Junak V2? Kiedyś obiło nam się o uszy istnienie tego motocykla. Wówczas.... ...plotka mówiła o tym, że ktoś zbudował ten silnik w ramach pracy dyplomowej. Jeśli to prawda, tym większy szacunek. A może ktoś ...
Evo Blade, CBR1200XX, Yoshimura Hayabusa X1, Muzzy Raptor 850 - wyglądają jak popularne modele, ale są ich dużo szlachetniejszymi i lepszymi wersjami. Ich ceny są zawrotne! ...
Po analizie potrzeb rynkowych, na początku lat '70 Suzuki chciało wypuścić na rynek lekki motocykl offroadowy. Padło na klasę 185. Model TS185 pozostaje popularny do dziś. ...
W necie natknąłem się na bardzo ciekawą prezentację, dotyczącą kolejnych generacji motocykli Kawasaki z przydomkiem Ninja. Pierwszym modelem był Kawasaki GPZ900R. Z czasem zastąpił go GPZ1000RX, potem ZX10, ZZR-1100 - w międzyczasie seria powiększyła się o modele średniej niższej (ZX6) oraz średniej (ZX7R) pojemności.
Polska Kronika Filmowa z 1969 roku, roku w którym Amerykanie (podobno) lądowali na księżycu, a u nas dziewczyny składały nowiuteńkie, tanie, i świetnej jakości motocykle WSK.
Honda NR750. Owalne tłoki, osiem zaworów na cylinder, carbonowe owiewki, czy jeden z pierwszych układów wydechowych, poprowadzonych w zadupku - tak, z całą pewnością możemy stwierdzić, że była legendą wyznaczającą trendy.
Ten film kiedyś wrzucaliśmy, jednak warto go przypomnieć - ewolucja Fireblade'a od pierwszej do obecnej generacji. Z tych, którymi jeździliśmy najbardziej nam przypadł do gustu model SP z 2017 roku oraz SC33 z 99. A Wam?
Cyklem "Nowości sprzed lat" postanowiliśmy przypomnieć dawne testy motocykli, przeprowadzane przez portal Motogen.pl. Co nam się wówczas podobało? Jakie były wady i zalety? Na listopadowy, smętny weekend proponujemy Suzuki GSX-R 750 (2006-2007). Przez wielu uważany za jednego z najbardziej udanych sportowych modeli producenta. A może ktoś z Was go posiadał?
Pod koniec lat 70-tych świat ogarnęło szaleństwo na punkcie chopperów. Dotychczasowe konstrukcje z Kraju Kwitnącej Wiśni tylko po części spełniały wymagania potencjalnych klientów wszak obłożenie typowych golasów z cechami sportowymi karoserią przypominającą choppera, było niczym podanie wody, alkoholikowi w ciągu. Zwyczajnie wzbudzało niechęć i agresję.
Yamaha FJ1100 zadebiutowała w 1984r. Była doskonałym połączeniem właściwości użytkowych i sportowo-turystycznego charakteru. Ciekawostką była obszerna owiewka czołowa, oraz mała szerokość pojazdu, co miało ułatwiać jazdę miejską i ograniczać zużycie paliwa.
Rodzina popularnych pojazdów o pojemności 550ccm ze stajni Suzuki zadebiutowała w 1977r. Dwa wałki rozrządu, dynamiczny silnik, efektowna stylistyka, przyzwoite osiągi i dobra cena miały przyciągać klientów. Oferowano nakeda, pojazd stylizowany na sportowy, oraz soft-choppera. W 1981r wprowadzono GS550M Katana, którego stylistyka nawiązywała do flagowego modelu Suzuki, Katany 1100. Suzuki GS550 przetrwało do 1986r, w międzyczasie, w niektórych wersjach zastąpiono tylny hamulec bębnowy tarczowym. Silniki okazały się trwałe, dlatego do dziś można znaleźć całkiem sporo ofert sprzedaży. Prawdziwym białym krukiem jest limitowana wersja Red Suzi, w której połączono czerwony lakier z czarnym wykończeniem silnika i osprzętu. Poniżej wideoprezentacja Suzuki GS550E.