Pomimo, że Bosch jest firmą z długą tradycją, to dopiero teraz producent zdecydował się na stworzenie działu, który ma zająć się tylko i wyłącznie produktami przeznaczonymi dla motocykli. Same systemy ABS również stale ewoluują i powoli zaczynają być wyposażane w funkcje zarezerwowane dotychczas dla systemów kontroli trakcji oraz stabilizacji toru jazdy. Mowa tu oczywiście o pionierskim MSC, który nie tylko zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania, ale również pomaga motocykliście w zakrętach chroniąc go przed uślizgiem.

Obecnie Bosch produkuje również czujniki sondy lambda, świece zapłonowe, listwy wtryskowe, czujniki prędkości wału korbowego, przepustnicy oraz prędkości kół, a także regulatory ciśnienia paliwa i inne komponenty. Ta oferta wkrótce się poszerzy, ponieważ w Yokohamie Bosch uruchomił dział „Two-Wheeler and Powersports”, który będzie pracował przede wszystkim nad elektroniką do motocykli i skuterów.

O opłacalność takiego kroku księgowi nie muszą się martwić, ponieważ od przyszłego roku nowe motocykle sprzedawane na terenie Unii Europejskiej będą musiały być wyposażone w system ABS. Oprócz tego podobny krok rozważają Indie. Do tego dochodzi również prognoza analityków, którzy przewidują, że do 2021 roku z fabryk co roku wyjedzie około 160 milionów motocykli. Najwięksi konkurenci Bosch na polu systemów ABS oraz innych systemów wspomagających motocyklistę do Nissin i Continental. Nissin od lat jest związany między innymi z Hondą, a ta z kolei jest największym producentem motocykli na świecie. Z kolei najwięcej elektroniki Bosch można znaleźć w motocyklach BMW Motorrad.

Autor: Wojciech Grzesiak