O wymianie podnóżków warto też pomyśleć wtedy, gdy nie ścigamy się, ani nawet nie przywiązujemy wielkiej wagi do strony wizualnej. Podnóżki oferowane przez TRW mają bowiem duży zakres regulacji – 28,5 mm do przodu lub tyłu i 18 mm w górę lub w dół – dzięki czemu pozwalają na całkowicie indywidualne dopasowanie ich położenia. Możemy ustawić je tak, żeby jak najwygodniej czuć się na swoim motocyklu.
Podnóżki TRW zostały opracowane we współpracy z zawodnikami startującymi w wyścigach motocyklowych Moto2 i WSBK, ich głównym przeznaczeniem są więc motocykle sportowe i sportowo-turystyczne, ale jak już wspomnieliśmy, można je zamontować także w wielu innych modelach.
Wykonano je z solidnego anodowanego aluminium, dzięki czemu charakteryzują się niską masą, ważą ok. 700 gramów, są więc dużo lżejsze niż fabryczne sety. Każdy element jest niezależny, można więc w razie potrzeby (np. po szlifie) dokupić i wymienić tylko to, co uległo uszkodzeniu.
Podnóżki TRW pozwalają również na konwersję systemu zmiany biegów, często stosowaną przez zawodników wyścigowych. Nie jest to żaden kaprys – po prostu podczas jazdy w głębokim złożeniu często brak miejsca, żeby wsunąć stopę pod dźwignię zmiany biegów – stosuje się więc odwrotną sekwencję. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby to wprowadzić w motocyklu z fabrycznymi ustawieniami. Zazwyczaj wystarczy tylko trochę inaczej połączyć dźwignię ze skrzynią biegów, co przewidziano w konstrukcji podnóżków TRW.
W komplecie z podnóżkami otrzymujemy wszystkie elementy montażowe, także osłony kostek. Możemy również dokupić cienką, lekką pompę hamulca tylnego, ponieważ fabryczna w niektórych modelach nie pasuje do setów.
Do motocykli sportowych możemy również kupić tylko adaptery do standardowych podnóżków. Pozwalają one na duży zakres regulacji ich położenia.
Wszystkie podnóżki TRW posiadają homologację.
Zobacz prezentację wideo podnóżków TRW.