Suzuki i brytyjska firma Intelligent Energy zawiązują spółkę joint venture mającą tworzyć i produkować ogniwa paliwowe.

Miło nam poinformować, że Suzuki Motor Corporation, we współpracy z brytyjską firmą Intelligent Energy Holdings PLC (IEH), do której należy Intelligent Energy Ltd. (IE), firma opracowująca ogniwa paliwowe, ogłosiły zawiązanie spółki joint venture pod nazwą Smile FC System Corporation (Smile FC).

 

Od kilku lat Suzuki i IE współpracują przy tworzeniu pojazdów zasilanych ogniwem paliwowym. Dotychczasowe efekty to m.in. będące wspólnym dziełem obu firm motocykle wyposażone w system ogniwa paliwowego chłodzonego powietrzem, zaprezentowane na targach motoryzacyjnych w Tokio w latach 2007, 2009 i 2011, oraz uzyskanie europejskiej homologacji całopojazdowej (WVTA)* przez skuter Burgman Fuel Cell, który otrzymał tę homologację w marcu 2011 roku jako pierwszy pojazd zasilany ogniwem paliwowym na świecie.

 

Aby kontynuować prace nad rozwojem pojazdów ekologicznych nowej generacji, czyli motocykli i samochodów zasilanych ogniwem paliwowym, w lutym 2012 roku Suzuki powoła do życia spółkę joint venture Smile FC. Nowa inicjatywa pozwoli przyspieszyć wprowadzanie tych pojazdów do masowej sprzedaży dzięki połączeniu doświadczenia IE w zakresie technologii ogniw paliwowych z zapleczem technologicznym Suzuki umożliwiającym produkcję na masową skalę.

 

Obie firmy wniosą po 50% wkładu inwestycyjnego w rozwój Smile FC. Centrala firmy będzie znajdować się w głównej siedzibie Suzuki w Hamamatsu, a laboratorium badawcze na terenie laboratorium Suzuki w Jokohamie.

 

Dzięki powołaniu Smile FC Suzuki i IE będą mogły pracować nad rozwojem technologii masowej produkcji ogniw paliwowych oraz lepiej wykorzystywać potencjał światowego łańcucha dostaw części niezbędnych do ich wytwarzania. Zwrócenie uwagi opinii publicznej na takie zalety systemów opartych na ogniwach paliwowych, jak lekkość, kompaktowość i możliwość redukcji kosztów, pozwoli promować pojazdy zasilane w ten sposób w świadomości coraz szerszej rzeszy odbiorców.

*WVTA: W Unii Europejskiej pojazd bez homologacji europejskiej musi uzyskać poszczególne homologacje krajowe w każdym państwie, w którym ma być sprzedawany. Homologacja europejska umożliwia jego sprzedaż we wszystkich państwach członkowskich UE.

Więcej o motocyklach Suzuki