Kawasaki H2 SX to najbardziej zaawansowany technologicznie motocykl sportowo-turystyczny na sezon 2022 od Kawasaki.

Radary w Ninja H2 SX

Motocykl ten został wyposażony w dwa osobne radary. Model Ninja H2 SX, tak jak flagowa wersja SE z elektronicznie sterowanym zawieszeniem marki Showa oraz technologią Skyhook, zostały wyposażone w system ostrzegania o potencjalnej kolizji – Forward Collision Warning (FCW), adaptacyjny tempomat – Adaptive Cruise Control (ACC), oraz czujnik martwego pola – Blind Spot Detection (BSD).

Dzięki trzem osobnym trybom, którymi można definiować ustawienia odległości, system FCW wizualnie sygnalizuje za pomocą diod na zegarach zbliżanie się do pojazdu z przodu. Kierowca przez cały czas posiada pełną kontrolę nad motocyklem i sam decyduje, w jaki sposób chce zareagować, bez ingerencji zewnętrznych systemów.

Adaptacyjny tempomat (ACC) również posiada trzy różne tryby ustawienia odległości. W przypadku zbytniego zbliżania się do pojazdu, system hamulcowy zostanie w sposób płynny aktywowany i motocykl zacznie zwalniać. Gdy dystans ponownie zacznie się zwiększać ponad ustawioną odległość, motocykl rozpocznie przyspieszać tak, aby osiągnąć docelową prędkość, która została ustawiona przez kierowcę. Oba wspomniane systemy wykorzystują czujnik przedniego radaru.

Z kolei radar z tyłu pojazdu jest wykorzystywany do wykrywania i informowania o tzw. martwym punkcie. Jak sama nazwa wskazuje, system ten ostrzega kierowcę o pojawieniu się innego pojazdu w mało widocznym miejscu poprzez podświetlenie ikony w prawym lub lewym lusterku w zależności od tego, z której strony zbliża się jadący pojazd.

Wysoki poziom wyposażenia

Model Ninja H2 SX to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie motocykli, który w 2022 roku będzie dostępny w ofercie marki. Unikalny design został w modelu 2022 ponownie połączony z silnikiem z doładowaniem mechanicznym (Supercharger), który od kilku lat jest wykorzystywany w wybranych modelach Kawasaki.

Nie można zapomnieć o licznych udogodnieniach w postaci takich systemów jak doświetlanie zakrętów, wielostopniowa kontrola trakcji, zintegrowane tryby jazdy, quick-shifter jako standard, procedura startu czy system hamowania silnikiem. Wszystko to potwierdza, że Ninja H2 SX to sportowy turystyk najwyższej klasy.

Komfortowe podróżowanie – Ninja H2 SX

Oprócz rozwiązań technologicznych, które mogą być niewidoczne na pierwszy rzut oka, warto wspomnieć o udogodnieniach bezstelażowy zestaw kufrów bocznych w kolorze nadwozia, bezkluczykowy system zapłonowy, zróżnicowane tryby jazdy, doświetlanie zakrętów w technologii LED czy system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach. Dla bardziej komfortowego podróżowania czy też parkowania motocykla w trasie, model Ninja H2 SX w standardowym wyposażeniu posiada asystenta zatrzymywania pojazdu – vehicle hold assist (VHA). Po zatrzymaniu pojazdu, system VHA zostaje aktywowany i automatycznie się wyłącza w momencie ruszenia lub rozłożenia stopki bocznej motocykla. Jest to ogromna wygoda w momencie ruszania pod górę lub z pasażerem albo dużą ilością bagażu. Pomocny jest również sygnał hamowania awaryjnego – Emergency Stop Signal, w którym tylne światło zaczyna świecić pulsacyjnie w momencie nagłego zahamowania przez kierowcę.

W zakresie zegarów i technologicznych nowinek, Kawasaki zdecydowanie wybrało tę bogatszą oraz bardziej rozbudowaną opcję. Motocykl posiada kolorowy wyświetlacz TFT o rozdzielczości 6,5 cala, który jest w stanie wyświetlać wiele istotnych parametrów motocykla. Ninja H2 SX oraz SX SE na sezon 2022 zostały wyposażone w całkowicie nowego system Kawasaki SPIN typu ekran w ekranie w jako część fabrycznego wyposażenia. System umożliwia podłączenie telefonu i korzystanie z około 20 aplikacji, które wyświetlają się na wyświetlaczu – m.in. nawigację, pogodę, muzykę, kontakty oraz wiele innych, jak chociażby komunikator między kierowcą a pasażerem.

Ninja H2 SX – cena i kolorystyka

Wyprodukowanie motocykla naszpikowanego taką ilością rozwiązań technologicznych, który jednocześnie zachowuje walory bardzo szybkiego motocykla sportowo-turystycznego o mocy 200 koni mechanicznych i osiągającego prędkość maksymalną 300km/h było dużym wyzwaniem dla inżynierów oraz projektantów Kawasaki… Zadanie zostało skutecznie zrealizowane!

Dostępna kolorystyka na rok 2022: Emerald Blazed Green / Metallic Diablo Black / Metallic Graphite Grey  

Cena:
Kawasaki Ninja H2 SX SE – od 138 800 zł
Kawasaki Ninja H2 SX – od 124 200 zł

Dane techniczne – Kawasaki Ninja H2 SX (SE) 2022

Ninja H2 SXNinja H2 SX SE 
DIMENSIONS
Overall length2,175 mm
Overall width790 mm
Overall height1,260 mm
Wheelbase1,480 mm
Road clearance130 mm
Seat height835 mm 
Curb massNinja H2 SX – 266 kg Ninja H2 SX SE – 267 kg 
Fuel tank capacity19 litres
PERFORMANCE
Max. power147.1 kW {200 PS} / 11,000 min-1
Max. power with Ram Air154.1 kW {210 PS} / 11,000 min-1
Max. torque137.3 Nžm {14.0 kg¦žm} / 8,500 min-1
ENGINE
TypeLiquid-cooled, 4-stroke In-Line Four
Valve systemDOHC, 16 valves
Bore x Stroke76.0 x 55.0 mm
Displacement998 cm3
Compression ratio11.2:1
Fuel supplyFuel injection: ø40 mm x 4 with dual injection
Lubrication systemForced lubrication, wet sump with oil cooler
Starting systemElectric
Ignition systemDigital
DRIVETRAIN
Driving systemChain
Transmission6-speed, return, dog-ring
Gear ratios: 1st3.077 (40/13) 
2nd2.429 (34/14) 
3rd2.045 (45/22)
4th1.727 (38/22)
5th1.524 (32/21) 
6th1.348 (31/23) 
Primary reduction ratio1.480 (74/50)
Final reduction ratio2.444 (44/18)
Clutch type (Primary) Wet multi-disc, manual
FRAMENinja H2 SXNinja H2 SX SE 
TypeTrellis, high-tensile steel, with Swingarm Mounting Plate Trellis, high-tensile steel, with Swingarm Mounting Plate 
Suspension:  Frontø43 inverted fork with rebound and compression damping and spring preload adjustability, and top-out springsø43 mm inverted fork with KECS-controlled rebound and compression damping, manual spring preload adjustability, and top-out springs
Suspension: RearNew Uni-Trak, gas-charged shock with piggyback reservoir, compression (high/low-speed) and rebound damping adjustability, remote spring preload adjuster, and top-out springNew Uni Trak, BFRC lite gas-charged shock with piggyback reservoir, KECS-controlled compression and rebound damping, and electronically adjustable spring preload
Wheel travel:  Front120 mm120 mm
Wheel Travel: Rear139 mm139 mm
Caster (Rake angle)24.7°24.7°
Trail103 mm103 mm
Steering angle (left/right)30° / 30°30° / 30°
Tyre: Front120/70ZR17M/C (58W) 120/70ZR17M/C (58W) 
Tyre: Rear190/55ZR17M/C (75W) 190/55ZR17M/C (75W) 
Brakes:  Front TypeDual semi-floating ø320 mm discs
(Effective diameter: ø287 mm)
Dual semi-floating ø320 mm discs
(Effective diameter: ø294 mm)
Brakes: Front CaliperDual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston Dual radial-mount, Brembo Stylema monobloc, opposed 4-piston 
Brakes: Rear TypeSingle ø250 mm disc
(Effective diameter: ø223 mm)
Single ø250 mm disc
(Effective diameter: ø223 mm)
Brakes: Rear Caliper2-piston2-piston

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany