Federico Agnoletto to gość, który stoi za jedną z najważniejszych imprez motocyklowych we Włoszech – Motor Bike Expo w Weronie. Po latach oglądania i wystawiania najpiękniejszych maszyn z całego świata zdecydował, że nadszedł czas na własny projekt. Wspólnie z dealerem Yamahy, Venezia Moto, zabrał się za przebudową klasycznej XJR1300.
W zamyśle twórcy maszyny, Federico Agnolettiego, projekt miał podkreślić lata sukcesów Motor Bike Expo, ale także przypomnieć ważną dla Włochów rocznicę związaną ze sportami motocyklowymi – czterdzieści lat wcześniej Giacomo Agostini zdobył tytuł mistrza świata na motocyklu Yamaha OW23 YZR500. Federico zdawał sobie sprawę, że projekt musi być czymś wyjątkowym. Postanowił za wzór wziąć legendarną maszynę Agostiniego. Tak powstała OW1300.
Aby zamienić nagą XJR-ę w replikę motocykla wyścigowego, spece z Venezia Moto stworzyli pełen zestaw elementów inspirowanych wyścigami motocyklowymi. W jego skład weszły: przygotowany specjalnie zbiornik paliwa, owiewki, panele boczne i kompletny tył. Każda z części nawiązuje designem do motocykla YZR500 Agostiniego.
Aby zamontować przygotowane elementy do XJR-y, potrzebne były prace przygotowawcze. Przyspawano punkty montażowe, skrócono i odchudzono ramę pomocniczą. Dla podkreslenia podobieństwa do YZR-y Agostiniego, zastosowano również złote koła Marvic.
Silnik pozostał w zasadzie nietknięty, jeśli nie liczyć gadżeciarskiego gaźnika i pięknego tytanowego układu wydechowego. Dla dodania przestrzeni komorze silnika, usunięto airbox. Zastąpiły go metalowe filtry. Elegancję motocykla podkreślają akcesoria Rizomy i lakierowane na czarno elementy. Przednia owiewka, jak łatwo się domyślić, ozdobiona została numerem startowym Agostiniego, a tył – logiem Motor Bike Expo.
Obok tego motocykla po prostu nie można przejść obojętnie. Prawda?