Evo Blade, CBR1200XX, Yoshimura Hayabusa X1, Muzzy Raptor 850 - legendy oparte na seryjnych modelach - Motogen.pl

Evo Blade, CBR1200XX, Yoshimura Hayabusa X1, Muzzy Raptor 850 – wyglądają jak popularne modele, ale są ich dużo szlachetniejszymi i lepszymi wersjami. Ich ceny są zawrotne!

Jest kilka motocykli, które zbudowano na bazie popularnych modeli. Jednak w przeciwieństwie do swoich masowych odpowiedników, mają szlachetne komponenty, zmniejszoną masę, poprawione osiągi i astronomiczną cenę.  Które z nich znaliście?

Yoshimura Hayabusa X1

Yoshimiura położyła w X1 na zmniejszenie masy własnej oraz podniesienie mocy. Pojazd powstał oczywiście do celów sportowych. Opierał się na pierwszym seryjnie produkowanym motocyklu, przekraczającym 300 km/h, Suzuki Hayabusie.

Yoshimura Hayabusa X1
Yoshimura Hayabusa X1

Po tuningu osiągnięto 200 KM przy masie 200 kg. Wykorzystywano ją do japońskich wyścigów Formula X – wygrała także wyścig Suzuki 8-Hour. Komponenty do przebudowy można dalej znaleźć na stronie Yoshimury – ale ceny są zaporowe. Yoshimura Hayabusa X1 powstała jak dotąd w ilości kilkudziesięciu sztuk. 

Honda CBR1200XX

Zbudowana z okazji 50-lecia Hondy w angielskim oddziale marki. Z pierwotnej serii 50 sztuk wyprodukowano zaledwie połowę.

Honda CBR1200XX
Honda CBR1200XX. Wiedzieliście, że była limitowana seria BlackBirda?

Względem CBR1100XX znacznie zmodyfikowano silnik osiągając moc w okolicach 180 KM, zmieniono kolorystykę, dodano kilka ciekawych detali w tym sportowy wydech, carbonowy błotnik, sportowe sety. Motocykl przekraczał barierę 200 mph, czyli osiągał blisko 320 km/h

Muzzy Raptor 850

Komu zwykłe Kawasaki ZX7R wydawało się zbyt powszechne wybierał ZX7RR z nieco większą mocą i znacznymi zmianami w podwoziu. Kto uważał, że to wciąż słaby i nudny motocykl miał szansę sięgnąć po Muzzy Raptora 850. Motocykl został zbudowany przez team wyścigowy Roba Muzzy’ego. W 1993 pod Scottem Russellem team Muzzy wygrał serię SBK – na Kawasaki ZXR750 a przez dwadzieścia lat zajmował się skutecznym tuningiem i przeróbkami motocykli tej marki. Dzisiaj jako tuner Rob Muzzy jest wymieniany wśród legend tej branży w USA na równi np. Carollem Shelby’m

Muzzy Raptor 850
Muzzy Raptor 850…

Raptor miał rozwiercony do 832 ccm silnik, generujący moc 142 KM (na tylnym kole). Znacznie obniżono masę, użyto włókien węglowych a także monowahacza oraz komponentów zawieszeń firmy Ohlins. Zmiany objęły niemal każdy podzespół. Dostępny w kolorze czarnym (a za dopłatą 235 USD także zielonym) był motocyklem ascetycznym i podporządkowanym tylko funkcji sport. Raptor osiągał 180 mph czyli blisko 290 km/h…

Evo Blade, czyli przerobiona Honda CBR900RR

Tadao Babe, projektant Hondy Fireblade postanowił wraz z RS Performance upamiętnić setne zwycięstwo Hondy w TT Isle  of MAN. Z tej okazji powstało 25 sztuk modelu Honda CBR900RR Evo. To drogowa wersja prototypu, osiągającego moc 160 KM.

Honda CBR900RR Evo Blade
Honda CBR900RR Evo

Z tyłu zastosowano wahacz jednostronny, zwiększono bak do 22,5 l, a zawieszenie powierzono marce Ohlins. Dwie wersje kolorystyczne oraz hamulce Brembo, zmodyfikowany airbox, tuningowe, carbonowe owiewki, licznik przypominający te z CBR1000RR oraz akcesoryjny wydech dopełniają listę widocznych zmian.  

Motocykl był produkowany w 1998 roku, wówczas jego cena wynosiła 22 tysiące funtów. Za kolejne trzy tysiące nabywca otrzymywał magnezowe felgi i wahacz oraz owiewki wykonane z carbonu…

Który z wymienionych modeli chcielibyście w garażu? My zdecydowanie wszystkie…


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany