Kawasaki Ninja e-1 / Z e-1 2024, czyli elektryczny naked i sport klasy 125 nadchodzi [opis, dane techniczne, zdjęcia] - Motogen.pl

Kawasaki Ninja e-1 oraz Kawasaki Z e-1 to dwa nowe motocykle elektryczne, które rozpoczynają nową erę w historii marki posiadającej 70 lat motocyklowego doświadczenia!

Modele Ninja e‑1 i Z e‑1, klasy spalinowych motocykli 125cc pozwalają doświadczyć radości, jaką dostarczają motocykle Kawasaki jednocześnie czyniąc codzienne dojazdy prawdziwą przyjemnością. Lekkie motocykle miejskie elektryczne, jakimi są Ninja e‑1 i Z e‑1, udowadniają ponadto, że przyjemność z jazdy nie musi ograniczona do modeli wyposażonych w silniki spalinowe i może być dostępna dla różnych użytkowników.

Cena i dostępność: Kawasaki Ninja e-1 / Z e-1 2024

Dowiedzieliśmy się, że Kawasaki Ninja e-1 / Z e-1 na rok 2024 dostępne będą w polskich salonach w okolicach marca. Istnieje jednak szansa, że pierwsze sztuki demonstracyjne pojawią się na początku roku 2024.

Ceny obu modeli w Polsce zostaną ustalone na przełomie października i listopada.

Kawasaki Ninja e-1 / Z e-1 2024 – ELEKTRYCZNA MOC

Pierwsze drogowe motocykle elektryczne marki są zasilane przez kompaktowy bezszczotkowy silnik elektryczny zapewniający dynamiczne przyspieszenie od momentu ruszenia oraz odpowiednią dynamikę przy niskich prędkościach. Indywidualnie regulowane poziomy mocy zwiększają poczucie pewności, a unikatowe funkcje, takie jak e-Boost i tryb Walk, czynią korzystanie w miejskiej dżungli jeszcze przyjemniejszym. Przyjazny dla kierowcy i środowiska silnik elektryczny jest ponadto czysty i cichy podczas pracy.

« Silnik o mocy maks. 12 KM

Silnik elektryczny o mocy znamionowej 5,0 kW (maks. 9,0 kW) – czyli odpowiednio 6,7 KM oraz 12 KM – oferuje natychmiastową reakcję na gaz, znaną z samochodów elektrycznych oraz dużą moc w niskim zakresie prędkości, ułatwiając sterowanie i umożliwiając szybkie przyspieszenie z miejsca.

« Zerowy poziom emisji

Zasilane silnikiem elektrycznym modele Ninja e-1 i Z e‑1 nie generują emisji podczas pracy.

« Tryby ROAD/ECO

Oprócz normalnego trybu pracy (ROAD) użytkownicy mogą także wybrać tryb z ograniczoną prędkością (ECO). Maksymalna prędkość w trybie ROAD wynosi 85 km/h (79 km/h w przypadku Z e‑1), a maksymalna prędkość w trybie ECO jest ograniczona do 60 km/h (56 km/h w przypadku Z e‑1).

« Podwójne wymienne akumulatory

Każdy z dwóch akumulatorów litowo-jonowych waży 11,5 kg. Ładowanie ładowarką zewnętrzną jest możliwe po podłączeniu motocykla do odpowiedniej ładowarki zasilanej ze zwykłego gniazdka. Alternatywnie można wyjąć i naładować akumulatory. Czas ładowania jednego akumulatora do pełna wynosi około 3,7h, a częściowego ładowania (20% >> 85%) – 1,6h.

« Funkcja e-Boost

Funkcja e-Boost udostępnia zwiększoną moc przez około 15 sekund. Po jej aktywowaniu przyspieszenie jest silniejsze, a maksymalna prędkość się zwiększa:
– 60 km/h >> 73 km/h (ECO),
– 85 km/h >> 99 km/h* (ROAD).
– 56 km/h >> 69 km/h (ECO) w przypadku Z e‑1,
– 79 km/h >> 99 km/h* (ROAD) w przypadku Z e‑1.
(*Specyfikacja EU: maksymalna prędkość ograniczona w Europie do 99 km/h.)

« Tryb WALK (z biegiem wstecznym)

Ten wygodny tryb wspomaga manewrowanie na parkingu. Po aktywacji, otwarcie przepustnicy przemieszcza motocykl do przodu z prędkością pieszego. Zamknięcie przepustnicy poza punkt „zerowy” powoduje przemieszczanie się motocykla wstecz.

« System rekuperacji

Za sprawą systemu regeneracyjnego energia ze zwalniania zostaje ponownie przekazana do akumulatora, co zwiększa zasięg jazdy.

Zdjęcia: Kawasaki Ninja e-1 2024

Zdjęcia: Kawasaki Z e-1 2024

Kawasaki Ninja e-1 / Z e-1 2024 – PROWADZENIE

Choć Ninja e-1 i Z e-1 to przede wszystkim motocykle miejskie, inżynierowie Kawasaki dołożyli wszelkich starań, aby dostarczały one tę samą przyjemność z jazdy, z której słyną inne motocykle Kawasaki. Starannie opracowany balans pewnego prowadzenia oraz zwrotności sprawi, że nawet początkujący motocykliści będą cieszyć się codziennymi dojazdami.

« Solidna konstrukcja: podwozie zaprojektowane przez Kawasaki

Podwozie oparte na modelach Kawasaki Ninja/Z400 zapewnia pewne prowadzenie, które daje kierowcom poczucie stabilności. Stworzone przez producenta motocykli cenionych za swoją niezawodność, modele Ninja e-1 i Z e-1 oferują tę samą solidną jakość wykonania, co wszystkie pozostałe pojazdy Kawasaki.

« Naturalnie zrelaksowana pozycja podczas jazdy

Zrelaksowane ułożenie sylwetki, niezależnie od wymiarów kierowcy i sytuacji na drodze, dodatkowo podkreśla przyjazny użytkownikowi charakter. Wyprostowana pozycja podczas jazdy oraz nieco wysunięte do przodu położenie podnóżka umożliwiają kierowcy utrzymywanie kontroli nad pojazdem przy jednoczesnym zachowaniu komfortu.

« Zwinne prowadzenie

Rama o starannie dopracowanych parametrach sztywności połączona z elementami zawieszenia o zoptymalizowanych ustawieniach przekłada się na lekkie, przewidywalne prowadzenie oraz responsywność modeli Ninja e-1 i Z e-1

« Lekka konstrukcja

Za sprawą niewielkiej masy, wynoszącej odpowiednio 140 kg i 135 kg, motocykle Ninja e-1 i Z e-1 są jeszcze bardziej przyjazne dla użytkownika.

« Hamulce tarczowe z ABS

Przednie i tylne tarcze hamulcowe z ABS zapewniają skuteczne hamowanie, a system ABS dodatkowo zwiększa poczucie pewności.

« Praca bezsprzęgłowa

Brak sprzęgła sprawia, że kierowca musi jedynie przekręcić manetkę, co znacznie upraszcza codzienne przejazdy i liczne starty spod świateł.

DESIGN MOTOCYKLI KAWASAKI NINJA/Z 2024

Niezależnie od tego, czy motocyklista preferuje opływowy, w pełni obudowany styl serii Ninja, czy też lekki, zwinny wygląd pojazdów Z Supernaked, elektryczne motocykle Kawasaki przykuwają uwagę dzięki nowym kolorom i akcentom stylistycznym, które wyróżniają je z tłumu. Dzięki licznym usprawnieniom funkcjonalnym maszyny te płynnie łączą sportową wydajność z codzienną wygodą.

« Design i kolorystyka motocykli elektrycznych Kawasaki Ninja/Z

Atrakcyjne sylwetki modeli Ninja i Z uzupełnia wykończenie kolorystyczne w barwach srebra i matowej limonkowej zieleni, które tworzy nowoczesny, futurystyczny wizerunek elektrycznych modeli Kawasaki.

« Panel TFT umożliwiający łączność ze smartfonem

W pełni cyfrowy kolorowy panel przyrządów z ekranem TFT o przekątnej 4,3 cala nadaje kokpitowi zaawansowany technicznie wygląd, a możliwość bezprzewodowego połączenia ze smartfonem usprawnia korzystanie z motocykla.

« Wygodny schowek

Podniesienie pokrywy ujawnia 5-litrową przestrzeń do przechowywania niewielkich przedmiotów, takich jak rękawice lub wyposażenie przeciwdeszczowe. (maks. 3 kg)

KOLORY Kawasaki Ninja e-1 / Z e-1 2024

Ninja e-1:
– Metallic Bright Silver / Metallic Matte Lime Green / Ebony

Z e-1:
– Metallic Bright Silver / Metallic Matte Lime Green / Ebony

DANE TECHNICZNE – Kawasaki Ninja e-1 oraz Z e-1 2024

 Ninja e-1Z e-1
WYMIARY  
Całkowita długość1980 mm1980 mm
Całkowita szerokość690 mm730 mm
Całkowita wysokość1105 mm1035 mm
Rozstaw osi1370 mm1370 mm
Prześwit pod pojazdem160 mm170 mm
Wysokość siedzenia785 mm785 mm
Masa własna (z akumulatorami)140 kg135 kg
   
WYDAJNOŚĆ  
Moc znamionowa5,0 kW {6,8 KM} / 2800 obr./min5,0 kW {6,8 KM} / 2800 obr./min
Moc maks.9,0 kW {12 KM} / 2600–4000 obr./min9,0 kW {12 KM} / 2600–4000 obr./min
Maks. moment obr.40,5 Nžm {4,1 kg¦žm} / 0–1600 obr./min40,5 Nžm {4,1 kg¦žm} / 0–1600 obr./min
Maks. prędkość  
Tryb ECO60 km/h56 km/h
Tryb ECO + e-Boost73 km/h69 km/h
Tryb ROAD85 km/h79 km/h
Tryb ROAD + e-Boost99* km/h99* km/h
Pobór mocy elektrycznej49 Wh/km [klasa WMTC 1]49 Wh/km [klasa WMTC 1]
Zasięg72 km [klasa WMTC 1]72 km [klasa WMTC 1]
 *Blokada prędkości maks.*Blokada prędkości maks.
   
SILNIK  
TypChłodzony powietrzem silnik elektryczny z magnesem trwałymChłodzony powietrzem silnik synchroniczny z magnesem trwałym
   
AKUMULATOR TRAKCYJNY  
TypAkumulator litowo-jonowy x2Akumulator litowo-jonowy x2
Napięcie znamionowe50,4 V50,4 V
Całkowita pojemność znamionowa30 Ah x230 Ah x2
Całkowita masa akumulatora11,5 kg x211,5 kg x2
Czas ładowania (od 0 do 100%)3,7 h x23,7 h x2
   
UKŁAD NAPĘDOWY  
Sposób przekazania napęduŁańcuchŁańcuch
Przeniesienie napędu
Przełożenie pierwotne3,211 (61/19)3,211 (61/19)
Przełożenie całkowite3,867 (58/15)3,867 (58/15)
   
RAMA  
TypKratownicowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganieKratownicowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie
Zawieszenie: PrzódWidelec teleskopowy ø 41 mmWidelec teleskopowy ø 41 mm
TyłBottom-Link Uni Trak, amortyzator gazowy z regulacją napięcia wstępnego sprężynyBottom-Link Uni Trak, amortyzator gazowy z regulacją napięcia wstępnego sprężyny
Skok zawieszenia: Przód120 mm120 mm
Tył133 mm133 mm
Wyprzedzenie pochylenia główki ramy24,4°24,4°
Ślad93 mm93 mm
Kąt skrętu (L/P)35° / 35°35° / 35°
Opona: Przód100/80-17M/C 52S100/80-17M/C 52S
Tył130/70-17M/C 62S130/70-17M/C 62S
Hamulce:  PrzedniePojedyncza tarcza ø 290 mmPojedyncza tarcza ø 290 mm
 (efektywna średnica: ø 263 mm)(efektywna średnica: ø 263 mm)
Zaciskdwutłoczkowydwutłoczkowy
TylnePojedyncza tarcza ø 220 mmPojedyncza tarcza ø 220 mm
 (efektywna średnica: ø 193 mm)(efektywna średnica: ø 193 mm)
ZaciskDwutłoczkowydwutłoczkowy

Jedna odpowiedź

  1. jurek

    Zasięg 70km – to nawet nie jest śmieszne. Z takim zasięgiem to sens mają wyłącznie skutery miejskie, a nie motocykle szosowo/terenowe z sugestią do całodziennej jazdy. Czas ładowania minimum 1.5 godziny, a realnie trzeba prawie 4 godziny żeby pojeździć.

    Tak to jest jak produkty wymyśla marketing.

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany