Honda pracuje nad elektronicznie sterowanym sprzęgłem w motocyklu. Czy rozwiązanie się przyjmie i zrobi podobną karierę, jak elektronicznie sterowana przepustnica?
Rozwiązanie opiera się o tradycyjnie sterowane, hydrauliczne sprzęgło. Jednak pompa uruchamiana jest nie przez dźwignię a sygnał z komputera, który otrzymuje informację z czujnika przy klamce sprzęgła.
Komputer za pomocą sygnałów m.in. z czujnika otwarcia przepustnicy, obrotów, oraz dźwigni zmiany biegów dostosuje pracę pompy sprzęgła, a przypuszczamy, że także w odpowiednim momencie podbije lub zmniejszy obroty silnika, co będzie przypominać pracę quick-shiftera.
Najprawdopodobniej w ten sposób elektronika skoryguje ewentualne niedociągnięcia w procedurze zmiany biegów dokonanej przez niewprawnego użytkownika…
Honda chce także sprawić, by dźwignia sprzęgła stawiała opór podobny, jak aktualne, „analogowe” rozwiązania. Dzięki temu użytkownik będzie miał poczucie współpracy z tradycyjnym sprzęgłem. Ciekawe czy producent pomyślał przy okazji o regulacji siły koniecznej do naciśnięcia klamki, wówczas rozwiązanie byłoby wręcz idealne!
Zostaw odpowiedź