BMW G 310 R – streetfighter, na którym nie stracisz prawa jazdy - Motogen.pl

BMW G 310 R udowadnia, że współcześnie nie potrzeba wiele by cieszyć się pełnią motocyklowych wrażeń. Ile mocy to wystarczająco dużo mocy? Jaka pojemność to wystarczająca pojemność, żeby mówić o sobie jako o prawdziwym motocykliście?

BMW zrewolucjonizowało podejście do małych pojemności wraz z premierą modelu BMW G 310 R. Bawarska marka udowodniła, że małe motocykle mogą oferować jakość i osiągi do tej pory znane z dużo droższych jednośladów. Jednocylindrowe G 310 R stanęło na czele klasy, ale też sprawiło, że motocykliści zaczęli zadawać pytania – ile mocy, to wystarczająco dużo mocy?

BMW G 310 R – wystarczająco mocne

34 konie mechaniczne przy 9250 obr/min. pozwala rozpędzić BMW G 310 R do ponad 140 km/h. Nic w tym dziwnego – od pojemności i mocy maksymalnej ważniejszy jest stosunek mocy do masy. A BMW G 310 R zatankowane i gotowe do jazdy waży zaledwie 164 kg. Dla przykładu: G 310 R można bez większych problemów stać się najszybszym uczestnikiem lokalnego wyjazdu na tor kartingowy czy poradzić sobie z dużo mocniejszymi motocyklami na górskiej drodze.

Na BMW G 310 R można też bez problemu… stracić prawo jazdy. Motocykl rozpędza się na tyle dynamicznie, że przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym i poza nim nie stanowi najmniejszego problemu. W kontekście bezpieczeństwa i obecnego taryfikatora mandatów oraz taryfikatora punktów karnych to kolejny dowód na to, że w realnym życiu nie potrzebujemy 200 KM i 280 km/h prędkości maksymalnej. BMW G 310 R jest wystarczająco mocne i dynamiczne, by zrobić wszystko to, co można legalnie robić większymi motocyklami.

Nie ma jednak wątpliwości, że BMW G 310 R to streetfighter, na którym nie stracisz prawa jazdy tak łatwo, jak na najmocniejszych motocyklach.

BMW G310R: mała pojemność, mała masa, same plusy

Jednocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 313 ccm to skore do wchodzenia na obroty serce małego BMW. Już 34 KM to sporo (motocykl wpisuje się w ramy prawa jazdy kategorii A2), ale dołóżmy do tego 28 Nm momentu obrotowego i 6-biegową, dynamicznie zestrojoną skrzynię biegów. Efektem są świetne osiągi, zwłaszcza w mieście i na krętych trasach.

Tam, gdzie motocykliści wiozą ze sobą niewykorzystany potencjał ich wielkich motocykli, BMW G 310 R lśni. Im bardziej kręta droga, im bardziej zatłoczone miasto, im bardziej wymagający tor – tym lepiej. Połączenie świetnych osiągów z niską masą własną sprzyja precyzyjnej, szybkiej i pewnej jeździe. Na dodatek BMW G 310 R posiada skuteczny system hamulcowy oparty o 300-milimetrową tarczę hamulcową i 4-tłoczkowy zacisk. ABS oraz widelec upside-down z przodu są w standardzie.

Pokochaj motocykle na nowo – BMW G 310 R

Bezwzględnie największą zaletą BMW G 310 R jest jego przystępność. Siedzisko na wysokości 785 mm sprawi, że za kierownicą komfortowo odnajdą się także niższe osoby. Jednocylindrowy silnik dostarcza odpowiednią moc maksymalną, ale w przewidywalny i kontrolowany sposób. Nowi oraz powracający na jednoślady motocykliści ani przez chwilę nie będą czuli się przytłoczeni mocą czy masą motocykla. A to nieoceniona wartość, zwłaszcza kiedy warunki robią się nieco bardziej wymagające.

Przystępność BMW G 310 R pozwoli pokochać motocykle na nowo, skupić się na doświadczaniu jazdy, a nie na walce z samym motocyklem. G 310 R pozwoli bezstresowo rozwijać się jako motocyklista, bezpiecznie dojechać do pracy czy pojechać na swój pierwszy wyjazd w góry. Pozwoli cieszyć się szorującymi podnóżkami na torze wyścigowym czy się widokiem nowoczesnego streetfightera podczas popołudniowej kawy.

Na koniec, BMW G 310 R udowadnia, że wielka moc nie jest potrzebna, żeby cieszyć się z motocyklizmu. Wręcz przeciwnie – potrzebny jest tylko dopracowany w każdym calu, bezpieczny jednoślad. Ze szczyptą sportowej pikanterii i z możliwością świetnego finansowania BMW. 

Więcej o modelu BMW G 310 R można znaleźć na dedykowanej stronie BMW Motorrad Polska.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany