Millepercento Scighera - wariacja na temat Moto Guzzi - Motogen.pl

Silnik od Moto Guzzi nie znalazł się w tym motocyklu przez przypadek, ponieważ firmę tworzą osoby, które już od lat 90. są związane z Moto Guzzi. Millepercento powstało dopiero w 2005 roku, ale początki jej warsztatowej działalności sięgają jeszcze lat 60. kiedy to Antonio Valli sprzedawał motocykle Moto Guzzi, Morini, MV Agusta i Benelli. W latach 80. dołączył do niego syn, a w latach 90. firma zajęła się również przerabianiem motocykli Moto Guzzi. Dopiero w 2005 roku pojawił się Stefano Perego, który jako doświadczony handlowiec tchnął w firmę drugie życie.

Firma ma na swoim koncie dwa motocykle – BB1 i Griso, a teraz dołącza do nich Scighera. Flagowym produktem Millepercento jest tuningowany dwucylindrowy silnik Big Bore, który znalazł się również w modelu Scighera. W zależności od motocykla silnik dysponuje innymi parametrami. W BB1 ma moc 144 KM, a w modelu Scighera moc silnika to 105 koni mechanicznych. Moment obrotowy wynosi 124,5 Nm. Te wartości są przenoszone przy pomocy sześciostopniowej skrzyni biegów z jednotarczowym sprzęgłem hydraulicznym. Rama motocykla to stalowa konstrukcja rurowa.

Z przodu i z tyłu zastosowano amortyzatory Ohlins. Przedni hamulec to połączenie tarcz Brembo Groove o średnicy 320 mm i czterotłoczkowych zacisków Brembo 484. Z tyłu znajduje się jedna tarcza o średnicy 282 mm wspomagana dwutłoczkowym zaciskiem. Motocykl waży 190 kilogramów.

Motocykl trafi do sprzedaży najpóźniej w przyszłym roku, a ceny zaczynają się od 29 000 EUR.

Więcej o motocyklach Moto Guzzi Autor: Wojciech Grzesiak