadzie my, zwykli śmiertelnicy, mamy możliwość dosiadania sprzętów projektowanych prosto na tor wyścigowy. Takim oto motocyklem jest Ducati Panigale V4R o pojemności silnik 998 ccm, również podyktowanej przez regulamin WSBK. Mimo niecałego litra, silnik ten generuje 221 KM oraz 112 Nm, waży 193 kg gotowy do jazdy. Jednak to nie są ostatnie możliwości tej jednostki, bo po zamontowaniu pełnego układu wydechowego firmy Akrapovic i optymalnym zestrojeniu – jego moc wzrośnie do niebagatelnych 234 KM!

Jak to w ogóle możliwe? Zmodyfikowano wałki rozrządu, silnik ma kute tłoki, tytanowe zawory, a wał korbowy kręci się do 16,5 tys. obr./min., dodatkowo zmodyfikowano elektronikę, która steruje jednostką napędową.

Uwagę zwraca także, a może i przede wszystkim, design, w którym przewodzą ostre linie oraz aerodynamiczne, carbonowe skrzydła – przywodzące na myśl te oglądane podczas relacji z MotoGP, ożebrowane owiewki boczne oraz wyjątkowo smukły i zadarty ogon kryjący w sobie końcówki układu wydechowego. Zawieszenie Panigale V4R powierzono sprawdzonemu partnerowi, a jakże, z WSBK, firmie Ohlins. Po prostu można się rozmarzyć…

Cena? Tutaj znów rządzi regulamin WSBK, który mówi, że wartość homologowanego motocykla nie może przekroczyć 40 000 Euro. Pozostaje tylko pytanie, jak blisko tej kwoty wycenią Panigale V4R 2019 włodarze Ducati.

Więcej na oficjalnej stronie ducatipolska.pl, a bieżące promocje znajdziecie na włoskimotostyl.pl

Dane techniczne

 

silnik: czterocylindrowy, widlasty
pojemność skokowa: 998 cm3
średnica x skok tłoka: 81 x 84 mm
moc: 234 KM przy 15 500 obr/min
moment obrotowy: 112 Nm przy 11 500 obr/min
system paliwowy: wtrysk elektroniczny
system chłodzenia: ciecz
sprzęgło: poślizgowe, mokre wielotarczowe
przeniesienie napędu: łańcuch
zawieszenie przednie: asymetryczne Ohlins NPX25/30
zawieszenie tylne: Ohlins NPX
hamulec przedni: Podwójna tarcza 330 mm, zaciski Brembo Monobloc Stylema
hamulec tylny: tarcza, średnica 245 mm
masa: 193 kg

Więcej o motocyklach Ducati