Asfaltowy Suzuki V-Strom 800 (bez DE) coraz bliżej? - Motogen.pl

Suzuki V-Strom 800 pojawi się także w odmianie drogowej, z mniejszym kołem, z niższym zawieszeniem?

Znaki na niebie i ziemi wskazują, że Suzuki planuje znacznie wzbogacić swoją ofertę. Co jakiś czas pojawiają się plotki o usportowionej wersji GSX-8S, niedawno donosiliśmy o planowanym sport-turystyku GSX-S1000X. Teraz do gamy prawdopodobnych nowości dołącza bardziej asfaltowa wersja świetnego, nowego V-Stroma z silnikiem o pojemności 800 (dokładniej 776 ccm).

Suzuki V-Strom 2024 (bez DE) na zdjęciach homologacyjnych z Australii
Suzuki V-Strom 2024 (bez DE) na zdjęciach homologacyjnych z Australii

Suzuki V-Strom 800 2024?

Redakcja Motorcycle.com dobrała się do zgłoszeń homologacyjnych w Australii, a tak się składa, że tamtejsze zgłoszenia muszą zawierać zdjęcia. Nie są to zdjęcia najlepszej jakości, ale widzimy wszystko, co potrzebne. Zgłoszenia australijskie niemal w pełni pokrywają się ze zgłoszeniami homologacyjnymi ze Szwajcarii, które to były bogate w dane opisujące wymiary.

Wszystko więc wskazuje no to, że świat niebawem (targi EICMA w listopadzie?) otrzyma drugą wersję lubianego i niedawno testowanego przez nas V-Stroma 800 DE. W nazwie nowego modelu zabrakło literek DE, które oznaczają Dual Explorer.

V-Strom 800 bez-DE vs V-Strom 800 DE
V-Strom 800 bez-DE kontra V-Strom 800 DE

Brak liter DE oraz rzut oka na wyposażenie nowego V-Stroma 800 (bez-DE) jasno zdradza jego przeznaczenie. Będzie wersją zubożałą, yyy… to znaczy wersją do podróżowania asfaltowego, bez potrzeby zjeżdżania w offroad.

Jak przedstawiają się wymiary i zmiany w V-Strom 800 (w porównaniu do DE)?

  • Waga na sucho: 207 kg (zamiast 214 kg),
  • Szerokość 905 mm (zamiast 975 mm), co wskazuje na węższą kierownicę,
  • Rozstaw osi 1515 mm (zamiast 1570 mm), dokładne różnice w zawieszeniu nie są znane,
  • Widoczne na zdjęciach inne zawieszenie, z pewnością o niższym skoku i prześwicie,
  • Przednie koło 110/80 i 19 cali (zamiast 90/90 i 21 cali),
  • Wyższa prędkość maksymalna 191,5 km/h (zamiast 190 km/h),
  • Brak osłony pod silnikiem,
  • Brak handguardów,
  • Obecna wyższa szyba, lepsza do turystyki.

Więcej szczegółów jeszcze nie wypłynęło. Jeżeli mielibyśmy obstawiać, to premiera internetowa nastąpi pewnie niedługo przed EICMĄ, a na samych targach w Mediolanie nowy model zobaczymy pierwszy raz na żywo. Czas pokaże.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany