Spis treści
Kawasaki Z650 jest produkowany od 2016 roku. Poznaj historię tego modelu jako motocykla używanego. Michał pokonał swoim egzemplarzem 35 000 kilometrów, a teraz dzieli się opinią oraz mocnymi i słabymi punktami.
Zapraszamy na trzeci odcinek z serii „Motocykl Używany 2024”, w której to Wy opowiadacie o swoich motocyklach z solidnym przebiegiem – jak wygląda ich użytkowanie i serwisowanie, czy coś się w nich psuje, jakie są ich mocne strony, a co producenci powinni Waszym zdaniem zmienić.
W każdym filmie opowiemy dwa słowa o historii modelu, a specjalista Paweł Parka (Szkolenia Motocyklowe) opowie o danym motocyklu z punktu widzenia mechanika. Każdy z motocykli wrzucamy także na hamownię, aby sprawdzić czy konie mechaniczne się nie rozpierzchły.
Zobacz też:
– Poprzednia seria „Motocykl Używany 2022” na YouTube Motogen.
– Wcześniejsze odcinki serii 2024:
— BMW F 800 GS, 2009, 80 tys km,
— Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classic, 2004, 100 000 km.
Chciałbyś wziąć udział w takim odcinku? Masz swój motocykl od kilku lat i przejechaliście wiele kilometrów? Skontaktuj się z nami na [email protected] albo przez social media Motogen.pl
Kawasaki Z650 2020 jako motocykl używany? Opinia właściciela po 34 000 km przebiegu:
Bohaterem dzisiejszego odcinka jest Michał, którego na instagramie możecie znać jako mks_rides. Michał do motocykli wrócił po pewnej przerwie, a swojego Kawasaki Z650 z 2020 roku używa na co dzień, ale także do okazjonalnego podróżowania po Polsce. W trzy lata przejechał 35 000 kilometrów. Posłuchajcie:
Film do obejrzenia także na YT.
Sponsorzy Motocykla Używanego i akcesoria dla każdego
Jak pewnie się domyślacie, stworzenie takiego filmu wymaga pewnych kosztów (miejsce do nagrywania, sprzęt, montaż, itp), ale na szczęście istnieją firmy, które są przyjazne motocyklistom. Sponsorami serii „Motocykl Używany 2024” są następujące firmy:
– Castrol,
– Varta,
– Athena,
– NGK,
– TRW.
Marki te przekazują także akcesoria dla każdego uczestnika w serii Motocykl Używany! Każdy, kto opowie o swoim motocyklu, otrzyma olej, akumulator, świece i klocki hamulcowe takie, jakie pasują do motocykla i preferencji.
Kawasaki Z650 od 2016 roku – historia
Kawasaki Z650 zadebiutowało w czasie targów EICMA w 2016 roku. Do sprzedaży trafił rok później. Jest naturalnym kontynuatorem Kawasaki ER6N, z którego przejęto koncepcję, silnik i układ napędowy (oczywiście po modyfikacjach). Stylizacja nawiązywała do zdecydowanie agresywniejszego Z900.
W porównaniu do ER-6n, tylny amortyzator z boku pojazdu powędrował w tradycyjne miejsce, pod siedzenie. Pojazd zyskał na wyglądzie, zużyciu paliwa, jednocześnie przy zachowaniu swojej fenomenalnej zwrotności i poręczności. Oczywiście dostępna była wersja spełniająca wymogi kategorii A2. Mimo że siedzenie w Z650 jest dwustopniowe, za sprawą długich podnóżków pozycja pasażera wydaje się nawet wygodniejsza, niż w ER6N, z pewnością jednak pojazd zyskał zdecydowanie bardziej sportowy charakter.
Pierwszą aktualizację przeprowadzono w 2019 roku. Wówczas zmieniono siedzenie, deskę rozdzielczą oraz reflektory, odtąd wykonane w technologii LED. Modernizacja z końca 2020 roku miała dostosować Kawasaki Z650 do nadchodzących nowych norm emisji spalin, Euro 5. W 2022 rok Kawasaki Z650 wjechało z nową stacyjką, wersjami kolorystycznymi, nowym oświetleniem oraz, co najważniejsze, nową kontrolą trakcji.
Kawasaki Z650RS – wersja retro
Warto wspomnieć o dwóch ważnych wersjach prezentowanego modelu. Pierwszą z nich, jest Kawasaki Z650 Performance obejmującą układ wydechowy z tłumikiem marki Akrapovic, nakładkę tylnego siedzenia, tank pad oraz osłonę zegarów z ciemną szybą.
Drugim ciekawym modelem w gamie Z650 jest Kawasaki Z650RS. Mechanicznie obydwie wersję są tożsame, ale RS ma zamienione elementy nadwozia takie jak siedzenie, koła, zbiornik paliwa, boczki, „zadupek”, reflektory czy zestaw wskaźników. Ten ostatni ma analogowe wskaźniki. Motocykl stylistycznie nawiązuje do Z650 z 1976 roku.
Awarie, wady i zalety czy warto?
Motocykl, którego konstrukcja wywodzi się z bardzo trwałego Kawasaki ER6, musi być przynajmniej trwały. Ciekawostką jest fakt, że silniki Benelli TRK 702 również pochodzą z układu napędowego ER6. Kawasaki Z650 nie posiada typowych wad konstrukcyjnych ani niedomagań, które mogłyby spędzać sen z powiek użytkowników. Na niektórych forach można znaleźć uwagi krytyczne pod adresem trwałości uszczelniaczy przedniego zawieszenia. Ogólnie zastosowana technika jest pewna, sprawdzona i wytrzymała.
Czy zatem warto się z nim związać? Naszym zdaniem to świetny model wprowadzający kierowców w świat większych pojazdów, niż te na kategorię A1/B. Jest doskonały na co dzień, jako pojazd użytkowy, a także dla tych kierowców, dla których osiągi nie są kluczowe, za to cenią swobodną jazdę.
Ceny pojazdów używanych zależą od wyposażenia, wersji i stanu. Kwoty zaczynają się od mniej więcej 17 000 zł a Z650RS z rocznika 2022 to już kwota 34-36 tys. zł.
Kawasaki Z650 – dane techniczne
Typ silnika: | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, silnik dwucylindrowy w układzie równoległym |
Pojemność skokowa silnika: | 649 cm³ |
Średnica x skok: | 83 x 60 mm |
Stopień sprężania: | 10.8:1 |
Układ zaworów: | 8 zaworów DOHC |
Układ paliwowy: | Wtrysk paliwa Ø 36 mm x 2 z podwójnymi zaworami dławiącymi |
Układ rozruchowy: | Elektryczny |
Smarowanie: | półsucha miska olejowa |
Moc maksymalna: | 50.2 kW {68 KM} / 8,000 obr./min |
Emisja C02: | 103 g/km |
Maksymalny moment obrotowy: | 65.7 Nm {6.7 kg*m} / 6,500 obr./min |
Przełożenie: | 6-biegowa |
Przeniesienie napędu: | Łańcuch uszczelniony |
Sprzęgło: | Mokre wielotarczowe, manualne |
Hamulce, przednie: | Podwójne tarcze półpływające, 300 mm, typu „wave”, zacisk z podwójnym tłoczkiem |
Hamulce, tylne: | Pojedyncza tarcza 220 mm typu „wave” zaciskiem jednotłoczkowym |
Zawieszenie, przednie: | Widelec teleskopowy 41 mm |
Zawieszenie, tylne: | wahacz, wstępne napięcie sprężyny |
Typ ramy: | Kratownicowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie |
Skok zawieszenia, przednie: | 125 mm |
Skok zawieszenia, tylne: | 130 mm |
Opona, przednia: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Opona, tylna: | 160/60ZR17M/C (69W) |
Dł x Szer x Wys: | 2,055 x 775 x 1,080 mm |
Rozstaw osi: | 1,410 mm |
Prześwit pod pojazdem: | 130 mm |
Pojemność zbiornika paliwa: | 15 litrów |
Wysokość siedzenia: | 790 mm |
Masa pojazdu gotowego do użytku: | 187 kg |
Zostaw odpowiedź