Na zbliżający się sezon 2009 Yamaha przygotowała dla młodych entuzjastów motocykli o pojemności 125 cm³ aż dwie nowości – WR125R czyli enduro oraz WR125X – supermoto.
WR125X to pełnoprawny i dorosły motocykl, chociaż pojemność jego chłodzonego cieczą, czterosuwowego i czterozaworowego silnika to zaledwie 125 cm³. 15 KM przy 9000 obr/min. i 12,2 Nm przy 8000 obr/min. Całkiem nieźle, idealnie wpasowuje się w przepisy na kategorię A1 prawa jazdy.
Za zatrzymanie tej Yamahy odpowiada większa, niż w wersji enduro, 298-milimetrowa tarcza z przodu i jednakowa 220-milimetrowa z tyłu. WR125X toczy się na 17-calowych kołach, na które założono sportowe opony. Nowy motocykl ze stajni Yamahy jest niezwykle ergonomiczny, posiada agresywny, nowoczesny i dynamiczny wygląd. Z całą pewnością nie zdradza swojej niewielkiej pojemności, wydaje się być większym sprzętem, niż jest w rzeczywistości.
Mała WR ma szansę stać się przebojem rynkowym, doskonale odpowiada na potrzeby kupujących, młodych entuzjastów ostrej, miejskiej jazdy. Dynamicznie i z pazurem – taką jazdę nowa WR Supermoto obiecuje już przy pierwszym spotkaniu.