Moto-Legendy

Motocyklowe początki koncernu Mazda: Go, GA, DA, DB, DC,K360, T-2000

Czy znacie koncern Toyo Cork Kogyo? My też nie. Na początku pierwszego dwudziestolecia ubiegłego wieku rozpoczęli produkcję obrabiarek. I najprawdopodobniej taka sytuacja dalej miałaby miejsce, gdyby nie fakt, że pod koniec lat 20-tych koncern zaprezentował swoje prototypowe motocykle. Z czasem do produkcji trafił trójkołowiec o nazwie Mazda-Go. Pojazd odniósł olbrzymi sukces. Skomplikowane prawa własności i dystrybucji w latach trzydziestych to temat na osobny artykuł. My zajmijmy się motocyklowym epizodem firmy znanej dzisiaj, jako Mazda...

Nowości sprzed lat: Suzuki GSX-R750 (2006-2007)

Cyklem "Nowości sprzed lat" postanowiliśmy przypomnieć dawne testy motocykli, przeprowadzane przez portal Motogen.pl. Co nam się wówczas podobało? Jakie były wady i zalety? Na listopadowy, smętny weekend proponujemy Suzuki GSX-R 750 (2006-2007). Przez wielu uważany za jednego z najbardziej udanych sportowych modeli producenta. A może ktoś z Was go posiadał?

Oldschool: Honda VT1100C Shadow

Pod koniec lat 70-tych świat ogarnęło szaleństwo na punkcie chopperów. Dotychczasowe konstrukcje z Kraju Kwitnącej Wiśni tylko po części spełniały wymagania potencjalnych klientów wszak obłożenie typowych golasów z cechami sportowymi karoserią przypominającą choppera, było niczym podanie wody, alkoholikowi w ciągu. Zwyczajnie wzbudzało niechęć i agresję.

Oldschool: Suzuki GS550

Rodzina popularnych pojazdów o pojemności 550ccm ze stajni Suzuki zadebiutowała w 1977r. Dwa wałki rozrządu, dynamiczny silnik, efektowna stylistyka, przyzwoite osiągi i dobra cena miały przyciągać klientów. Oferowano nakeda, pojazd stylizowany na sportowy, oraz soft-choppera. W 1981r wprowadzono GS550M Katana, którego stylistyka nawiązywała do flagowego modelu Suzuki, Katany 1100. Suzuki GS550 przetrwało do 1986r, w międzyczasie, w niektórych wersjach zastąpiono tylny hamulec bębnowy tarczowym. Silniki okazały się trwałe, dlatego do dziś można znaleźć całkiem sporo ofert sprzedaży. Prawdziwym białym krukiem jest limitowana wersja Red Suzi, w której połączono czerwony lakier z czarnym wykończeniem silnika i osprzętu. Poniżej wideoprezentacja Suzuki GS550E.

Oldschool: Honda VT500E

Honda VT500E to ciekawy motocykl. Nigdy nie osiągnął popularności swojej bliskiej krewnej, czyli Shadow 500. Lata, w których był produkowany (1983-1987) to złota era rozkwitu soft- i chopperów, zatem jej mniejsza popularność nie powinna nikogo dziwić. Silnik o pojemności 491ccm i mocy 50KM wstawiono w podwozie naked-bike'a, dodano mini owiewkę osiągając zgrabny, relatywnie dynamiczny motocykl codziennego użytku ze sportowymi akcentami. Jednostka napędowa okazała się na tyle udaną konstrukcją, że po pewnych zmianach (w tym pojemność) wykorzystywano ją w kolejnych generacjach małego Shadowa, turystycznych Deauville, miejskich NTV650 oraz pierwszych turystycznych enduro Hondy, modelu Transalp 600. Dziś zadbany VT500E w oryginalnym malowaniu to fajny materiał na klasyka codziennego użytku, a mniej zadbane egzemplarze będą wdzięcznym materiałem pod wariacje customowe...