Aprilia zaprezentowała nowego hypernakeda, Tuono V4S i V4 Factory, bazujący na najnowszym superbike’u RSV4. Jakie są najważniejsze zmiany względem poprzednika?
Motocykl upodobniono do aktualnych trendów stylistycznych, zarówno nowego RSV4 jak i RS660. Otrzymał nowe oświetlenie wykonane w technologii LED wraz z oświetleniem dziennym oraz doświetlaniem zakrętów. Owiewki nawiązują do Tuono 660, wbudowano w nie skrzydełka aerodynamiczne. Co cieszy, mimo normy Euro 5, motocykl dysponuje mocą 175 KM z silnika V4 o pojemności 1077 cm3, oraz kącie rozwarcia cylindrów 65 stopni.
W sprzedaży pojawią się dwie wersje Tuono: V4 oraz V4 Factory, z półaktywnym zawieszeniem Öhlins Smart EC 2.0.
Motocykl ma posiadać 6 trybów jazdy, nowy wahacz oraz elektroniczne sterowanie przepustnicą, Ride-by-Wire. Ponadto jest wyposażony w niezwykle skuteczny układ hamulcowy dostarczony przez markę Brembo.
Nowe wcielenie Tuono w naszym odczuciu wniosło spory powiew świeżości w segment hypernakedów, ale czy 175 KM okaże się wystarczające wobec 208 KM Ducati Streetfightera V4? Czas pokaże, czasami bardziej niż moc liczy się to, przy jakich obrotach jest dostępna, oraz przebieg momentu obrotowego. Na wiosnę zapowiada się arcyciekawy pojedynek…
Zostaw odpowiedź