Suzuki V-Strom 1050 DE – najbardziej off-roadowy? [FILM] - Motogen.pl

Nowe Suzuki V-Strom 1050 DE to najbardziej terenowy spośród wszystkich modeli V-Strom z litrowym silnikiem, jakie dotąd powstały. Większy skok zawieszenia i przednie koło o średnicy 21-cali to dopiero początek wyróżników tej wersji.

Suzuki V-Strom 1050 w wersji DE to propozycja dla tych motocyklistów, którzy regularnie zjeżdżają z dróg utwardzonych i szukają przygód przeprawiając się przez lekki teren.

Charakterystyczne cechy nowej wersji DE to przede wszystkim większe przednie koło, większy prześwit oraz skok zawieszenia. Na tym jednak zmiany się nie kończą.

FILM – Suzuki V-Strom 1050 DE 2023

(Film do obejrzenia też bezpośrednio na YT, premiera 08.09 o 19:00.)

Ostatnio bardzo dużo mówiło się przede wszystkim o zupełnie nowym modelu Suzuki V-Strom 800 DE (zobacz test) z kompletnie nową jednostką napędową dlatego pojawienie się w ofercie również nowego V-Stroma 1050 DE mogło niektórym umknąć.

Suzuki V-Strom 1050 DE wyraźnie różni się od podstawowej wersji 1050. Zacznijmy od przedniego koła, które w wersji 1050 DE ma średnicę 21 cali. Ciekawostką jest fakt, że z przodu dostajemy tradycyjną oponę z dętką, a z tyłu oponę bezdętkową.

Inne jest również zawieszenie. Po pierwsze inaczej zestrojone, po drugie oferujące większy o 20 mm skok i prześwit w wersji DE. Oczywiście wiąże się to również z wyżej usytuowanym siedziskiem kierowcy.

Kolejna różnica dotyczy tylnego wahacza. W wersji 1050 DE wahacz jest dłuższy (celem zwiększenia stabilności motocykla). Zmieniono również kierownicę. Ta w V-Stromie 1050 DE jest o 30 mm szersza.

Do tego dochodzi szereg drobniejszych zmian, jak wzmocniony łańcuch w układzie przeniesienia napędu na tylne koło, płyta ochronna pod silnikiem, czy dodatkowy tryb kontroli trakcji G, jak Gravel. Ten ostatni pozwala na kontrolowane, ale bardzo spektakularne uślizgi tylnego koła podczas dynamicznego wychodzenia z zakrętów na sypkim podłożu.

Jednostka napędowa w wersji V-Strom 1050 DE jest identyczna, jak przypadku podstawowej wersji 1050. Mamy tutaj litrowy silnik typu V2, który jest nieustannie rozwijany od ponad 20 lat. Obecnie jednostka generuje 107 KM mocy i okrągłe 100 Nm momentu obrotowego.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany