BMW R1250 RT 2019 - jeszcze szybszy i jeszcze przyjaźniejszy turysta - Motogen.pl

To co wyróżnia nową jednostkę napędową wśród dotychczas produkowanych przez koncern bokserów to oprócz największej dotychczas pojemności (1254 cm3), powalającej mocy (136 KK) i momentu obrotowego (143 Nm) przede wszystkim technologia BMW ShiftCam – czyli zmienne fazy rozrządu. Zastosowanie tego rozwiązania przyczyniło się do znaczącej poprawy kultury pracy boksera, co widać najlepiej w dolnym zakresie obrotów silnika. Jak działa ShiftCam? System ten umożliwia zmianę czasów otwarcia oraz asynchorniczne otwieranie zaworów ssących, co wpływa na lepsze zasysanie mieszanki paliwowo-powietrznej a co za tym idzie efektywniejsze jej spalanie. W nowej jednostce zastosowano nowy napęd wałków rozrządu realizowany przez łańcuch, poprawienie smarowanie, zastosowano wtryskiwacze typu twin jet oraz zmodyfikowano układ wydechowy.

Teraz w wyposażeniu standardowym znajdziemy w BMW R1250RT dwa tryby jazdy, system ASC, stabilizujący pojazd i pozwalający zapanować nad maszyną m.in. na śliskiej nawierzchni oraz system Hill Start Control, czyli asystent ruszania pod górę.

Nowy model wyposażony jest również (opcjonalnie) w zawieszenie Dynamic ESA Next Generation, czyli nową definicję elektronicznego sterowania tym parametrem motocykla, które dostosowuje pracę amortyzatorów do aktualnej sytuacji na drodze.

Nowe BMW R 1250 RT dostępny będzie w jednym lakierze podstawowym, dwóch wariantach stylistycznych oraz dwóch lakierach Option 719 Spezial.

DANE TECHNICZNE

Silnik  
Rodzaj chłodzony powietrzem/cieczą, dwucylindrowy, czterosuwowy silnik typu bokser, dwa górne wałki rozrządu napędzane z zębatej przekładni czołowej, jeden wałek wyrównoważający i zmienne sterowanie fazami rozrządu zaworów ssących BMW ShiftCam
Średnica cylindra/skok tłoka 102,5 mm x 76 mm
Pojemność 1254 cm3
Moc znamionowa 100 kw (136 KM) przy 7750 obr./min.
Maks. moment obrotowy 143 Nm przy 6250 obr. / min.
Stopień sprężania 12,5:1
Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem BMS-O
Kontrola emisji spalin Regulowany katalizator trójdrożny, norma emisji spalin Euro 4
Osiągi/Zużycie paliwa  
Prędkość maksymalna powyżej 200 km/h
Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km 4,75 l
Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa, LO 95 (opcjonalnie: LO 91-98)
Instalacja elektryczna  
Alternator 508 W
Akumulator 12 V / 16 Ah
Przeniesienie napędu  
Sprzęgło Hydrauliczne sprzęgło mokre z funkcją antyhoppingową
Skrzynia biegów 6-biegowa, kłowa, o uzębieniu skośnym
Napęd wał Kardana
Zawieszenie/Hamulce  
Rama Dwuczęściowa konstrukcja ramy, złożona z ramy głównej i przykręconej do niej ramy tylnej, silnik nośny
Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła BMW Motorrad Telelever, centralny amortyzator, Ø 37 mm
Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła Jednoramienny wahacz z odlewu aluminiowego BMW Motorrad Paralever, kolumna resorująca WAD, płynna hydrauliczna regulacja naprężenia wstępnego sprężyny pokrętłem, regulacja tłumienia pokrętłem (opcja: Dynamic ESA)
Skok zawieszenia przód/tył 120 mm / 136 mm
Rozstaw kół 1 485 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 116 mm
Kąt nachylenia główki ramy 64,1 st.
Koła Obręcze odlewane z aluminium
Rozmiar obręczy, przód 3,50 x 17″
Rozmiar obręczy, tył 5,50 x 17″
Opony, przód 120/70 x ZR17
Opony, tył 180/55 ZR17
Hamulce, przód Dwutarczowy, tarcze pływające, Ø 320 mm, 4tłoczkowe promieniowe zaciski hamulcowe
Hamulce, tył Jednotarczowy, Ø 276 mm, 2-tłoczkowy zacisk pływający
ABS W standardzie BMW Motorrad Integral ABS (półzintegrowany), odłączany (opcjonalnie: ABS Pro
Wymiary/masy  
Długość 2 222 mm
Szerokość (z lusterkami) 985 mm
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 805 mm / 825 mm (możliwe do przedstawienia 760 mm – 850 mm)
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1) 279 kg
Dopuszczalna masa całkowita 505 kg
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 25 l
   
1) Zgodnie z dyrektywą 93/93/WE ze wszystkimi płynami eksploatacyjnymi, zatankowany co najmniej w 90 procentach efektywnej pojemności zbiornika paliwa.

Więcej o motocyklach BMW