Spis treści
Oto Aprilia Mana 850… Czy wiedzieliście, że oprócz Hondy z serii NC z automatyczną skrzynią na rynku nieco wcześniej pojawił się inny motocykl, skonstruowany w podobny sposób?
Aprilia Mana 850 zadebiutowała w 2007 roku. Jako źródło napędu wykorzystywała dwucylindrowy silnik wykorzystywany w koncernie Piaggio, napędzający np. maksi skuter Gilerę GP800. To sprawdzony widlak o kącie rozwarcia 90 stopni i mocy 76 KM. Konstrukcja jednostki napędowej została opracowana głównie z myślą o dużej wartości momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów.
Za zasilanie odpowiada wtrysk paliwa. Motocykl wyposażono w automatyczną, bezstopniową przekładnię CVT. Jednak ma ona kilka trybów pracy „Sport, Touring i Rain”, różniących się sposobem przekazywania osiągów silnika na tylne koło. Mimo, że skrzynia jest bezstopniowa, w trybie sport mamy siedem przełożeń, tzn. ma kilka stopni, przy których obroty silnika i prędkości jazdy wyraźnie się różnią. Od strony użytkownika wrażenia są identyczne, jak przy zmianie biegów. Jak zapewne się domyślacie, tryb sport jest najbardziej agresywny, dynamiczny i w nim motocykl najlepiej przyspiesza.
Aprilia Mana – prowadzenie
Od strony prowadzenia, motocykl jest zaskakująco zwinny, neutralny, a hamulce z radialnymi zaciskami po prostu mega skuteczne. Co ciekawe, producent w miejscu zbiornika paliwa przewidział podświetlany schowek na pełnowymiarowy kask integralny. Rozwiązanie podobne jak w Hondzie NC700. Faktyczny zbiornik paliwa powędrował pod tylne siedzenie.
Mana nie została wyposażona w obrotomierz; konieczność zmiany biegów sygnalizują trzy zielone i jedna czerwona lampka. Jeśli kierowca mimo to nie zmieni biegu, ingeruje elektronika.
Wydawać by się mogło, że Mana to pojazd idealny do miasta. Jednak za sprawą neutralnej charakterystyki, świetnych hamulców i zwinnego prowadzenia w zasadzie jest wymarzonym pojazdem do przejażdżek w górskim terenie lub wokół jezior, a więc naturalnej rzeźby w północnych Włoszech.
A jak się żyje z Aprilią Mana 850? O tym opowie właściciel w poniższym filmie:
Zobaczcie także galerię zdjęć – Aprilia Mana 850 w obiektywnie Tomazi.pl:
Aprilia Mana 850 dane techniczne
Silnik
Typ: widlasty, dwucylindrowy, o kącie rozchylenia cylindrów 90 stopni
Pojemność skokowa 839 ccm
Stopień sprężania 10.5:1
Układ zasilania wtrysk paliwa
Moc max.59 KM / 8200 rpm
Max. moment obrotowy54 Nm / 5700 rpm
przyspieszenie 0-100km/h 5.2 s
V-max200 km/h
Pojemność zbiornika paliwa16 L
Układ napędowy
Skrzynia biegów: automatyczna
Ilość przełożeń: CVT sterowane mimośrodowo z możliwością wyboru siedmiostopniowego przełączania przełożenia
Sprzęgło odśrodkowe
Przeniesienie napędu łańcuch
Podwozie
Wymiary (długość, szerokość, wysokość)2080 x 800 x 1130 mm
Rozstaw osi 1463 mm
Masa pojazdu w stanie suchym 218 kg
Masa pojazdu zalanego płynami 234 kg
Rama Kratownicowa, modułowa
Zawieszenie
Przód Widelec typu USD, średnica lagi 43mm, skok 120mm
Tył Wahacz z pojedynczym amortyzatorem lewostronnym, skok 125mm
Hamulce
Przód Podwójna tarcza pływająca 320mm, czterotłoczkowe zaciski typu Monoblock
Tył Pojedyncza tarcza 260mm, dwutłoczkowy zacisk
Panie Jakubie. Czy można dostać kontakt do Pana Szymona z którym przeprowadzał Pan wywiad o Aprillii NA 850 Mana ?
Cześć, tak, Kuba przekazał mi ten kontakt, wysłałem Ci na podanego maila.