Honda pracuje nad elektronicznie sterowanym sprzęgłem w motocyklu. Czy rozwiązanie się przyjmie i zrobi podobną karierę, jak elektronicznie sterowana przepustnica?

Rozwiązanie opiera się o tradycyjnie sterowane, hydrauliczne sprzęgło. Jednak pompa uruchamiana jest nie przez dźwignię a sygnał z komputera, który otrzymuje informację z czujnika przy klamce sprzęgła.

Komputer za pomocą sygnałów m.in. z czujnika otwarcia przepustnicy, obrotów, oraz dźwigni zmiany biegów dostosuje pracę pompy sprzęgła, a przypuszczamy, że także w odpowiednim momencie podbije lub zmniejszy obroty silnika, co będzie przypominać pracę quick-shiftera.

Klamka elektronicznego sprzęgła Hondy

Najprawdopodobniej w ten sposób elektronika skoryguje ewentualne niedociągnięcia w procedurze zmiany biegów dokonanej przez niewprawnego użytkownika…

Schemat sygnałów pomiędzy czujnikami i sterownikami w elektronicznie sterowanym sprzęgle Hondy

Honda chce także sprawić, by dźwignia sprzęgła stawiała opór podobny, jak aktualne, „analogowe” rozwiązania. Dzięki temu użytkownik będzie miał poczucie współpracy z tradycyjnym sprzęgłem. Ciekawe czy producent pomyślał przy okazji o regulacji siły koniecznej do naciśnięcia klamki, wówczas rozwiązanie byłoby wręcz idealne!


Więcej w Newsy, Nowości rynkowe
policja
Bemowo: policjanci odzyskali skradzione motocykle. Były przetrzymywane w kurniku…

Policjanci z warszawskiego Bemowa odzyskali 7 skradzionych motocykli. Były przetrzymywane w kurniku…

Zamknij