Spis treści
Kawasaki Ninja 1000SX na 2022 otrzymał pakiet zmian. Sprawdzamy, jak to wpłynęło na odbiór tego motocykla i jak blisko ideału się zbliżył… Zobaczcie szybki film, obejrzyjcie zdjęcia, przeczytajcie test!
Ninja 1000SX 2022 trafiła do redakcji Motogen.pl podczas Tygodnia Kawasaki w Operacji Lato! Mamy więc dla was szybką opinię na filmie, poniżej większy test pisany, a jeszcze niżej galerię zdjęć od Tomaziego. Oglądajcie!
FILM – szybka opinia – Kawasaki Ninja 1000SX:
Kawasaki Ninja 1000SX 2022 opis zmian
Ostatnia aktualizacja modelu z 2021 roku przyniosła sporo pozytywnych zmian. Jednostka napędowa otrzymała nowy układ wydechowy 4 w 1, a nadwozie bardziej opływowe owiewki. Silnik o mocy 140 KM spełnia najnowsze normy spalin. W standardzie dostarczany jest quickshifter działający zarówno w górę jak i w dół. Kufry bagażowe mają 56 litrów pojemności, skorygowano kształt siedzenia, a przednia szyba jest regulowana w szerokim zakresie położenia.
Warto wspomnieć, że dzięki zastosowaniu nowego komputera sterującego wraz z czujnikiem IMU monitorowane są przeciążenia w sześciu osiach, dzięki czemu uzyskano jeszcze lepszą pracę w zakresie działania ABS, kontroli trakcji czy tempomatu. Motocykl otrzymał nowy, kolorowy wyświetlacz TFT; za pomocą aplikacji Kawasaki Rideology utrzymamy łączność ze smartfonem czy nawigacją.
Jazda
Zasiadając za sterami motocykla, odczuwam komfort. Chociaż pojazd nie wydaje się duży, osoby o wzrośnie 190 cm, poczują się jak w starym ulubionym fotelu. Wszystko jest pod ręką, a ergonomia okazuje się perfekcyjnie intuicyjna.
Pasażer ma mnóstwo miejsca, a do tego dwa solidne uchwyty po bokach siedzenia. Jego pozycja jest umiarkowanie sportowa, ale nie przesadnie embrionalna. W odczuciu mojej żony spokojnie możemy pokonać kilkaset kilometrów na tylnym siedzeniu. Deska rozdzielcza jest czytelna i dobrze widoczna zarówno w słoneczne dni jak i w nocy. Reflektory także są skuteczne, ładnie wyglądają i chyba takich właśnie oczekujemy na początku trzeciego dziesięciolecia XXI w.
Ruszamy. Czterocylindrowy piec o pojemności 1043 ccm pracuje aksamitnie. Jego kultura pracy, reakcja na gaz i dźwięki towarzyszące pracującym mechanizmom wewnątrz jednostki napędowej są…perfekcyjne. Dawno nie słyszałem tak ładnie i kulturalnie pracującego silnika, ostatnim razem chyba w Hondzie CBR900RR SC33. Zmiana biegów wymaga napisania poematu. Precyzja i lekkość zmiany biegów, aksamitność ich wchodzenia i ogólne wrażenie są genialne. Bez względu na to, czy przebijamy biegi w dół czy do góry.
Całość wspomaga genialnie zestrojony quickshifter. Po rozpoczęciu jazdy mamy pierwsze pytanie. Gdzie jest deklarowana masa 235 kg na gotowo? Maszyna sprawia wrażenie, jakby ważyła maksymalnie połowę tej wartości. Przy pierwszym hamowaniu nabieramy pewności siebie. Hamulce są skuteczne, moment ich zadziałania wyraźnie wyczuwalny. Całość działa nieźle, chociaż chciałbym tutaj nieco więcej jadowitości. Ale jest naprawdę nieźle.
W praktyce
Regulowana szyba pomaga w ochronie przed wiatrem lub upodabnia nasz motocykl do pojazdów typowo sportowych. Jej regulacja jest prosta, wystarczy pociągnąć za uchwyt i opuścić lub podnieść szybkę. Owiewka skutecznie chroni przed warunkami atmosferycznymi, ale umówmy się; to nie jest turystyk, a sport z rozbudowanymi osłonami.
Kierowców ceniących bardziej dynamiczną jazdę z pewnością ucieszą wskaźniki pochylenia i wartości przyspieszenia oraz opóźnienia. Motocykl w złożeniu bez względu na stan nawierzchni, krzywiznę łuku i prędkość zawsze sprawia wrażenie mega stabilnego. Szybkie przekładanie z zakrętu w zakręt jest dziecinnie proste. Osobną sprawą jest jazda „użytkowa”. Przeciskanie się w korkach wykonujemy intuicyjne, promień skrętu jest zaskakująco mały, a prześwit umożliwia wjechanie pod typowe, standardowe, miejskie krawężniki. Do tylnego siedzenia łatwo przypniemy pająk mocujący plecak czy torbę.
Kawasaki Ninja 1000SX osiągi
Osiągane przyspieszenie, elastyczność i sposób wytracania prędkości sprawiają, że Ninję 1000 SX można postawić w jednym rzędzie z motocyklami sportowymi sprzed kilku lat. Jednak w przeciwieństwie do nich jest dużo wygodniejsza zarówno dla kierowcy jak i pasażera. Ponadto jest wyposażona w systemy zwiększające bezpieczeństwo w znacznie większym stopniu. To znak czasów i moim zdaniem słuszny kierunek rozwoju jednośladów. Kawa także zauważalnie mniej pali.
Jeśli już jesteśmy przy spalaniu, to osiągnięcie wyniku z piątką z przodu nie jest czymś nadzwyczajnym. Przy zbiorniku paliwa o pojemności 19 litrów oznacza to zasięg nawet 300 km, co będzie atutem w dalszych podróżach.
Kawasaki Ninja 1000SX nasza opinia
Kawasaki Ninja 1000SX kosztuje niecałe 73 tysiące złotych. Biorąc pod uwagę jakość wykonania, którą prezentuje, zaawansowaną elektronikę, świetne osiągi oraz naprawdę przyjemne prowadzenie wydaje się bardzo dobrą ofertą. To doskonały pojazd dla osób lubiących dynamiczną turystykę, niestroniących od jazdy po krętych serpentynach i weekendowych wypadach z kolegami. To motocykl dla kogoś, kto kocha jazdę techniczną, kto uwielbiał motocykle sportowe, ale po wielu latach poszukuje czegoś wygodniejszego, ale nie będącego typowym, turystycznym kredensem.
Do pełni szczęścia brakuje tylko fajnego, dedykowanego tłumika i pełnego zbiornika paliwa. Spieszmy się kochać motocykle spalinowe, dopóki jeszcze są w sprzedaży. Podsumowując: zaskakująco fajny motocykl w niezłej cenie!
Kawasaki Ninja 1000SX 2022 galeria
fot. Tomazi.pl
Spotkanie z Kawasaki w Gdyni!
W Tygodniu Kawasaki zapraszamy Was na dość nietypowe spotkanie. Wpadajcie w sobotę do Trójmiasta. Widzimy się dokładnie o godzinie 11:00 dnia 6 sierpnia, a miejsce spotkania to parking pod centrum handlowym Klif w Gdyni. Dlaczego akurat tam? Ponieważ trzeba pożegnać Barrego oraz zwycięzców konkursu Motul Europa Tour, którzy wyruszają na wyprawę na Nordkapp. Jadą na nią motocyklami Kawasaki Versys 1000. (Szczegóły poznacie na Instagram stories @motogen.pl.)
Konkurs #OperacjaLato @motogen.pl
KONKURS! Nie zapominajcie o nim. A to dlatego, że w wyjątkowo łatwy sposób możecie zgarnąć kask Schuberth C5. Albo 5 razy plecak Motul z chemią, albo 5 bonów zakupowych od 4 Ride, albo 5 zestawów klocków hamulcowych. Albo inne gadżety. Wystarczy motocyklowe zdjęcie! Szczegóły w poście konkursowym.
UWAGA! ZOSTAŁO MAŁO CZASU. Zdjęcia konkursowe przyjmujemy tylko do godz. 23:59 dnia 7 sierpnia, czyli do końca tygodnia!
Operacja Lato 2022, spotkania, konkurs!
Ale to nie wszystko. Warto śledzić poczynania na social mediach (Fanpage na FB oraz profil na Instagramie), bo Motogen.pl ma w planie także parę niespodzianek, spotkań, konkursów. Czy jest lepszy plan na lipiec i kawałek sierpnia, niż intensywna zabawa na motocyklach?
Harmonogram Operacji Lato 2022:
– 4-10 lipca – Suzuki
– 11-17 lipca – Yamaha
– 18-24 lipca – BMW Motorrad
– 25-31 lipca – Piaggio
– 1-7 sierpnia – Kawasaki
Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom
Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was. Ale nie mogłaby się odbyć, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle, jak:
– SCHUBERTH,
– TRW,
– NGK,
– EXIDE,
– MOTUL,
– 4RIDE,
– BNP PARIBAS,
– a także importerzy motocykli z harmonogramu powyżej.
Dzięki wszystkim tym partnerom, Motogen.pl może stworzyć ciekawe i pasjonujące materiały, organizować wyjazdy i scenografie do nagrań. Za sprawą pomocy partnerów nagrody w konkursach dla motocyklistów są naprawdę godne uwagi.
Bądźcie na bieżąco i już teraz dodajcie do obserwowanych Fanpage na FB oraz profil na Instagramie, śledźcie wrzuty, relacje i stories!
Zostaw odpowiedź