To co wyróżnia nową jednostkę napędową wśród dotychczas produkowanych przez koncern bokserów to oprócz największej dotychczas pojemności (1254 cm3), powalającej mocy (136 KK) i momentu obrotowego (143 Nm) przede wszystkim technologia BMW ShiftCam – czyli zmienne fazy rozrządu. Zastosowanie tego rozwiązania przyczyniło się do znaczącej poprawy kultury pracy boksera, co widać najlepiej w dolnym zakresie obrotów silnika. Jak działa ShiftCam? System ten umożliwia zmianę czasów otwarcia oraz asynchorniczne otwieranie zaworów ssących, co wpływa na lepsze zasysanie mieszanki paliwowo-powietrznej a co za tym idzie efektywniejsze jej spalanie. W nowej jednostce zastosowano nowy napęd wałków rozrządu realizowany przez łańcuch, poprawienie smarowanie, zastosowano wtryskiwacze typu twin jet oraz zmodyfikowano układ wydechowy.
Teraz w wyposażeniu standardowym znajdziemy w BMW R1250RT dwa tryby jazdy, system ASC, stabilizujący pojazd i pozwalający zapanować nad maszyną m.in. na śliskiej nawierzchni oraz system Hill Start Control, czyli asystent ruszania pod górę.
Nowy model wyposażony jest również (opcjonalnie) w zawieszenie Dynamic ESA Next Generation, czyli nową definicję elektronicznego sterowania tym parametrem motocykla, które dostosowuje pracę amortyzatorów do aktualnej sytuacji na drodze.
Nowe BMW R 1250 RT dostępny będzie w jednym lakierze podstawowym, dwóch wariantach stylistycznych oraz dwóch lakierach Option 719 Spezial.
DANE TECHNICZNE
Silnik | |
Rodzaj | chłodzony powietrzem/cieczą, dwucylindrowy, czterosuwowy silnik typu bokser, dwa górne wałki rozrządu napędzane z zębatej przekładni czołowej, jeden wałek wyrównoważający i zmienne sterowanie fazami rozrządu zaworów ssących BMW ShiftCam |
Średnica cylindra/skok tłoka | 102,5 mm x 76 mm |
Pojemność | 1254 cm3 |
Moc znamionowa | 100 kw (136 KM) przy 7750 obr./min. |
Maks. moment obrotowy | 143 Nm przy 6250 obr. / min. |
Stopień sprężania | 12,5:1 |
Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem | BMS-O |
Kontrola emisji spalin | Regulowany katalizator trójdrożny, norma emisji spalin Euro 4 |
Osiągi/Zużycie paliwa | |
Prędkość maksymalna | powyżej 200 km/h |
Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km | 4,75 l |
Rodzaj paliwa | Benzyna bezołowiowa, LO 95 (opcjonalnie: LO 91-98) |
Instalacja elektryczna | |
Alternator | 508 W |
Akumulator | 12 V / 16 Ah |
Przeniesienie napędu | |
Sprzęgło | Hydrauliczne sprzęgło mokre z funkcją antyhoppingową |
Skrzynia biegów | 6-biegowa, kłowa, o uzębieniu skośnym |
Napęd | wał Kardana |
Zawieszenie/Hamulce | |
Rama | Dwuczęściowa konstrukcja ramy, złożona z ramy głównej i przykręconej do niej ramy tylnej, silnik nośny |
Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła | BMW Motorrad Telelever, centralny amortyzator, Ø 37 mm |
Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła | Jednoramienny wahacz z odlewu aluminiowego BMW Motorrad Paralever, kolumna resorująca WAD, płynna hydrauliczna regulacja naprężenia wstępnego sprężyny pokrętłem, regulacja tłumienia pokrętłem (opcja: Dynamic ESA) |
Skok zawieszenia przód/tył | 120 mm / 136 mm |
Rozstaw kół | 1 485 mm |
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy | 116 mm |
Kąt nachylenia główki ramy | 64,1 st. |
Koła | Obręcze odlewane z aluminium |
Rozmiar obręczy, przód | 3,50 x 17″ |
Rozmiar obręczy, tył | 5,50 x 17″ |
Opony, przód | 120/70 x ZR17 |
Opony, tył | 180/55 ZR17 |
Hamulce, przód | Dwutarczowy, tarcze pływające, Ø 320 mm, 4tłoczkowe promieniowe zaciski hamulcowe |
Hamulce, tył | Jednotarczowy, Ø 276 mm, 2-tłoczkowy zacisk pływający |
ABS | W standardzie BMW Motorrad Integral ABS (półzintegrowany), odłączany (opcjonalnie: ABS Pro |
Wymiary/masy | |
Długość | 2 222 mm |
Szerokość (z lusterkami) | 985 mm |
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia | 805 mm / 825 mm (możliwe do przedstawienia 760 mm – 850 mm) |
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1) | 279 kg |
Dopuszczalna masa całkowita | 505 kg |
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa | 25 l |
1) | Zgodnie z dyrektywą 93/93/WE ze wszystkimi płynami eksploatacyjnymi, zatankowany co najmniej w 90 procentach efektywnej pojemności zbiornika paliwa. |