20 egzemplarzy modelu YZF-R1 GYTR ma upamiętnić 20. rocznicę powstania superbike’a wszechczasów – Yamahy YZF-R1. Tak – modele z pierwszej generacji „erłana” mają już 20 lat!

Dodatkowo Yamaha ma jeszcze jeden ważny powód do świętowania. W tym roku R1-ka wygrała 8-godzinny wyścig na torze Suzuka i dokonała tego po raz czwarty z rzędu. Sztuka ta nie udała się do tej pory żadnemu producentowi.

Model YZF-R1 GYTR powstanie z przeznaczeniem tylko na tor, i będzie zbudowana przy współpracy z członkami zwycięskiej ekipy z toru Suzuka, czyli Yamaha Racing Team. GYTR, czego nie trudno się domyślić, będzie wprost ociekał częściami z tuningowego katalogu Genuine Yamaha Technology Racing.

Yamaha YZF-R1 w specyfikacji GYTR będzie miała pełny, tytanowy układ wydechowy Akrapovic (Full Evo 2 Titanium), za opóźnienia będzie odpowiedzialny układ hamulcowy Brembo z przednimi zaciskami GP4-RX, owiewki zbudowane będą z włókna węglowego, zawieszenie powierzono firmie Ohlins i jej produktom takim jak widelec FGRT 219 i amortyzator TTX36GP, natomiast ogumienie będzie dostarczone przez Bridgestone.

Każda Yamaha YZF-R1 GYTR będzie miała wygrawerowany limitowany numer produkcyjny na górnej półce oraz do każdego motocykla dołączany będzie certyfikat autentyczności.

No dobrze, a ile trzeba będzie zapłacić za posiadanie tego cuda w tak topowej specyfikacji? Otóż w przeliczeniu na złotówki to kwota około 170 000. Stać cię? To musisz się spieszyć! Oto formularz do składania zamówień online.

Edit. – właśnie zamknięto przyjmowanie zamówień na ten model. Może zdążysz na trzydziestolecie?