Honda CB400. Dwie wersje, cztery cylindry i elektroniczne sprzęgło - Motogen.pl

Honda CB400 może wygrać z konkurencją na kilku płaszczyznach – stylistyką retro, 4-cylindrowym silnikiem i elektronicznym sprzęgłem e-Clutch. O ile w kwestii stylistyki konkurenci nie mają się czego obawiać, o tyle pozostałe kwestie są dla większości z nich nieosiągalne.

Na rynkach azjatyckich Honda CB400 jest bardzo popularna – tak ze względu na prostą konstrukcję, jak i niezawodność i dynamiczny jak na tamte warunki silnik. Jeśli chodzi o tamte strony świata, Honda ma ugruntowaną pozycję. Dotychczas nie brano na poważnie pod uwagę wprowadzania tego modelu na rynki europejskie – zainteresowanie mniejszymi pojemnościami było u nas znikome. W ostatnich latach widać jednak stopniowy wzrost zainteresowania segmentem 400/500 cm3.

Powodów jest kilka – pierwszy to ten ekonomiczny, bo, jak łatwo się domyślić, motocykle z mniejszymi silnikami kosztują mniej niż te o większych pojemnościach. Drugim powodem jest zauważalna zmiana w strukturze grupy motocyklistów. Rośnie liczba użytkowników, którzy wybierają jednoślad jako alternatywę dla samochodu, kierując się pragmatyzmem. Pasjonatów motocyklowych w ogólnej liczbie motocyklistów jest coraz mniej.

I tutaj pojawia się trend, w którym Honda CB400 w swojej nowej wersji miałaby szansę zaistnieć na europejskim rynku. W jej ramie znalazłaby się nowa czterocylindrowa rzędówka, co w tej klasie jest ewenementem. W zasadzie tylko Kawasaki ZX-4R ma czterocylindrówkę, ale jednak jest to motocykl stricte sportowy. Triumph Speed 400 ma singla, podobnie jak Benelli Imperiale. W klasie 500 stosowane są zwykle silniki dwucylindrowe.

Zdaniem dziennikarzy Young Machine, nowa CB400 wyposażona będzie w elektroniczne sprzęgło e-Clutch, które eliminuje potrzebę ręcznej dźwigni sprzęgła, dzięki czemu jazda staje się łatwiejsza i wygodniejsza. CB400 miałaby być dostępna w dwóch wersjach: naked i z owiewką. Ta druga pełniłaby funkcję motocykla sportowego i podobnie jak ZX-4R, mogłaby być znakomitą torówką na mniejsze obiekty, jakich w Polsce mamy pod dostatkiem.

Najwcześniej możemy spodziewać się CB400 w 2025 roku, ale już w tym prawdopodobnie powinny pojawić się pierwsze oficjalne informacje.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany