Customowa Yamaha Virago XV750 z 1982 roku to pierwsze dzieło Erica Meglassona, który zanim zakończył jej budowę, zdążył założyć garaż customowy.

Dawcami części do Virago były Yamaha R1 z 2001 roku, od której customowy motocykl otrzymał widelce, zaciski i kierownicę oraz Yamaha R6 z 2009 roku, z której zaczerpnięto przełącznik pneumatyczny oraz przednie koło. Eric poddał ramę, wahacz i obręcze kół piaskowaniu, ponadto zakupił customową ramę pod kanapę Vulture Cycles. Sama kanapa pochodzi z Dime City Cycles. Eric samodzielnie wykonał mocowanie do przedniego reflektora, tylny reflektor oraz kierunkowskazy, mocowanie do filtra powietrza oraz osłony widelca. Wydechy ze stali nierdzewnej zakończone są zmodyfikowanymi deflektorami V&H.

Kiedy Eric Meglasson pracował nad swoją Yamahą, jego przyjaciel kupił sobie model XS850 i skończyło się na tym, że obaj pomagali sobie nawzajem podczas customizingu: „Wtedy też kilkoro innych przyjaciół zaczęło zauważać, czemu się poświęcamy i zostaliśmy zobowiązani do budowy dwóch kolejnych motocykli. Nie mieliśmy zamiaru stać się firmą customową. Chcieliśmy zbudować sobie unikatowe motocykle do jazdy, a zainspirowali nas wielcy twórcy z Bike Exif”.

 

Firma Erica i Johsa, Spin Cycles Industries, jest przez nich traktowana jako hobby, nie źródło zarobku. Patrząc jednak na Virago autorstwa Amerykanina, można im wróżyć owocną przyszłość.

Więcej w Ciekawostki
Najszybszy wąż świata!

Wyobraźcie sobie, że jedziecie szybko, grupo ponad ograniczenia prędkości. Wyprzedzacie, wszystko jest fajnie, na niebie piękne słońce, pod kołami niezły...

Zamknij