Spis treści
Evo Blade, CBR1200XX, Yoshimura Hayabusa X1, Muzzy Raptor 850 – wyglądają jak popularne modele, ale są ich dużo szlachetniejszymi i lepszymi wersjami. Ich ceny są zawrotne!
Jest kilka motocykli, które zbudowano na bazie popularnych modeli. Jednak w przeciwieństwie do swoich masowych odpowiedników, mają szlachetne komponenty, zmniejszoną masę, poprawione osiągi i astronomiczną cenę. Które z nich znaliście?
Yoshimura Hayabusa X1
Yoshimiura położyła w X1 na zmniejszenie masy własnej oraz podniesienie mocy. Pojazd powstał oczywiście do celów sportowych. Opierał się na pierwszym seryjnie produkowanym motocyklu, przekraczającym 300 km/h, Suzuki Hayabusie.
Po tuningu osiągnięto 200 KM przy masie 200 kg. Wykorzystywano ją do japońskich wyścigów Formula X – wygrała także wyścig Suzuki 8-Hour. Komponenty do przebudowy można dalej znaleźć na stronie Yoshimury – ale ceny są zaporowe. Yoshimura Hayabusa X1 powstała jak dotąd w ilości kilkudziesięciu sztuk.
Honda CBR1200XX
Zbudowana z okazji 50-lecia Hondy w angielskim oddziale marki. Z pierwotnej serii 50 sztuk wyprodukowano zaledwie połowę.
Względem CBR1100XX znacznie zmodyfikowano silnik osiągając moc w okolicach 180 KM, zmieniono kolorystykę, dodano kilka ciekawych detali w tym sportowy wydech, carbonowy błotnik, sportowe sety. Motocykl przekraczał barierę 200 mph, czyli osiągał blisko 320 km/h…
Muzzy Raptor 850
Komu zwykłe Kawasaki ZX7R wydawało się zbyt powszechne wybierał ZX7RR z nieco większą mocą i znacznymi zmianami w podwoziu. Kto uważał, że to wciąż słaby i nudny motocykl miał szansę sięgnąć po Muzzy Raptora 850. Motocykl został zbudowany przez team wyścigowy Roba Muzzy’ego. W 1993 pod Scottem Russellem team Muzzy wygrał serię SBK – na Kawasaki ZXR750 a przez dwadzieścia lat zajmował się skutecznym tuningiem i przeróbkami motocykli tej marki. Dzisiaj jako tuner Rob Muzzy jest wymieniany wśród legend tej branży w USA na równi np. Carollem Shelby’m…
Raptor miał rozwiercony do 832 ccm silnik, generujący moc 142 KM (na tylnym kole). Znacznie obniżono masę, użyto włókien węglowych a także monowahacza oraz komponentów zawieszeń firmy Ohlins. Zmiany objęły niemal każdy podzespół. Dostępny w kolorze czarnym (a za dopłatą 235 USD także zielonym) był motocyklem ascetycznym i podporządkowanym tylko funkcji sport. Raptor osiągał 180 mph czyli blisko 290 km/h…
Evo Blade, czyli przerobiona Honda CBR900RR
Tadao Babe, projektant Hondy Fireblade postanowił wraz z RS Performance upamiętnić setne zwycięstwo Hondy w TT Isle of MAN. Z tej okazji powstało 25 sztuk modelu Honda CBR900RR Evo. To drogowa wersja prototypu, osiągającego moc 160 KM.
Z tyłu zastosowano wahacz jednostronny, zwiększono bak do 22,5 l, a zawieszenie powierzono marce Ohlins. Dwie wersje kolorystyczne oraz hamulce Brembo, zmodyfikowany airbox, tuningowe, carbonowe owiewki, licznik przypominający te z CBR1000RR oraz akcesoryjny wydech dopełniają listę widocznych zmian.
Motocykl był produkowany w 1998 roku, wówczas jego cena wynosiła 22 tysiące funtów. Za kolejne trzy tysiące nabywca otrzymywał magnezowe felgi i wahacz oraz owiewki wykonane z carbonu…
Który z wymienionych modeli chcielibyście w garażu? My zdecydowanie wszystkie…
Zostaw odpowiedź